Yaşasın iyi müzik

Gülben Ergen bu hafta ünlü müzisyen Ercan Saatçi ve gitarist Ayhan Günyıl’la bir araya geldi. İkili, birlikte hazırladıkları “Sezen Şarkıları” albümünün ortaya çıkış hikayesinin detaylarını anlattı.

Haberin Devamı

Öyle bir gitar sesi ki, öyle bir dingin ve şahane ki... Kim bu çalan? Bu albümün adı ne? Dinledikçe kendimden geçiyorum. Tanımalıyım onu! “Yaşasın iyi müzik” diye haykırmalıyım. Albümün prodüktörü Ercan Saatçi 20 yıllık dostum. Ercan Saatçi Akademi’de albüme imza atan Ayhan Günyıl’la bir araya geliyoruz. Günyıl mütevazılık içerisinde anlatıyor hikayesini. Dinlemediyseniz çok şey kaçırdığınız bu albümün ana kahramanı ise Sezen Aksu... Üstelik Aksu, ömrümüze hediye ettiği şarkılarını bedelsiz veriyor, benim iyi müziğin peşini hiç bırakmayan gök gözlü arkadaşım Ercan ve Ayhan’a... Yeter ki iyi müzik olsun...


 ◊ “Sezen Şarkıları” albümü kimin fikriydi?

- Ercan Saatçi: Ayhan’ın fikriydi. Ama bu Ayhan’ın ilk albümü değil. Aslında üzülerek söylemek istiyorum, değeri bilinmemiş albümleri var. Bu ülkede enstrümantal müzik maalesef çok önemli bir gözükmüyor. Ülkede müzikle ilgili kalite kaygısı var ya, işte nedenlerinden biri bu. Ayhan beni arayıp “Abi böyle bir şey yapmak istiyorum” dediğinde “Yürü” dedim.

Haberin Devamı

- Ayhan Günyıl: Aslında en başta “Perişan Şimdi”nin demo’sunu çalıp Ercan’a yolladım. Çok beğendi ve hemen bana geri döndü. Müzisyen ve prodüktör kafasıyla düşündüğü için “3-4 şarkı değil, 10-11 şarkı yapalım” dedi. O böyle söyleyince şaşırdım.

- Ercan Saatçi: Ayhan, “Sezen Aksu acaba bana şarkılarını verir mi?” diye bir kaygı duyuyordu. “Sen hiç merak etme” deyip hemen Sezen’i aradım. Ayhan’ın bana yolladığı şarkıyı da kendisine yolladım. Dinledikten sonra “Prodüktörü sensen, ne istiyorsan yap, yürüyün” dedi. Sezen’in hakkını verelim. Ondan sonra Ayhan’a “Sezen istediğin şarkıları kullanabileceğini söyledi” dedim.

◊ İyi ki Ercan’ı aramışsın...

- Ayhan Günyıl: Biz aslında her gün görüşen arkadaşlar değiliz. Arada sırada beste yapıp ona atarım mesela söz yazması için. Demo’yu çaldığımda da beynimde bir şimşek çaktı ve Ercan’ı aradım. Öyle başladı süreç. Sezen Aksu’dan ve Ercan’dan böyle bir geri dönüş aldığıma açıkçası inanamadım.

◊ Hak ettiği değeri bulamamış albümlerinden bahseder misin? Daha önce kaç albüm yaptın?

Haberin Devamı

- Ayhan Günyıl: Mesela “Skylight” albümüm 7 sene boyunca bir havayolu şirketinde çaldı. Birçok ünlü isim vokal yaptı. Sonrasında “Sonbahar Yağmuru” ve içinde düetlerin olduğu “Rengarenk” albümümü çıkardım. “Sezen Şarkıları” 4’üncü albümüm.

◊ Albümde kaç şarkı var?

- Ayhan Günyıl: 10 şarkı.

◊ Ercan Saatçi Akademi’de mi yapıldı albüm?

- Ercan Saatçi: Burada bütün planlamasını, aranjesinin nasıl olacağını, hangi şarkıların yer alacağını belirledik. Kayıtlar Ayhan’ın stüdyosunda tamamlandı. Bütün şarkıların aranjesini de yine Ayhan yaptı. Ben sadece ona fikirler verdim. Bu şarkıların hepsi orijinal tonunda çalındı. Yani Sezen’in okuduğu tonda. Şarkıların armonik yapısı bozulmadı.

Haberin Devamı

Kısmen orijinaline bağlı kalındı. Enstrümantal albümlerde bir şeyi icra ederken solistin yerine o enstrüman geçiyor. Burada solist gitardı ve gitarı konuşturması, şarkıyı söyletmesi lazımdı. Ayhan’da o ruh var ve hakikaten söyletti. Bu arada 10 şarkının da videosunu çektik. Evimde bir sahne var, orada çektik hepsini.

SEZEN AKSU ALBÜME BAYILDI

◊ Ercan bu işe çok mu inandın?

