Paylaş
Kaseti biraz başa sardığımızda Taylor Swift 2019’da yayımladığı, ilk her şeyiyle kendi albümü olan ‘Lover’dan sonra eski albümlerini tekrardan düzenleyerek yayımlayacağını söylemişti. Eski yapımcısıyla yaşadıkları kriz sonrasında kendi eserleri üzerindeki hakkının oransal ve hakkediş olarak dengesizliğine savaş açan sanatçı geçmişte yayımladığı 6 albümünü yeniden yayımlayacağını açıklamıştı. Taylor hanım sözünde durdu eski albümlerini bir bir yapıyor. Eski albümlerin yeni kayıtlarının gün yüzüne çıkmasından önce ‘Folklore’ ve ‘Evermore’ adlı iki nefis, indie havalarına bulanmış albümünü yayımladı. Hızını alamadı ardından da 6 albümlük dev hazinesinden önce ‘Fearless’ı ardından da geçtiğimiz hafta ‘Red’ albümünü yayımladı. İşte tam da bu yüzden sınıfın en çalışkanı Taylor Swift.
Elbette bu işler bir başına olmuyor, sizin de tahmin ettiğiniz gibi Taylor Swift’in dev bir ekibi var. Ama bu ekibi idare eden kişinin kendisi olduğunu düşünürsek, çalışkanlığına şapka çıkartmak lazım. Geçtiğimiz hafta yayımladığı ‘Red’ albümü sanatçının zamanında yayımlandığında satış rekorları kıran albümü olarak tarihte yerini almışken, aynı albümün yeniden kayıtları yapılmış Taylor’ın versiyonu haliyle yayımlandığı ilk gün dijital platformlarda ilk günde en çok dinlenen albüm rekorunu kazandı. Buradan bakınca Taylor Swift’in hayranları da en az kendisi kadar azimli ve sanatçılarını desteklemek açısından istikrarlı. Söz konusu ‘Red (Taylor’s Version) albümü sadece albümdeki şarkıların yeniden kaydedilmiş versiyonlarını içermiyor, ayrıca bu albüm kayıtları zamanı Taylor Swift’in yazdığı ama yayımlamadığı şarkıları da içeriyor. 30 şarkılık bu dev albüm sanatçının belki de eski albümleri arasında üzerinde en titiz çalıştığı iş olabilir. Albümün ilk halinde yer alan ‘All Too Well’ şarkısının orijinal 10 dakikalık versiyonu bu albümün en büyük hadisesi oldu. Şarkının 10 dakikalık ilk versiyonunun ‘Red (Taylor’s Version) albümünde yer alması bir yana, bir diğer olay da bu şarkının kısa film şeklinde çekilen klibi oldu. Klibin yönetmenliğini Taylor Swift üstlenirken oyuncular Sadiw Sink ve Dylon O’Brien’ın performansı gerçekten de klibi kısa bir film havasına sokuyor. Söz konusu şarkı sanatçının geçmişteki Jake Gyllenhaal ile yaşadığı ayrılığını konu ettiği magazin dünyasının en çok konuşulan konusu olduğu için bu kısa film video klip haliyle daha da büyük önem arz ediyor.
Red’in yeni versiyonundan sonra bence Taylor Swift biraz dinlenir diye varsayıyorum. Çünkü bu albümün tanıtım dönemi muhtemelen biraz daha uzun sürecektir. Gelmesini dört gözle beklediğimiz ‘Speak Now’ ve esas Taylor Swift’in country türünden pop müziğine adım attığı ‘1989’ ve ardından gelen Reputation’ın yeni versiyonlarını düşündükçe beni dev bir heyecan alıyor.
Soft Analog’a Dikkat!
2019 senesinde hayatımıza adım atan ve yayımladığı teklilerle dijital platformlarda hatırı sayılır bir dinleyici kitlesi edinen Soft Analog ile geçtiğimiz hafta kısa bir söyleşi yaptık. Yola 5 kişi başlayan grup şimdilerde Ömer Çelik ve İdil Tavşanlı ile devam ediyor. Müzik yapan birçok isim gibi onlar da okul hayatlarının nerdeyse her evresinde müzikle hep ilgililermiş. Hatta o zamanlarda da şarkılar yazıp üretimlerine devam ediyorlarmış. Resmi olarak Soft Analog olmaları grubun üniversite eğitim dönemlerine denk geliyor.
