'),t.viewport.prepend(t.loader),n.css({width:"horizontal"==t.settings.mode?100*t.children.length+215+"%":"auto",position:"relative"}),t.usingCSS&&t.settings.easing?n.css("-"+t.cssPrefix+"-transition-timing-function",t.settings.easing):t.settings.easing||(t.settings.easing="swing"),m(),t.viewport.css({width:"100%",overflow:"hidden",position:"relative"}),t.viewport.parent().css({maxWidth:h()}),t.settings.pager||t.viewport.parent().css({margin:"0 auto 0px"}),t.children.css({float:"horizontal"==t.settings.mode?"left":"none",listStyle:"none",position:"relative"}),t.children.css("width",g()),"horizontal"==t.settings.mode&&t.settings.slideMargin>0&&t.children.css("marginRight",t.settings.slideMargin),"vertical"==t.settings.mode&&t.settings.slideMargin>0&&t.children.css("marginBottom",t.settings.slideMargin),"fade"==t.settings.mode&&(t.children.css({position:"absolute",zIndex:0,display:"none"}),t.children.eq(t.settings.startSlide).css({zIndex:50,display:"block"})),t.controls.el=r('
'),t.settings.captions&&k(),t.active.last=t.settings.startSlide==v()-1,t.settings.video&&n.fitVids();var e=t.children.eq(t.settings.startSlide);"all"==t.settings.preloadImages&&(e=t.children),t.settings.ticker?t.settings.pager=!1:(t.settings.pager&&E(),t.settings.controls&&C(),t.settings.auto&&t.settings.autoControls&&T(),(t.settings.controls||t.settings.autoControls||t.settings.pager)&&t.viewport.after(t.controls.el)),d(e,f)},d=function(e,t){var n=e.find("img, iframe").length;if(0!=n){var i=0,o=function(){++i==n&&t()};e.find("img, iframe").each((function(){var e=r(this);if(e.is("img")){var t=new Image,n=!1;return r(t).on("load",(function(){n||(n=!0,setTimeout(o,0))})),t.src=e.attr("src"),void setTimeout((function(){t.width&&!n&&(n=!0,setTimeout(o,0))}),0)}e.on("load",(function(){setTimeout(o,0)}))}))}else t()},f=function(){if(t.settings.infiniteLoop&&"fade"!=t.settings.mode&&!t.settings.ticker){var e="vertical"==t.settings.mode?t.settings.minSlides:t.settings.maxSlides,i=t.children.slice(0,e).clone().addClass("bx-clone"),o=t.children.slice(-e).clone().addClass("bx-clone");n.append(i).prepend(o)}t.loader.remove(),b(),"vertical"==t.settings.mode&&(t.settings.adaptiveHeight=!0),t.viewport.height(p()),n.redrawSlider(),t.settings.onSliderLoad(t.active.index),t.initialized=!0,t.settings.responsive&&r(window).bind("resize",W),t.settings.auto&&t.settings.autoStart&&B(),t.settings.ticker&&H(),t.settings.pager&&L(t.settings.startSlide),t.settings.controls&&P(),t.settings.touchEnabled&&!t.settings.ticker&&I()},p=function(){var e=0,n=r();if("vertical"==t.settings.mode||t.settings.adaptiveHeight)if(t.carousel){var o=1==t.settings.moveSlides?t.active.index:t.active.index*y();for(n=t.children.eq(o),i=1;i<=t.settings.maxSlides-1;i++)n=o+i>=t.children.length?n.add(t.children.eq(i-1)):n.add(t.children.eq(o+i))}else n=t.children.eq(t.active.index);else n=t.children;return"vertical"==t.settings.mode?(n.each((function(t){e+=r(this).outerHeight()})),t.settings.slideMargin>0&&(e+=t.settings.slideMargin*(t.settings.minSlides-1))):e=Math.max.apply(Math,n.map((function(){return r(this).outerHeight(!1)})).get()),e},h=function(){var e="100%";return t.settings.slideWidth>0&&(e="horizontal"==t.settings.mode?t.settings.maxSlides*t.settings.slideWidth+(t.settings.maxSlides-1)*t.settings.slideMargin:t.settings.slideWidth),e},g=function(){var e=t.settings.slideWidth,n=t.viewport.width();return 0==t.settings.slideWidth||t.settings.slideWidth>n&&!t.carousel||"vertical"==t.settings.mode?e=n:t.settings.maxSlides>1&&"horizontal"==t.settings.mode&&(n>t.maxThreshold||nEVİNDE 200’E YAKIN TARİHİ DALIŞ MALZEMESİ BULUNAN JEFF HAKKO
Vakko Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jeff Hakko tam bir dalış tutkunu. Aynı zamanda tarihi dalgıç kıyafetleri ve malzemeleri koleksiyoneri. Dalgıç başlıklarından 70 tane var ve hepsi de evinde... Hakko koleksiyonunun içeriğiyle dünyada ilk beşe girdiğini söylüyor
İşadamı Jeff Hakko dalış meraklısı. Hatta kendi tabiriyle bu işin hastası ve bu hastalığın hiçbir ilacı yok. Ailesinin yapabileceği tek şeyse onun bu ‘fazla yer tutan’ hobisine anlayışla yaklaşmak. Çünkü Hakko’nun sualtı merakı taa çocukluk yaşlarına dayanıyor.
