Paylaş
Orhangazi’nin komşusu Yalova’da ise araç sayısı 80 bine dayanmış.
Orhangazi’deki trafiğe kayıtlı araç sayısı ise 40 bine dayanmış durumda.
Orhangazi hareketli nüfusu ile işte bu kadar büyük rakamlarla telaffuz edilen araç trafiğinin tam ortasında yer alıyor.
Bursa merkez yada Yalova’nın araç sayılarını bir kenara koyarsak, 80 bin nüfuslu Orhangazi’de araç sayılarının 40 bine dayanmış olması önümüzdeki ayların, yılların nasıl bir kâbusa dönüşeceğinin de en büyük göstergesi.
Buna bir de Orhangazi’nin “aşırı kötü” şehiriçi yapılanmasını eklersek, geleceğin nasıl da büyük sıkıntıları olacağının en büyük göstergesi diyebiliriz.
***
Evet, defalarca dile getirdik, söyledik.
Orhangazi’de şehiriçi trafiği için acil ve kalıcı çözümler alınmazsa, geleceğimiz kararacak demiştik.
Öyle de oldu.
Bugün Orhangazi’de kime sorarsanız sorun ilçenin en büyük sorunu nedir diye?
Alacağınız ilk cevap trafik diyecektir.
Şehir estetiği, caddesi ve sokakları 40-50 yıl öncesinde planlanırken bugünler planlanarak yapılmadığı için geldiğimiz nokta maalesef bu.
Artık bırakın aracınızla şehiriçi trafiğinde yol almayı, motosiklet ve hatta yürüyerek dahi bir yerden bir yere varmak günden güne zorlaşmaya başladı.
***
Şehir merkezinin imar planını değiştirme şansımız olmadığına göre, bu sorun için yapılması, atılması gereken adımlar olduğu aşikar.
Ne gibi adımlar olabilir peki?
Öncelikle şehir merkezi trafiğine yön verecek yeni düzenlemeler artık kaçınılmazdır.
Çünkü şehir merkezi trafiğinde akıl almaz bir keşmekeş söz konusu.
Hangi cadde giriş, hangi cadde çıkış, hangi cadde tek yön ne yazık ki bir birine karışmış durumda.
***
Şehiriçi trafiğini biraz da olsa rahatlatacak adımlardan birisi de otopark üretilmesi.
Bunu yapacak olan da yerel yönetim olduğuna göre, bu konuda ne yazık ki tek bir adım dahi atılmadığını da izliyoruz.
Orhangazi Belediyesi, kısa bir süre önce Orhangazi şehir trafiği ve trafik sorununun çözümü için profesyonel bir destek alınacağını, bununla ilgili de çalışmaların başlatılacağını duyurmuştu.
Ancak ne bu çalışmadan, ne de varılan nokta ile ilgili en küçük bir bilgi de yok, somut adım da yok.
***
Bugün 40 bine dayanmış olan araç sayısının, her geçen gün de arttığını varsayarsak, Orhangazi’de şehiriçi trafiği sorunu çözülmek bir yana, daha da büyüyerek devam edecek.
O zaman ne yapmak gerekiyor?
Bu şehrin dinamikleri tüm işlerini güçlerini bir kenara bırakıp, şehiriçi trafik sorununun çözümü için artık kalıcı çözümler üretmesi gerekiyor.
Paylaş