Paylaş
‘Acısız Olmaz’, ‘Mavi’ ve ‘Sek’ Onurr’un ‘Mavilerce’ hikayesinin birbiri ardında sıralanan incileri diyebiliriz. Yeni Onurr şarkılarını dinlediğim ilk an 2 sene öncesine ışınlandım. Onurr’un All Access Youtube kanalımdaki söyleşisindeki söyledikleri kulaklarımda tekrar çınladı. Bağımsız olarak şarkı üretmenin, kendisini ne kadar özgür kıldığını söyleşinin birçok anında dile getirmişti. ‘Mavilerce’nin detaylarını kim bilir ne kadar öncesinde tasarladı ve kaydetti bilmiyorum ama önemli olan kendi istediği akışta bu şarkıları yayımlayabiliyor olmasının onu çok daha özgür ve üretken bir sanatçı yaptığına net olarak eminim.
‘Acısız Olmaz’ın ritmik yürüyüşü içinizdeki dans adımlarını uyandırırken, ‘Mavi’nin ilk notalarında bizi esir alan flemenko dokunuşu az önce başladığınız dansa biraz daha baharat katıyor. Onurr esas dokunuşunu son şarkısı ‘Sek’ ile tam hedeften vurarak yapıyor. ‘Sek’in etkisinin sözlerinde gizli olduğunu düşünüyorum. Şarkının esas büyüsü orada yatıyor. Onurr’un hikaye anlatışına neden bu kadar hayran olduğumun cevabı bu şarkıda hayat bulmuş diyebilirim.
Aslında Onurr’un hediyesi bu 3 şarkılık mini albümle de bitmiyor. Geçtiğimiz yıl yayımladığı ‘Ağlak Disko’nun incilerinden ‘Deniz Tuzu’nun remikslerinden oluşan bir mini albüm de yeni yılın ilk günlerinde yayımlanan bir diğer sürprizdi. Deniz Tuzu’nun remiks albümü Umur Doma, Murat Acar, Emre Ergun, Çağatay Karadirek versiyonlarından oluşuyor. Hepsi ayrı güzel ama durmadan tekrara aldığım Umur Doma ve Murat Acar remikslerinin üzerine birer yıldız daha koymadan geçemeyeceğim.
Yeni Çıkış
mor ve ötesi’den Sürprizler
mor ve ötesi cephesinde bir şeyler oluyor. Aralık ayının ortasında yayımladıkları tekli ‘Forsa’ grubu ne kadar özlediğimi bana hatırlattı.
2012 senesinde yayımladıkları son albümleri ‘Güneşi Beklerken’den sonraki senelerde ‘Anlatamıyorum’, ‘Melekler Ölmez’ ve ‘Sultan-ı Yegah’ teklileri o zamanlar eminim benim gibi birçok takipçisine ilaç gibi gelmiştir. 2018’deki Aya İrini konserinin canlı senfonik kaydı ve 2019’daki Harbiye Açıkhava canlı senfonik albümü bence gruptan yeni bir albüm beklentisini daha da arttırdı. ‘Forsa’ bu beklentinin en güzel yerinde çıkıp geldiği için senelerdir onların müzikleriyle hayat bulanlardan biri olarak beni ziyadesiyle mutlu ettiğini belirtmeliyim. ‘Forsa’ ile özlediğim mor ve ötesi dokunuşuna ek olarak hayran olduğum ve defalarca izlediğim klibini de belirtmem gerek. Aslı Çelikel yönetmenliğindeki kırmızılar içinde yanan klip mor ve ötesi’nin şimdiye kadar yaptığı en özel video çalışmalarından biri olmuş. Şarkının tanıtım döneminde sosyal medyada kullandıkları viral dokunuş da çok hoşuma gitti. Bu sebeple hem de bunca seneden sonra yeni ve farklı bir dil ile mor ve ötesi’nin yaptığı şarkıyı dinleyicisiyle paylaşmasını çok kıymetli buluyorum.
‘Forsa’nın üzerimizdeki etkisi henüz daha tazeyken 2 hafta sonra ‘Dünyaya Bedel’ teklisi yayımlandı. Özellikle bu şarkı beni bir şekilde ‘Dünya Yalan Söylüyor’ albümündeki döneme götürdüğünü belirtmeliyim. Belki de o yüzden ‘Dünyaya Bedel’i tekrar tekrar dinledim, resmen doyamadım. ‘Forsa’daki video klip etkisi bu sefer bir adım daha öne çıkarak ‘Dünyaya Bedel’de adeta kısa bir film izlediğimi düşündürttü. ‘Forsa’da olduğu gibi ‘Dünyaya Bedel’in yönetmenliğini de Aslı Çelikel üstlenmiş. Hem ‘Forsa’ hem de ‘Dünyaya Bedel’de grubun kullanmaya başladığı yeni logo ve kliplerdeki görsel dünya bizi bir şeylerin beklediğinin habercisi olduğunu düşünüyorum, bekleyip göreceğiz.
Can Oflaz – Yanamam
2021’in son haftalarında çıkan işlerden bazılarına daha yakından eğilemediğim için çalışma masamda her yeri notlarla doldurmuştum. Bunlardan biri de Can Oflaz’dı. Sony Music Türkiye etiketiyle yayımladığı yeni şarkısı ‘Yanamam’ sanatçının ilk kez sözü, müziği ve düzenlemesiyle tamamı kendisine ait olan bir şarkı olduğu için de ayrıca önemli. ‘Yanamam’ın müzik süpervizörlüğünde Gürsel Çelik ismini görmek de beni heyecanlandırdı. Yeni şarkısında Can Oflaz aşk acısına odaklanmış, kendiyle kalmayı ve bunun verdiği korkuyu anlattığı ‘Yanamam’ bir anlamda yüzleşmeyi anlatıyor.
‘Yanamam’ Can Oflaz’ın 2022’de yayımlamayı planladığı yeni albümünden ilk şarkı olması, bizi müzikal olarak hangi sularda gezindiğini ve tarz olarak nasıl bir albüme hazırlandığımızın da sinyallerini veriyor. Şarkının bende uyandırdığı heyecan esas klibiyle birleşince daha da yükseldi. Merve Deniz yönetmenliğindeki klipte Can Oflaz’ın dans performansı koreograf Gizem Aksu ile aylarca süren dans eğitimlerinin meyvesi olarak karşımızda. Klipte Can Oflaz’a Ezgi Yaren Karademir de dansıyla eşlik ederken sanatçının stil danışmanlığını Bali Kerem Güney üstlenmiş.
Paylaş