- Ercan Saatçi: Çok inandım. Yayınlandıktan sonra Ayhan da şaşırdı ve mutlu oldu. Çünkü bu kadar ilgi beklemiyordu. Ben gerçekten uğraşıyorum ve bunu duyurmak istiyorum. Bu CD’nin ticari bir kaygısı yok. CD satışı zaten yok. Para da istemiyoruz, ama bir dükkanın rafında gözüksün istiyoruz. Ben sadece bunun peşindeyim. Sosyal medyada da o kadar güzel geri dönüşler alıyoruz ki.

Haberin Devamı

◊ Sezen Aksu albümü dinledikten sonra ne dedi?

- Ercan Saatçi: Bayılmış. Çok beğendi. “Yürüsün bu albüm” dedi.

◊ Başka arayan isim oldu mu?

- Ayhan Günyıl: Ajda Pekkan aradı. Çok beğendiğini söyledi. Tebrik etti. “Bundan sonra bu albümün devamı gelecek mi?” diye sordu.

◊ Bu albüm yüz güldürdü; sizce başka işler için de umut olacak mıdır?

- Ercan Saatçi: Bana kalırsa evet. Bu birçok müzisyeni -enstrümanı ne olursa olsun- cesaretlendiren bir çalışma.

Bunu bir dönem Hüsnü Şenlendirici’nin albümü çıktığında yaşamıştık. Ama Hüsnü’den sonra sadece klarnetçiler çıktı ortaya. Ondan sonra yok oldu. Bu albümle birlikte eminim ki birçok müzisyen benzer işler yapmak isteyecek. Biz kapımızı açarız. Yeter ki iyi müzisyen olsunlar ve iyi müzik yapsınlar.

Haberin Devamı

Başka bir şeyin peşinde olmasınlar. Mesela Ali Karacan mektup yazmış, albümü çok beğendiğini söylemiş. Bir iş insanının böyle düşünmesi bizi çok mutlu etti. Bütün radyo yöneticileri geri döndü.

 21 SENEDİR TARKAN’LA ÇALIŞIYORUM

 ◊ Kaç senedir gitar çalıyorsun?

- Ayhan Günyıl: 25-30 sene oldu.

◊ Gitar çalmaya nasıl başladın?

- Ayhan Günyıl: Abilerim müzisyen ve Almanya’da yaşıyorlar. Ben de Almanya’da doğup büyüdüm. Bana ben daha çocukken gitar almışlardı. Fakat üzerine düşmedim. Gitar çalmaya başlamam askerlikten sonra oldu. Çok kıymetli bir hoca olan Raffi Arslanyan’dan özel dersler aldım.

◊ Ne maceralar yaşadın bu zamana kadar?

- Ayhan Günyıl: Hemen Ayhan Günyıl oluvermedim. Düğün salonlarında da çalıştım, pavyonlarda da, barlarda da... Hâlâ da devam ediyorum. Bunun yanı sıra stüdyo müzisyenliği yapıyorum. Bugüne kadar 800 civarında albüme çalmışımdır.

◊ En uzun süre çalıştığın isim Tarkan mı?

- Ayhan Günyıl: Tarkan’la 21 yıldır birlikte çalışıyoruz.

YENİ NESİL BESTENİN DEĞİL SOUND’UN PEŞİNDE

Ercan, eskisi gibi ömürlük şarkılar neden yapılamıyor?

- Ercan Saatçi: Çok nedeni var. Yapılmaz mı? Kesinlikle yapılabilir. Ama ekonomik, politik, demografik sebepleri var. Bu alımla ilgili. “Ne verirsen onu alıyorlar” deniyor ya. Arz-talep meselesi. Şu an popüler müzik akımları var. Bize göre müzik sayılmayabilir, kimine göre de şahane şeyler. Ama aslında bu albüme verdiğimiz kıymet bütün bunlardan dolayı oluyor. Gerçek müzisyenler, gerçek müzik var. Ve biz bunu anlatmaya çalışıyoruz. Yine öyle ömürlük şarkılar yapılabilir. Ama bu sadece bizim ülkemizde olan bir sorun değil. Dünyada da böyle. Amerika’da ve İngiltere’de 80’ler ve 90’larda yapılan müthiş şarkılar artık yok. Yerlerini başka şeyler aldı. Bunu çok yadırgamıyorum.

Çünkü her şeyin değişirken bunun değişmemesi eşyanın tabiatına aykırı. Önemli olan ruhu kaybetmemek. Benim dönemimin bestecileri eminim benim gibi düşünüyorlar. Ama yeni nesil besteciler besteden çok sound’un peşindeler.

Sound ararken arada ruh kayboluyor. Şarkı bir şey anlatıyor, sana dokunuyor, kalbe dokunuyor, bir şeye dokunuyor... Ama şimdiki nesilde her şey sound üzerine. O yüzden onlara “sabun köpüğü” diyorum.

