Paylaş
Dior’un kreatif direktörü Maria Grazia Chiuri, koleksiyonunda kullandığı el işçiliği kumaşlar, işlemeler için markanın resmi sosyal medya hesaplarında belgesel niteliğinde bir içerikle, defilenin en özel parçalarının yapım aşamasını izletiyor.
Paris Erkek Moda Haftası kapsamında gerçekleşen Dior defilesinin akabinde, defilenin en hit parçasının Gaziantep’te dokunan kutnu kumaşından yapıldığını ve bu kadim geleneğimizin Dior yorumuyla nasıl mükemmel hale geldiğini de videolardan öğrenmiş olduk. Gurur verici bu haberle kutnu hak ettiği değeri sonunda görmüş oldu.
Kutnu, ipek ve pamuğun elle dokunarak, kendine has dikey çizgili deseni ve ışıltılı görünümü sayesinde görür görmez diğer el dokuması kumaşlardan ayrılıyor...
Kutnia markasının kurucusu Jülide Konukoğlu, sosyal sorumluluk olarak başladığı yolculuğunda, kutnu kumaşının dokuma tarzını değiştirmeden ama dar olan enini genişletip dikişe elverişli hale getirerek dünyaya tanıtmayı hedeflemişti.
Konukoğlu’nun Dior’la bu hedefine ulaştığını görüyoruz.
Kutnia’nın Gaziantep’te dokunan ipliklerinin her biri Dior’un kataloğundaki renklere ve batik desenlerine göre yeniden boyanarak uç uca ekleniyor ve 24 saatte ancak 2.5 cm’lik bir kumaş dokunabiliyor.
Defilede kullanılan kumaşın bir metresinde 5 bin 700 iplik olduğu ve tek bir yumağın 24 saatte açıldığını düşünürsek defiledeki tasarımında çok büyük bir ustalık söz konusu.
Büyük emek gerektiren bu işlemi yapan ustayı onurlandırmak için ise kutnu kumaşıyla dikilen her giysinin kenarına o kumaşı dokuyan zanaatkarın ismi işleniyor.
Çok özel geleneklere sahip bir kültürümüz var. Gurur duymamak elde değil. Bir yandan da yerel ürünlerimizin dünyaca ünlü markaların tasarımlarında gördükten sonra değerinin anlaşılıyor olması insanın içini burkmuyor değil.
Markalar ve tasarımcılar eş zamanlı olarak aynı noktadan bakabiliyor.
Çok beğendiğim Türk Exquise markası da 2023 Exquise Roots yaz koleksiyonunda Dior ile eş zamanlı olarak Gaziantep Kutnu, Rize Feretiko, Antalya İpek gibi unutulmuş kumaşlardan dokunan kumaşlarla özümüze ve köklerimize dönmeyi amaçlayarak nefis bir koleksiyon ortaya çıkardı.
Kutnia markası ise uzun zamandır kendi tasarımlarına ait giyim ve ev tekstili ile başarılı işlere imza atıyor. Özel şeyleri markalar kullandıktan sonra değil, gözümüzün önündeyken keşfedip giyebilmektir stil sahibi olmak. Diğer türlü marka bağımlısı olunuyor, stil sahibi değil. Tebrikler Jülide Konukoğlu, Dior ile tüm dünyaya kültürümüzün güzelliğini gösterip, uluslararası bir başarıya imza attığınız için. Geçmişle gelecek bir kez daha harmanlanarak beni kendine hayran bırakmayı başarıyor.
Paylaş