Paylaş
Albüm grubun 8. stüdyo albümü. Söz ve müziklerin tamamı mor ve ötesi imzalı. Vokal, gitar ve piyanoda Harun Tekin, bas gitar, vokal ve programlamada Burak Güven, gitar ve vokalde Kerem Özyeğen, davul ve perküsyonda ise Kerem Kabadayı yer alıyor. Sirenler’deki tuşlu çalgılarda Ozan Tügen yer almış. Albümün prodüktörlüğünü mor ve ötesi ve Volkan Gürkan üstlenmiş. Yaylılar İstanbul Strings imzasıyla kaydedilirken ‘Park’ şarkısında Ceren Akyıldız, İrem Arslan, Aslı Çalı, Merve Göydağ, Neslihan Akbulut Say ve Elifnaz Urşan koro üyeleri olarak yer alıyorlar. Babajim stüdyolarında yapılan kayıtlar, Arın Bayburt, Volkan Gürkan ve Burak Serter’in ortak çalışmasıyla bizlere ulaşıyor. Miks Dave Bascombe’ye, mastering ise Joe Laporta’ya emanet edilmiş. Rakun Müzik etiketiyle yayımlanan ‘Sirenler’in yapım koordinatörlüğünü Duygu Çetin üstlenmiş.
8. albümde grup albümün görsel tasarımı için özel bir dünya yaratmış. Aralık ayındaki yayımladıkları tekliler bize bu dünyanın ilk sinyallerini vermişti. ‘Forsa’ ve ‘Dünyaya Bedel’in görsellerinde gördüğümüz yeni mor ve ötesi logosu, grubun yeni dünyasına dair en büyük anahtar. Zira ‘Sirenler’in Koray Doyran ve Ataberk Akalın imzalı kapak tasarımına bayıldım. ‘Sirenler’ albümüne dair verilen ipuçlarından anladığım kadarıyla, albüm raflarda yerini aldığında, mor ve ötesi’nin bu albüm için yarattığı tasarım dünyasına dair başka sürprizler de bizleri bekliyor olacakmış.
Albüm 3 bölümden oluşuyor: geçmiş, şimdi ve gelecek. Bu bölümler birbirine ‘Canavar’ ve ‘Ağrılar’ şarkılarıyla bağlanıyor. Özellikle ‘Ağrılar’ı her dinlediğimde Ozzy Osbourne’u anımsatan Harun Tekin vokali beni inanılmaz etkiledi. Albümün ‘Gelecek’, ‘Umut’ ve ‘Biz’ olarak adlandırılan yani ‘Tünel’, ‘İstiklal’ ve ‘Park’ şarkılarından oluşan son bölümün ‘Sirenler’de en çok dinlediğim bölüm olduğunu belirtmeliyim. ‘Geçmiş’ ve ‘Şimdi’nin dinlerken bana verdiği enerji ‘Gelecek’ bölümünde gerçekten bir birikim olarak ‘Tünel’ şarkısının ilk notalarında tavana vuruyor. ‘Park’ bu albümde benim için en sevdiğim mor ve ötesi şarkılarından olan ‘Uyan’a karşılık geliyor. Şarkıda sonlara doğru yer alan koral kısım bence ‘Park’a muhteşem bir hava katmış. Zaten ‘Sirenler’in son şarkısı olmasından ötürü daha da dikkat kesildiğim bir şarkı oldu.
mor ve ötesi’ni bir yazıda anlatmak, yeni albümleri ‘Sirenler’in güzelliklerini sıralamak, gerçekten çok zor. mor ve ötesi benim için üniversiteye hazırlandığım yıllara uzanan bir hatıra yumağını da beraberinde getiriyor. 1997’den bu yana hayatımda olan grubun müzik zevkime katkısı tarifsiz. Şimdiye kadar yayımladıkları 7 nefis albümden sonra ‘Sirenler’ gibi böylesine kuvvetli bir albümü her dinlediğimde yeni detaylar keşfetmek, 20 seneden uzun zamandır mor ve ötesi’yle kurduğum bu bağı daha da kuvvetlendiriyor.
Yıldızlar: Linç, Forsa, Tünel, Canavar
Oscar’ımı Verdim Gitti: Dünyaya Bedel, Ağrılar, İstiklal, Park
Yeni Çıkış
Kana Kana – Ölüler Hariç
Kana Kana’nın ilk albümü ‘Ölüler Hariç’i uzun zamandır merakla bekliyordum. Müzisyen ve prodüktör Övünç Dan’ın hayata geçirdiği tek kişilik müzik projesi Kana Kana geçtiğimiz sene yayımladığı ‘Düğüm’, ‘Berlin’de Kış’ ve ‘Yalan Lisan’ teklilerinden sonra ‘Ölüler Hariç’ albümünü geçtiğimiz hafta yayımladı.