Sualtıyla ilk kez İstanbul’da, Büyükada’da 8 yaşında tanıştı. İlk dalış aletleriyse eczaneden satın aldığı turuncu paleti ve maskesiydi. Böylece annesinden azar işitse bile gününün büyük bölümünü suda geçirmeye başladı.
Yaşı ilerledikçe aletli dalışı öğrendi ve 25 yıl önce de ilk dalgıçlık brövesini aldı. Binin üzerinde kayıtlı dalış yaptı. Hakko şimdi üç yıldızlı bir balık adam. “Vaktim olsa bu işin eğitmenliğini yapmak isterdim. Dalış yapmanın en çok sessizliğini ve dinginliğini seviyorum. Sualtı tabiatı başka bir gezegen. Suyun altında yaşamak ve ikinci hayatımda bir yunus olmak isterdim. Tatil planlarımda da nerede su varsa ben oradayım. Eşime, oğluma ve kızıma da dalmayı öğrettim. Beni üzmemek için onlar da dalıyor.”
TÜRKİYE’DE BULDUĞUM TÜM BAŞLIKLARI TOPLADIM
Zaten tarihe meraklı Jeff Hakko’nun dalışa olan bu ilgisi bir süre sonra koleksiyonerliği beraberinde getirdi. Önce eski balık adamlar nasıl dalış yapardı diye sorgulamaya başladı ve kitapları karıştırdı. Özellikle 1827’de üretilmeye başlanan ve astronot kostümlerini andıran en az 20 kiloluk dalgıç başlıklarını ve ağır ayakkabıları hayretle karşıladı.
- Homing nedir?- Yaşamdan daha çok keyif almak için yeni ve yaratıcı yollar arıyoruz. Pek çok kişi evlerinde aile ve arkadaşlarıyla hoşça vakit geçirmeyi tercih ediyor. Bu yüzden kendilerini daha iyi hissetmek için uygun ortamı yaratıyorlar. Homing trendini izleyenler evlerinde zaman geçirmeyi tercih ederken; restoran ve barlarda daha az zaman ve para harcama eğilimine giriyor.
- Bu terim ilk olarak nerede ortaya çıktı ve nasıl yayıldı?- İlk kez 90’lı yıllarda Amerikalı trend yazarı Faith Popcorn tarafından ‘Cocooning’ (Kozaya Çekilme) terimi ortaya atıldı. Bu trend daha çok ekonomik krizler, salgın hastalıklar ve terör korkusu gibi nedenlerle insanların güvenlik ve korunma içgüdüsüyle evlerine çekilmelerini ifade ediyordu. Özellikle 2000’lerdeki küresel krizden sonra, teknolojinin de sağladığı imkanlar sayesinde artık kozalarına çekilirken bunu hem evde işlerini halledebilecekleri hem de eğlenceli zaman geçirebilecekleri bir yaşam tarzına dönüştürmeye
başladılar. Böylelikle asosyal ve izole bir yaşam tarzını ifade eden ‘cocooning’, yerini daha sosyal bir trend olan ‘homing’e bırakmaya başladı.
- Peki bu trendi takip ediyorsak evlerde nelere dikkat etmememiz lazım?- Evlerimiz hepimizin kişiliklerini yansıtıyor. Bu aşamada dekoratif hassasiyet kadar, teknolojiyi ne kadar verimli ve etkin
kullandığımız da çok önemli.
Çünkü teknolojinin etkin kullanımıyla evimizde kendimiz ve misafirlerimiz için daha kaliteli ve eğlenceli bir yaşam tarzı oluşturabiliriz.
- Aydınlatma bu trendin neresinde duruyor?- Aydınlatma da bir dönüşüm içinde. Artık basit bir ışık vermenin çok daha ötesinde olduğu yeni bir döneme girdik. Aydınlatmayla ruh halini değiştirerek, ortamdan daha büyük keyif almayı sağlamak mümkün. Kullanılan ışığın etkisiyle insanlar sakin bir ruh haline girebildikleri gibi daha enerjik de olabiliyorlar.
ÇOCUKLAR İÇİN GÖZE DOĞRUDAN GELMEYEN IŞIKLAR