Evet çok popüler oluyorlar. Ama aradan 5 sene geçiyor ne şarkının ismini ne de söyleyenini hatırlıyorsun. Ben Ayhan gibi bu işi hakkını vererek yapan, popülariteyi kirletmeden kullanan müzisyenlere çok güveniyorum. Biz iyi şeyler üretirsek dinleyici de onu alır. Buna radyolar, televizyon, magazin programları dahil.

- Ayhan Günyıl: Bence çok öyle değil. Ben elektronik müziği çok fazla sevmiyorum.İnsanların da artık bu sound’lardan bıktığını düşünüyorum. O yüzden de yeni albümümü benimsediler, sevmeye başladılar. Çünkü içinde elektronik sound yok. Yaptığım aranjelerde de elektronik sound neredeyse kullanmıyorum. Akustik çalışıyorum daha çok.

Yaşasın iyi müzik

OKTAY’IN AŞK ŞiiRiNi BESTELEDiM

 ◊ Oktay Kaynarca ile bir düetiniz yayınlandı sosyal medyada. Birlikte mi yazdınız o şarkıyı?

- Ercan Saatçi: Oktay’la oturup da “Hadi şöyle bir şarkı yapalım” filan demedik. Oktay bana bir gün mesaj attı. Ben de “Herhalde kız arkadaşına atacaktı, yanlışlıkla bana gönderdi” diye düşündüm. Çünkü bir aşk şiiriydi. “Bu ne?” dedim. “Bundan şarkı olur mu” dedi. “Olabilir” dedim. Oktay “O zaman yapsana bir şarkı” dedi. Ertesi gün o şiirin dokusu bana arabesk bir hicaz yaptırdı. Birkaç kelime ekleyerek şarkı sözü haline getirdim. Oktay’a “Kim okuyacak bunu, şarkıyı yaptım” dedim. “Senin okuman kalacak” dedi. “Niye benim okumam kalıyor, benim tarzım değil” dedim ve Oktay’ı stüdyoya çağırdım. Ben demo için okumuştum. Oktay stüdyoya geldi, ona da okutturdum. Sonra mix yaptım. Sonra benim evde bir video çektik ve internete koyduk. Şarkı çok ilgi gördü. YouTube’da paylaşmıştık ama talep gelince iTunes ve Spotify’a da verdik.

ROYAL ACADEMY’YE HAZIRLIYORUZ

 ◊ Ercan Saatçi Akademi’de herkes eğitim alabiliyor mu?

- Ercan Saatçi: Yaş konusunda bir kısıtlamamız yok. 60 yaşında davul, 50 yaşında vokal dersi alan öğrencimiz de var, 6 yaşında piyano eğitimi alan öğrencimiz de. Müzik yapmak istesinler yeter.

Müziğin her branşı, her enstrüman var. Hepsinin ayrı ayrı hocaları var. Biz konservatuvar okuduğumuz için müfredatı biliyoruz. Konservatuvardaki gereksiz dersleri attık, hap gibi öğretiyoruz. Onun dışında biz Yeditepe Üniversitesi’nin bir koluyuz. YÖK’e bağlıyız ve sertifika verebiliyoruz. Artık günümüzde bu sertifikalar öğrencilerin çok işine yarıyor. Milli Eğitim’e de bağlıyız. Bu arada en önemli özelliklerimizden biri de şu; biz Royal Academy’yiz.

Londra’daki o meşhur Royal Academy’nin sınav merkeziyiz. Çocukları oraya hazırlıyoruz. Mayıs’ta Royal Academy sınavımız vardı. 30 öğrencimiz sınava girdi. Onlardan bazıları çok iyi dereceyle geçti.

 KENDİ ALBÜMÜMÜ ÇIKARIYORUM

 ◊ Rec by Saatchi adında bir müzik şirketin var. Orada neler yapıyorsun?

- Ercan Saatçi: Ayhan’ın albümünü de ondan çıkardık. Müzik şirketim akademinin içinde bir bünye oldu.

Ben uzun yıllardır bitiremediğim kendi albümümü bitirdim. Sonbaharda 20 yıldan sonra kendi albümümü çıkaracağım. Ama öncesinde bir single hazırlıyorum. Senin az önce “Neden ömürlük şarkılar yok artık?” dediğin türden bir şarkı. Kızımla yaşadığım bir olay anlatayım sana. Bir şarkı dinliyorduk, “Bu benim şarkım kızım” dedim. “Hadi canım” dedi. Kızım da bilmiyorsa birçok kişi bilmiyor demektir.

Çünkü şarkılar genelde söyleyen isimle bağdaştırılır. “Kimin romanı?” diye sorarsan yazarını söylersin. Ama “Kimin şarkısı?” dediğin zaman söyleyenin adı akla gelir. Başkalarına verdiğim şarkılar konseptli bir albüm çıkaracağım.

 Yaşasın iyi müzik

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

 

Yazarın Tüm Yazıları