Paylaş
Onun için doğaya olan özlem, içsel sorgularımız, anda kalmak isteği lüksün tanımını değiştirmeye başladı.
Bain&Company’nin yayınladığı rapora göre tüketicilerin yüzde 79’u sağlıklı olmayı, zengin olmaya tercih ediyor.
Yani şehirden kaçış, açık hava aktiviteleri, kişiselleştirilmiş sağlık, spor bu senenin ve hatta sonrasının yükselen eğilimlerinden olacak. Bunu moda tarafında da görmüyor muyuz zaten?
Rahatlığın ön planda
olduğu, pandemi zamanı hayatımıza giren “athleisure” trendine uygun koleksiyon yapan markalar, spor markalarıyla işbirliği yapmak için neredeyse sıraya girmiş durumda.
Bu değişimin yakın zamanda iş dünyasının kodlarına da gireceğine inanıyorum.
Takım elbiseler yakında casual giyime doğru evrilecek çünkü artık kimse zorlayıcı şartlara boğun eğmek, istemiyor.
Bakalım ilk kim bu konuda adım atacak...
Çünkü arkasının çorap söküğü gibi geleceği şüphesiz.
Casual friday günlerinin tüm haftaya yayılmasına şahit olacağımız günler çok yakın. Biraz daha sabır kurumsal hayat.
Jean, spor ayakkabı, tişört, ceket ve aksesuvar, gardırobunuzun demirbaşı olmak için sırasını bekliyor.
“Genuinfluencers” dönemi başlıyor
Lüksün tanımı değişmişken influencer tanımının değişmemesi mümkün olmazdı.
Mesela işi modayla iç içe olan bizler moda haftalarına gidemedik, sosyal hayat ortadan kalktığı için trendleri vurgulayan tavsiyelerde bulunamadık.
Şahsım adıma bulunmakta istemedim.
Neye sahip olduğunu göze sokan influencer’lar için durum daha da vahimdi çünkü aldıkları yeni sezon ayakkabı ve çantaları giyecek yerler bulamadılar.
Her şeye rağmen evlerinin bir köşesinde çekip koyanlar da pek ciddiye alınmadı.
Çünkü artık birçok şeyin tanımının değiştiği gibi bunun da tanımı değişti.
Artık hiç kimse kimin ne kadar ayakkabısı varmış, sezondan ne almış, kıyafet değişikliğini gösteren reels videoları gibi içi boş şeylerle ilgilenmiyor.
Hatta hesap o kadar içeriksiz ve gereksiz geliyor ki ya takibi bırakıyor ya da sessize alıyor.
Kısacası neye sahip olduğunu gösteren insanlardan ziyade neyi neden giydiğini anlayabildiğimiz, temsil ettiği değerlere saygı duyduğumuz, toplumsal konulara duyarlı aktivist influencer’lar, yani yeni yeni adıyla “Genuinfluencer”ların dönemi başlıyor.
Ticari değil, samimi hikaye anlatıcılığı, sorumluluk sahibi bakış açısı bundan sonra aranan niteliklerden olacak. “Instagram nereye gidiyor?” sorusunun cevabı, yanıt bulmaya başlıyor gibi...
Paylaş