Paylaş
DOĞAL HAYAT İÇİN YARATICI REKLAMLAR
WWF, yeryüzünün en değerli yaşam alanlarını ve canlı türlerini korumayı hedefleyen uluslararası bir doğa koruma kuruluşu. Doğa korumanın ülke sınırlarını aşan boyutu nedeniyle WWF, biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik mücadelesinde ülkeler arasında işbirliklerinin gerçekleşmesine de öncülük ediyor
WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) 1996 yılında Doğal Hayatı Koruma Derneği’nin öncülüğünde kurulmuş, 2001 yılında ise WWF’nin Türkiye ulusal kuruluşu olarak WWF-Türkiye ünvanını almış.
WWF-Türkiye küresel iklim değişikliği ve doğal kaynakların sürdürülemez tüketimi gibi insan kaynaklı olan, hem doğal yaşam alanlarının hem de türlerin kaybıyla sonuçlanan tehditleri durdurmayı amaçlıyor. (www.wwf.org.tr)
Dünya genelinde beş milyon üyesi olan ve 100 ülkede faaliyet gösteren WWF’nin çeşitli ülkelerde yayınlanmış reklam kampanyalarından örnekleri aşağıda görebilirsiniz.
1. NEREYE KADAR?
Gezegenimize saygı duymak için daha ne olmalı?
Ajans: Ogilvy, Paris, Fransa
Cannes Lions 2010
2. LEOPAR VE FOK
3. ORMAN - KORU - AĞAÇ - ÖLÜM
Ajans: Shunya, Beijing, Çin
4. DEĞİŞİKLİK
İklim değişikliğini o seni değiştirmeden durdur
Ajans: Germaine, Antwerp, Belçika
5. DERİ
Her yıl 60 milyon hayvan derileri için katlediliyor.
Ajans: Grey, İspanya
6. BOYNUZ
Gergedan boynuzu insan tırnağı ile aynı şeydendir. Hâlâ istiyor musun?
Gergedan boynuzuna hayır de.
Ajans: Ogilvy & Mather, Vietnam
7. NE HALT EDİYORUZ?
Gezegenimize ne halt ediyoruz?
Agency: Uncle Grey, Danimarka
8. SIRA SENDE
Ajans: JWT Singapur
Cannes Lions 2009
9. KORKUNÇ - DAHA KORKUNÇ
Ajans: DDB&Co., İstanbul, Türkiye
EPICA 2010 + Cannes Lions 2010
10. TOKSİK
Doğal hayat için en büyük tehdit zehirli salınımlardır.
Agency: Contrapunto, Madrid, İspanya
11. AĞAÇ
Ağaçları koru. Doğal hayatı koru
Agency: Ogilvy & Mather, Mumbai, Hindistan
12. YOK OLMADAN
Gözlerinin önünde yok olmadan nesli tehlikedeki hayvanları koru.
Agency: CC&E, Guangzhou, Çin
13. ORMAN KIYIMI
Çin’deki ormansızlaşma pandaları tehdit ediyor.
Ajans: The Name, Roma, İtalya
14. SİZİN ELİNİZDE
Mavi balinaların geleceği sizin ellerinizde.
Ajans: Ogilvy & Mather, Hindistan
Hint sambar geyiklerinin geleceği sizin ellerinizde.
15. ZARAR VER, ZARAR GÖR
Ajans: Dentsu, Şanghay, Çin
16. YAŞAM DÖNGÜSÜ
Ajans: Grey Group, Singapur
17. PLASTİK
Plastiklerin yüzde 70’i denizlerde son buluyor.
Ajans: BBDO Guerrero, Proximity Filipinler
18. ÇİZGİ ROMAN
Ajans: Leo Burnett, İspanya
Pandayı kurtar. Ya şimdi ya hiç.
Kaplanı kurtar. Ya şimdi ya hiç.
19. TAMİR EDİLEMEZ
Nesil tükenmesi tamir edilemez.
Ajans: BBDO, İspanya
20. ÇÖLLEŞME
Çölleşme her yıl 6.000 canlı türünü yok ediyor.
Ajans: BBDO, İspanya
21. ONLAR VE BİZ
Onların yok olması aynı zamanda bizim yok olmamız.
Ajans: DKP, Brezilya
22. EL VER
Doğal hayata el ver.
Ajans: Saatchi&Saatchi Simko, İsviçre
23. KAHRAMANLAR
Ajans: Ogilvy, Cape Town, G. Afrika
Candice Serfontein yeniden kullanılabilir poşet tercih ederek gezegenimizi koruyor. Bir süper kahraman ol.
Banyo yapmak yerine duş alarak gezegenimizi koruyor. Bir süper kahraman ol.
TV’yi standby’da bırakmayıp tamamen kapatarak gezegenimizi koruyor. Bir süper kahraman ol.
Işığı kapatarak gezegenimizi koruyor. Bir süper kahraman ol.
Bahçeyi 18:00’den sonra sulayarak gezegenimizi koruyor. Bir süper kahraman ol.
Paylaş