Paylaş
Türkiye için tarihi bir müjde,bizler için de ayrı bir anlam ifade ediyordu.
Çünkü Yerli Otomobilin fabrikası bizlere komşu ilçe, yani 15 dakikalık mesafemizde Gemlik’te inşa ediliyor.
Yerli otomobilin üretilecek olması bizler için çok özel bir heyecan, fabrikasının bizim bölgemizde olacak olması ise katmerli heyecan.
Çünkü, otomotivin başkenti Bursa, Bursa’nın otomotiv yan sanayi merkezi ise Orhangazi ve Gemlik.
Haliyle yerli otomobilin üretim aşamasında Orhangazi ve Orhangazi’deki sanayi kuruluşları kenarında köşesinde mutlaka yer alacak.
*
Peki 27 Aralık 2019 tarihinde ilk tanıtımı yapılan yerli otomobil ile ilgili geride kalan 1 yılda neler oldu?
Yerli otomobili üretecek olan Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tanıtımın tam da 1.yılında yeni bir paylaşım yaptı.
Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) 1 yıllık süreci yayınladığı video ile kamuoyuna duyurdu.
Peki neler yapıldı 1 yılda diye bakacak olursak, farklı aşamalarla incelemek gerekiyor.
Yerli otomobil konusunda, batarya teknolojisinde gelinen nokta şu şekilde aktarıldı:
Farasis ile niyet mektubu imzalandı.
Binek araçlar için batarya üretecek 6. ülke konumuna gelindi.
Nikel oranı zengin batarya kimyası ile menzil avantajı sağlandı.
Enerji depolamada ve farklı sektörlerde kullanımı için üretim planlandı.
Yenilikçi hücre geliştirilmesi ve Türkiye’de üretimi için yol haritası oluşturuldu.
*
Doğuştan elektrikli platform hangi aşamada?
Teknik özellikler ve donanım listesi tamamlandı.
Elektrik mimarisi, batarya ve güç aktarma organları tasarımları tamamlandı.
Sanal paketleme, ergonomi, performans ve güvenlik, simülasyonları tamamlandı.
Sanal ve fiziksel prototipler oluşturuldu.
İleri sürücü destek sistemleri & bağlantılılık mimarisi oluşturuldu.
TOGG’da çalışan sayısı son 1 yılda 113’ten 280 kişiye yükseldi.
TOGG yerli otomobil 2022 yılında piyasaya sürülecek ve ilk etapta C segmenti SUV aracın üretimi yapılacak.
Tedarik konusuna da değinilen paylaşımda, yüzde 75’i Türkiye’de yerleşik olmak üzere 104 tedarikçinin seçildiği ifade ediliyor.
İşte bizi ilgilendiren kısım tam da burası.
Tedarik konusunda 104 firma seçildi.
Bu firmalar arasında Orhangazi’den de kuruluşlar var.
Bu da demek oluyor ki, yerli otomobilin üretime geçmesi Orhangazi’ye de buradaki sanayi kuruluşlarına da mutlaka olumlu etki yaratacak.
Bu durum yeni istihdam anlamına geliyor, daha fazla ekonomik kazanç anlamına geliyor.
*
Fakat bir husus hala kulakarkası ediliyor.
Kimse kusura bakmasın, yerli otomobil konusunda Orhangazi’de Uludağ Üniversitesi Orhangazi Asil Çelik MYO dışında hiçbir kurum yada yönetici konuya hazırlıklı değil.
Dahası buna hazırlık için en ufak bir girişim de yok.
Ne bir mesleki eğitim konusunda, ne kalifiye ara eleman yetiştirilmesi konusunda, hiç kimsenin bir endişesi, telaşı, sorumluluğu yok.
Böyle devam ederse, olası Orhangazi’deki otomotiv yan sanayilerinin gelişmesi durumunda bu fabrikaların tek çaresi Orhangazi dışından işçi getirmek kalıyor.
Görünen köy klavuz istemiyor ne yazık ki.
Paylaş