Dünyanın yıldızı Türkiye Türkiye’nin Orhangazi

2 yıl dünyayı esir alan pandemi dönemi ve sonrasında artık farklı bir ticaret anlayışı ile de tanıştık.Uzaktan eğitim, uzaktan toplantı derken uzaktan beslenmeyi de yine bu dönemde daha fazla görmeye başladık.

Haberin Devamı

Dünyanın yıldızı Türkiye Türkiye’nin Orhangazi
Yani artık hem ürün alımında hem yeme içme sektöründe insanlar oturdukları yerden siparişlerini vermeye başladı.
Bu anlayışın gelişmesi yeni bir ticaret modeli ve yeni ihtiyaçlar ortaya çıkardı.
Bu ihtiyaçların en önemlisi de dünyanın her noktasına en hızlı şekilde ürün ulaştırma organizasyonu.

***
Pandeminin ardından Ukrayna ile Rusya arasında patlak veren savaş ise yeni bir dönemi daha başlattı.
Savaşın en büyük etkisi tüm dünyaya enerji fiyatlarının artması oldu. Özellikle yeni ticaret anlayışında Türkiye çok kritik bir noktada yer alıyor. Türkiye hem tarım hem sanayi üretimi artan, büyüme rakamları her yıl pozitif seyreden bir ülke.
Daha da önemlisi doğu ile batı arasında en güvenli geçiş ve lojistik nokta.
Türkiye işte bu konumunu avantaja çevirmek için de mücadele veriyor.

***
Dünyada yeni düzenin lojistik üssü Türkiye olacak. Bu konuda önemli göstergeler de var.
Zaten devletin ilgili kurumları da bu yönde yatırımlar ve yeni yatırımcılara kolaylık sağlayacak çalışmalar yapıyor.
İşte Türkiye’nin yeni dünya ticaret anlayışındaki kritik konumunu ve gelecekte ne yapması gerektiğini Orhangazi’de Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Beytullah Güneş ile konuştuk.
Orhangazi Taşıyıcılar Kooperatifi son 5 yılda bünyesinde kurduğu depo ve antrepo ile aslında yeni dünya düzenine ayak uydurmak için ön almış da olan önemli bir kuruluş.
Güneş dünyadaki yeni düzende lojistik üs konusunda Türkiye en avantajlı ülke konumunda olduğunu kabul edip, kendi kurumunu da buna göre geleceğe taşımaya çalışan bir isim.

***
Güneş’in vurguladığı önemli de bir konu var:
Otoyol, köprü, tünel ve karayolundaki alt yapının tepeden tırnağa yenilenmesinden tutun da, raylı sistem, limancılık ve hava yolu ulaşımının geliştirilmesinin Türkiye açısından geleceğe yapılan en önemli ve doğru yatırım olduğunu bugün daha iyi görüyoruz.
Yeni dünya düzeninde de Türkiye’de tepeden tırnağa yenilenen ve geliştirilen lojistik alt yapının da gelecekte daha iyi anlaşılacağını söylüyor.

***
Ama Beytullah Güneş’in asıl vurguladığı konu Orhangazi. Dünyada Türkiye nasıl ki geleceğin lojistik merkezi olacaksa, Türkiye’de de Orhangazi geleceğin bu konuda parlayan yıldızı olacak.
Orhangazi bölgesi İstanbul gibi bir metropole olan yakınlığı, Türkiye’nin sanayi devleri Kocaeli, Bursa gibi şehirlerin hemen dibinde olması, daha da önemlisi limanlara yakınlığı nedeniyle son derece kritik bir noktada.
Gemlik’te yapımına başlanan yerli otomobil ve hemen yanı başında inşaatına başlanan yeni batarya fabrikaları, Gemlik serbest bölgede ve Orhangazi’de her geçen gün artan sanayi üretimi, Orhangazi’nin gelecekte çok daha önemli bir yer edineceğini de yine Beytullah Güneş her sohbette dile getiriyor.
Türkiye dünyada yükselen yıldız olacaksa, Orhangazi de Türkiye’de yükselen bir yıldız olacak.

***
Bu noktada Beytullah Güneş’in de dikkat çektiği bir unsur var.
Artık Orhangazi, sebepleri konuşmamalı.
Yani geçmişten bugüne kadar planlama konusunda Orhangazi çok hata yaptı.
Sanayi gelişimden, tarım gelişimine, turizm planlamasından otoyolun geçiş sürecine doğru hazırlanamamaya kadar bir çok konuda olduğu gibi, bundan sonrasına da hazırlıksız ve plansız yakalanmamalıyız.
Orhangazi’yi yönetenler tüm dinamikleri ile şimdiden bir hazırlık içinde olmalı.
Lojistik alt yapının güçlenmesi için Orhangazi şimdiden ve hızlı bir şekilde çalışmalar yapmak zorunda.
Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Beytullah Güneş bu konuda da ipuçları veriyor aslında.
Orhangazi lojistik üs olacaksa bunun için bölge belli.
Gemlik limanına ve Bursa’ya daha yakın olması nedeniyle Orhangazi’nin güneyi yani Gemlik yolu istikameti ile ilgili 1/25 bin ve 1/100 binlik planlar ciddi bir şekilde ele alınmalı, yeni bir planlama mutlaka yapılmalı.
Sohbetimiz esnasında benim de ortaya koyduğum fikir ise şu: İlk etapta Orhangazi Küçük Sanayi Sitesi’nin üst kesimlerinde kalan ve orman vasfını tamamen yitirmiş ve son derece de görüntü kirliliği gösteren eski maden ocakları ve eski şehir çöplüğünün olduğu bölge değerlendirilmeli.
Aynı zamanda Orhangazi, Gemlik yolu üzerinde yapılacak doğru planlama ile Orhangazi ön alabilir, gelişen dünya düzeni ve ticaret anlayışına da hazırlanmalıdır.

***
Beytullah Güneş, yaptığımız söyleşide işin yöntemini de ortaya koydu.
“Eğer bu planlama plan tadilatları ile olmuyorsa, yukarıdan, en yukarıdan yani Cumhurbaşkanlığından yayınlanacak özel bir kararname ile de olabilir.”
Bu konuda ciddi bir çalışma yürütülmezse, olacakları da şöyle söyleyebiliriz: Buradaki yapılaşma veya sanayileşme güçlü olanın gelip istediği yere konması ile olacak, bunlar olduğunda da çıkıp ‘eyvah tarım alanlarımız gitti, eyvah en değerli ovalarımızı talan etti’ diye ağlamaktansa, doğru yerler tespit edilip en azından lojistik üs konusunda bu noktaların geleceği şekillendirilmelidir.

Yazarın Tüm Yazıları