Tamar Records ve GRGDN Müzik iş birliğiyle yayımlanan ‘Ölüler Hariç’ albümü Kana Kana’nın tabiriyle ‘Türkçe Sözlü Hafif Gotik Müziği’ tarzında bir çalışma. Karanlık bir temanın bu denli enerji dolu olması, bu tezatlığın ortaya çıkarttığı yaratıcılık albümün her hücresine yansımış. Albümdeki tüm şarkıları yazan, besteleyen, çalıp söyleyen ve hatta mix ve mastering’ini de yapan Kana Kana tek kişilik bir ordu adeta.
9 şarkılık ‘Ölüler Hariç’ albümünün tamamı aslında 2015 senesinde kaydedilmiş. Ancak sonra bir teknik sorun ile kayıtların tamamını kaybeden Övünç Dan, Çağlan Tekil’e kaydedip verdiği albüm kopyasını tekrar kendisinden alarak dinleyebilmiş. Zaman içinde bozulan diskteki kaydını kurtarmayı zor da olsa başaran Övünç Dan o dönemi anlatırken kendisinde ciddi bir yara açtığını ‘Paslanmaz Kalem’deki söyleşisinde de belirtmiş.
Albümün çıkış şarkısı olarak seçilen ‘Her Gün Bir Doz’un klibi hakkında da konuşmamız lazım. Övünç Dan her yaptığı şarkıda mutlaka bir görsel dünya hayal ettiğini belirtiyor. Albümden ilk yayımlanan ‘Düğüm’ teklisinin klibini de kendisi kurgulayan sanatçı, ‘Her Gün Bir Doz’ klibi için de kurgu öncesi saatlerce film izlemiş. Kurgu sürecinde Övünç Dan, İtalyan yönetmen ve fotoğraf sanatçısı Pierluigi De Rubertis’in Milano’da çektiği kısa filmi ‘La Città Dei Morti’yi görünce çok etkilenmiş. Şarkının video klibini bu kısa filmden görüntülerle kurgulayan Övünç Dan, yaptığı çalışmayı Pierlugi De Rubertis ile paylaşmış. ‘Her Gün Bir Doz’ için hazırlanan video klip kurgusundan çok etkilendiğini belirten Pierlugi De Rubertis ile Övünç Dan bu çalışma sayesinde bir dostluğun da temelini atmışlar. Albümün kapanış şarkısı olan Eve Veda'da geçen sene kaybettiğimiz radyo programcısı ve müzik yazarı Çağlan Tekil anısına kaleme alınan şiirin İtalyanca olarak Pierluigi De Rubertis tarafından seslendirilmesi 'Ölüler Hariç'i müthiş bir şekilde noktalamış.
Yıldızlar: Düğüm, Yalan Lisan, Berlin’de Kış, Eve Veda
Oscar’ımı Verdim Gitti: Ölüler Hariç, Her Gün Bir Doz
21.Roxy Müzik Günleri
Roxy Müzik Günleri İstanbul’un kültür sanat sahnesinin en önemli etkinliklerinden biri olarak her zaman büyük önem taşımıştır. Bugüne kadar Teoman, Aylin Aslım, Ceylan Ertem, Gaye Su Akyol, Hayko Cepkin, Kurban, Melis Danişmend, Replikas, Gevende gibi birçok ismi müzik dünyasına kazandıran ‘Roxy Müzik Günleri’ bu sene 10-12 Mayıs’ta gerçekleşecek, kazananlar ise 13 Mayıs akşamı düzenlenecek olan törende açıklanacak.
Başvuruları 18 Ocak – 30 Mart tarihleri arasında yapılacak olan 21. Roxy Müzik Günleri’ne 18 yaşından büyük tüm amatör ve profesyonel katılımcılar kendi bestesi ile katılabiliyor. 2-30 Nisan tarihleri arasında jürinin değerlendirmesinin ardından 2 Mayıs’ta finalistler belli olacak.
İlk kez 1996 yılında düzenlenen Roxy Müzik Günleri bu sene 21. kez tekrar ‘müziğini hayata çıkar’ çağrısıyla düzenleniyor. Roxy Müzik Günleri’ni diğer birçok organizasyondan ayıran en önemli yanı ise kendi müziğini yapan müzisyenlerin sektöre ve dinleyiciye tanıtılması olduğunu da eklemeliyim.
Roxy Müzik Günleri’ne, 1996 yılından beri 2520 müzik grubu, yaklaşık 12.400 müzisyen ve finalde yarışma hakkında sahip 348 grup ile 43.500 müzik sever katıldı.
Paylaş