Ömer Soft Analog’un prodüksiyon dümenini yönetiyor, İdil de şarkıların iskeletini kurup, sözler üzerine üretimi yönlendiriyor. Düzenlemeyi her ikisinin de birlikte yaptığı şarkılar tek bir türe odaklı değil aslında grubun ortak sevdiği karakter üzerine kurulu. Ankara’nın rock ve underground müzik kültüründen Soft Analog etkilense de yaptıkları müziği her seferinde geliştirerek ilerlemek esas hedefleri. Grubun adının nerden geldiğini sorduğumda İdil, eski tarz her şeyden genel olarak hoşlandıkları için grubun adında ‘Analog’ kelimesinin geçmesini ilk baştan beri istediklerini söyledi. ‘Soft’ ise müziklerinin biraz da olsa tarzına dokunan bir his içerdiği için ‘analog’ kelimesiyle bir araya gelmesiyle oluşan ahenkten de mutlu oldukları için sonunda ‘Soft Analog’ olarak adlarına karar vermişler. 2019 senesinden bu yana grup sık aralıklarla yayımladıkları teklilerine ek olarak bu sene ‘Arasında Dünyanın’ Ep’sini çıkarttı. Söz konusu EP grubun hep yapmak istediği bir çalışma olarak kendi tarihçelerinde büyük önem taşıyor. 5 şarkılık EP’nin klipleri aslında bir bütün olarak izlendiğinde gerçekten de dikkat çekici bir hikâyeyi bize ulaştırıyor.
Soft Analog pandeminin de getirdiği zor dönemlerden sonra yeni yeni başladığı konserlerden ötürü bundan sonraki süreçte üretimlerine devam edeceğini, ancak bir albüm prodüksiyonunun biraz daha ileride olabileceğini belirtti. Yakın zaman önce yayımladıkları ‘Misket’ teklisi Soft Analog’un benim için en orijinal işlerinden birisi. İdil ve Ömer yaptıkları ‘Misket’ cover’ı konusunda hem çok iyi hissediyorlara, hem de aldıkları pozitif yorumlardan ötürü dinleyicilerinin kendilerini bu tarz yenilikler anlamında yüreklendirdiğinin altını çizdiler.
Yeni Çıkış
Birkan Nasuhoğlu – Yollar Bitmez
Geçtiğimiz hafta Birkan Nasuhoğlu ‘Yollar Bitmez’ adlı yeni teklisini yayımladı. Sözü ve bestesi kendisine ait olan prodüktörlüğünü Can Güngör’ün üstlendiği şarkı daha ilk saniyesinden dinleyenin içinde yer ediyor. Geçtiğimiz sene vefatıyla müzik sektörünü yasa boğan Ergin Nasuhoğlu’na ithaf edilen şarkı sanatçının 2022 yılında yayımlayacağı albümünden çıkarttığı ilk çalışma. ‘Yollar Bitmez’de sanatçı insanın kendi çaresizliği ile girdiği savaştan mağlup ayrılması gerçeğiyle yüzleştiğini söylemiş.
Mavi – Umduğum Gibi
Geçtiğimiz hafta Mavi’nin yeni şarkısı ‘Umduğum Gibi’ yayımlandı. Şarkının söz ve müziği Mavi’ye düzenlemesi ise TNK grubundan Caner Karamukoğlu imzasıyla bizlere ulaşıyor. Yeni şarkıyı Mavi amatör ruhunu kaybetmemiş bir yetkinliğin ilk meyvesi olarak tanımlamış. Şarkının alt yapısı indie-pop, R&B temalarını ustaca harmanlamış, gerçekten de yenilikçi bir bakışla hazırlanmış. Şarkının dinlerken verdiği hisler klibiyle birlikte izlendiğinde özel bir bütünlük sağlıyor. ‘Umduğum Gibi’nin görsel dünyasını yaptığı her işine hayran olduğum fotoğrafçı Begüm Koçum ve Çağla Çağlar birlikte tasarlamış. Şarkının rüya sembolizmi ile süslenen video klibi teklinin hissettirmek istediği duyguyu tam hedeften yakalamış.
Güneş Özgeç – Düş
Güneş Özgeç’in yeni teklisi ‘Düş’ geçtiğimiz hafta yayımlandı. Sözü ve müziği Güneş Özgeç’e ait şarkının vokalleri, enstrümanları ve düzenlemesinde yine kendi imzası yer alırken, mikslerini Alp Turaç, mastering’i ise Erdem Helvacıoğlu yapmış.
Şarkının ortaya çıkış süreciyle ilgili olarak kişinin karmaşık düşler ve düşüncelerden kurtulmasının yine kendisine bağlı olduğunu, bu tarz zorluklardan kurtulmak için kişinin yardım dilerken aslında kendi kendisiyle konuştuğunun çelişkisini fark ettiğini, bu tezatlıkla eğlenip bunu kutlama halinden doğduğunu belirtmiş.
Şarkının o kadar nefis bir videosu var ki, bunu anlatmadan geçmek imkânsız. Daha önceden Kalben’in ‘Robot Kozmonot’ klibinde harikalar yaratan Ahmet Rüstem Ekici ve Hakan Sorar yine birlikte müthiş bir 3D animasyon video klip çekmişler. ‘Düş’ü önce kulaklıkları takıp dinleyin, ardından da nefis video klibini izleyip o özel dünyaya dalış yapın derim.
Paylaş