Paylaş
Bugüne kadar hem haberlerimizde hem de yorumlarımızda bu konulara değindik.
Değindik de ne oldu peki?
Aslına bakarsanız hiç bir şey olmadı.
Şehrin otopark sorunu ile ilgili de, trafik sorunu ile ilgili de, artık içinden çıkılamaz bir hale gelen şehir estetiği ve yeni imar alanları ile ilgili defalarca haber ve köşe yazısı yazmamıza rağmen bir şey oldu mu?
Olmadı.
Aynı tas aynı hamam devam etti.
Bir arpa boyu yol alındı mı derseniz...
Alınmadı, hatta her geçen gün saydığımız hususlarda şehir daha da kötüye doğru gitti.
HER GÜN KÖTÜYE GİDİYOR
Şehir içi trafiği içinden çıkılamaz bir hale geldi, günden güne de kötüye gidiyor.
Otopark sorunu zaten bildiğiniz gibi...
Artık bu şehirde her yer, kaldırımlar, yaya geçitler, engelli geçitleri her yer otopark haline gelmiş durumda.
Biz yazdık hiç bir şey olmadı, biz söyledik kimse tedbir almadı diye biz yazmaktan mı vazgeçeceğiz?
Tabii ki hayır.
Biz dilimiz döndüğünce bu gibi kronik sorunları anlatmaya devam edeceğiz elbette.
***
Bugün bir başka meseleden söz edeceğim size.
Orhangazi şehir merkezindeki “yol” sorunu.
Bu yol sorunu öyle bildiğiniz türden değil.
Kentte neredeyse düzgün asfalt yer yok diyebileceğimiz bir hale geldi.
Şehir içinde sürekli araç kullananlar ne demek istediğimi anlayacaklardır ki, şu anda “Şu cadde sorunsuz düzgün asfalt” diyebileceğiniz tek bir cadde ya da sokak yok Orhangazi’de artık.
Peki neden böyle?
Bunun için biraz geriye gitmek gerekiyor.
Biliyorsunuz,
10 yıl öncesine kadar Orhangazi’nin en önemli sorunlarından birisi altyapıydı.
İlçenin altyapısının tepeden tırnağa yenilenmesi gerekiyordu.
Bu büyük, büyük olduğu kadar da riskli projeye ilk olarak İsmail Tartar döneminde girildi.
Hatırlayanlar bilir...
İsmail Tartar’ın belediye başkanlığının son 1 yılında Orhangazi’de altyapının tepeden tırnağa yenilenmesi için kollar sıvanmıştı.
O dönemde Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı JICA desteği ile Orhangazi’nin alt yapısı için çalışmalar başlatılmış, JICA’dan gelecek kredi ile Orhangazi’nin altyapısı yenilenecekti.
Ancak JICA aracılığı ile başlatılan o dönemdeki altyapı çalışmalarını yürüten firmanın çalışma yaptığı bölgelerde son derece gelişigüzel ve kötü bir proje yürütmesi ile bu firmanın yaptığı bölgelerin neredeyse her gün sorun yarattığını da sonraki dönemlerde görmüş olduk.
2014’de yapılan seçimlerle birlikte Bütünşehir yasası devreye girmiş, alt kademe, yani ilçe belediyelerinin bu tür yatırımları da Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı BUSKİ’ye geçmişti.
Yani İsmail Tartar’ın seçimi kaybetmesinden sonra BUSKİ altyapı çalışmalarını devralmış, kalan bölümleri de BUSKİ tamamlamıştı.
Ama onun öncesinde yapılan tüm bölgelerde hemen her gün bir su patlağı ya da kanalizasyon sorunu yaşanmaya başladığını bu süreçte defalarca gördük.
TEKRAR KAZILMAK ZORUNDAYDI
Tabii, BUSKİ’nin devralıp altyapıyı bitirmesinin ardından üstyapı çalışmaları yapıldı.
Şehirde yaklaşık 500 irili ufaklı cadde ve sokak tepeden tırnağa asfaltlanmış kaldırımları yenilenmişti.
Ama altyapının birçok bölgede sağlıksız olmasından dolayı milyonlar harcanıp yapılan asfalt kazılmak zorunda kaldı.
Deyim yerindeyse şehrin su patlağı yaşamadığı cadde sokak kalmadı.
Haliyle yeni yapılan üstyapı da yeniden kazıldı, yollar da köstebek yuvasına döndü.
Elbette patlaklar yaşanabilir.
Dahası diyelim ki yeni yapılan inşaatlardan kaynaklı asfalt yeniden kazılabilir.
Bunda da sorun yok.
Sorun şurada;
Kazılan asfaltın üzerine yapılan yeni asfalt ya da yama asfalt o kadar gelişi güzel ve kalitesiz yapılıyor ki, inanın yollara asfalt yapmasanız daha iyi.
Daha ileri gidip diyebilirim ki...
Asfalt yama çalışmasının en kalitesiz yapıldığı şehrin Orhangazi olduğuna eminim.
***
Buna en önemli örnek Hüseyin Uslu Caddesi.
Belediye başkanının evinin de olduğu bu uzun cadde defalarca kazıldı, üzerine yama asfaltlar yapıldı.
Ama inanın o yolda hareket etmek dahi mümkün değil.
Yapılan hiç bir yama asfalt kaliteli değil.
Yolların tamamı çukur dolu.
Ya da kazılan bir yerin asfaltının yenilenmesi günler sürüyor.
Velhasıl, şehirde üstyapı şurada yapılalı 4-5 sene olmasına rağmen, tamamı bozuk tamamı çukur dolu.
Düzgün yol artık yok.
Dolayısıyla Orhangazi’de artık bir “yol seferberliğine” acil ihtiyaç var.
DİKKAT: İYİ DENETLENMELİ
Bursa Büyükşehir Belediyesi mi devreye girecek, Orhangazi Belediyesi kendi bünyesinde mi bu sorunu çözecek bilemiyoruz.
Ama altyapısı yeni yapılmış, üstyapısı henüz bir kaç yıl önce tamamlanmış bir şehirdeki bu yollar acilen yenilenmeli.
Millet yollardan dolayı da artık canından bezmiş durumda.
Bir not ilave edip yazıyı bitirelim;
Orhangazi’de yama asfalt işini kim ya da hangi firma yapıyorsa, iyi denetlenmeli, hatta denetleyeni de iyi denetlemeli.
Benden söylemesi.
Paylaş