Paylaş
Türkiye’de Bodrum ve Antalya’da bulunan Club Med’in CEO’su Henri Giscard d’Estaing, “Club Med’in Çinli olması en çok Türkiye’nin işine yarayacak. Zengin Çinlileri Türkiye’ye getireceğiz” dedi.
TURİZME “her şey dahil” kavramını getiren Fransızların efsane tatil köyü Club Med Çinli oldu.
2010 yılından beri Club Med’in ortaklarından biri olan Çinli Fosun şirketi geçtiğimiz günlerde markanın yüzde 93’ünü aldı.
65 yıllık efsanenin, Çin’in Warren Buffet’i olma yolundaki 47 yaşındaki milyarder, Fosun’un şirketinin sahibi Guo Guangchang nasıl satıldığını İstanbul’da Club Med’in CEO’su Henri Giscard d’Estaing ile konuştuk.
Fransa’nın 20. cumhurbaşkanı Valery Giscard d’Estaing’in oğlu olan Henri Giscard d’Estaing 2004 yılından beri Club Med’in CEO’su.
Göreve gelir gelmez bu ünlü tatil köyünün stratejisini değiştirmeye soyunmuş.
Orta sınıfa hitap eden Club Med markasının daha yüksek gelirli sınıflara yani lüks turizmine kaymasını hedeflemiş.
Bu strateji doğrultusunda geçtiğimiz 10 yılda yaklaşık 60 tane Club Med tatil köyü kapatılmış.
Bazı köyleri yenilemek için milyonlarca euro harcanmış.
Son sekiz yılda cironun yüzde 20’sinin erimesine karşın d’Estaing hedefinden şaşmamış.
TERCİH ÇİN’DEN YANA ÇÜNKÜ
Henri Giscard d’Estaing’in, Club Med’nin çoğunluk hisselerine sahip olma yarışında İtalyan iş insanı Andrea Bonomi yerine Çinli Guangchang’i tercih etmesinin nedeni belli.
Zenginleşen Çin ve “Yükselen Doğu”.
Neticede Guo Guangchang da aynen Ali Baba’nın kurucusu Jack Ma gibi Çin’in dışarıya açılmasına önayak olmuş bir isim.
Bugün seyahat eden her 10 turistten biri Çinli ve BM Dünya Turizm Örgütü’nün verilerine göre en fazla parayı Çinli turist harcıyor.
Amerikalıdan bile fazla.
Fransa’daki lüks markaların alıcıları bugün Japonlar değil Çinliler.
Club Med’in Çinli olması da Türkiye’nin işine yarayacak.
TÜRKİYE ÜZERİNDEN AKDENİZ DENEYİMİ
Zira Türkiye’yi defalarca ziyaret etmiş olan Club Med’in CEO’su bakın ne diyor?
“Hedefimiz Türkiye’deki Club Med tatil köylerine zengin Çinlileri getirmek”.
“Çin’deki Club Med müşterilerine, yani zengin ve etkili Çinli ailelerine Türkiye’de Akdeniz deneyimi yaşatacağız” diye ekliyor.
Çinlilerin giderek daha fazla tarihi ve kültürel boyutu olan seyahatleri tercih ettiğini belirten Henri Giscard d’Estaing’e göre, Türkiye bu boyutuyla biçilmiş kaftan.
“Buna Türkiye’nin doğal güzelliklerini, servis kalitesini eklersek ülkeniz Çinli turistlerin en gözde destinasyonlarından biri olma aday. Çinli zenginleri nasıl Maldivler’e ve Mauritius’a çekmeyi başardıysak Türkiye için de aynısını yapacağız” diye konuşuyor.
“Bunun Rusya’daki gelişmelerden etkilenen turizminiz için büyük bir şans olacağını düşünüyorum” diyor.
TURİZM BAKANLIĞI’YLA İŞBİRLİĞİ
Club Med CEO’su ekibiyle birlikte Turizm ve Kültür Bakanlığı’yla “Çin açılımı” için işbirliği halindeymiş.
Fosun’nun üst düzey yöneticileri de buraya gelip resmi görüşmeler yapacakmış.
Zengin Çinlileri Bodrum ve Antalya’daki Club Med’lere göndermeden önce İstanbul ve Kapadokya’yı gezdirmek projesi de masanın üzerinde.
Türkiye’de ilk kez 1967 yılında Foça’da açılan Club Med’in bugün Antalya’da iki, Bodrum’da bir tane tatil köyü var.
Ancak Club Med Türkiye’de hem tatil köylerinin kalitesini yükseltmek hem büyümek, yeni tatil köyleri açmak istiyor.
“Bunun çeşitli nedenleri var” diyor Henri Giscard d’Estaing.
“Türkiye dinamik bir ülke. Doğası benzersiz. Hizmet sektöründe insan kaynağı çok iyi ve gelişmekte olan bir pazar.”
Türkler lüksü sever
CLUB Med CEO’sunun tespitine göre Türkler kaliteyi, lüksü seviyor.
Maldivler’deki Club Med villarına da, Fransız Alpleri’deki lüks kayak merkezi Val Thorens’e de Türkiye’den talep hayli fazla.
Bu arada Val Thorens’te Türkiye’den gelen kabalık bir personel ekibinin ve şefin çalıştığını söylüyor d’Estaing.
Club Med’lerin G.O diye bilenen animatörleri arasında Türklerin sayısı hayli fazlaymış.
Paylaş