Paylaş
Wall Street işgalcileri, İspanya’nın ‘öfkelileri’, Arap sokaklarının heyecanlı gençleri öncelikle sosyal adalet peşinde... Kemal Derviş’in de geçen hafta bana söylediği gibi ‘gelir uçurumu’ gençlerin canına tak demiş durumda.
ABD’de başta olmaz üzere, Batılı ülkelerde gelir uçurumu son 30 yıldır giderek artarken, Doğu’da da yepyeni bir zengin sınıfı oluşuyor. Lüks tüketimi patlatan bu zengin sınıf Rusya’da, Çin’de, Ortadoğu’da ve de Türkiye’de.
New York Merkezli lüks marka araştırma şirketi ‘Luxury Institute’un son verilerine göre, Çinli zenginlerin yüzde 50’si önümüzdeki yıl bir öncekine oranla daha çok harcayacağını belirtirken bu oran Amerikalı zenginlerde yalnızca yüzde 6.
Lüks tüketim peşindeki yeni zenginlere dair ilginç bir nokta var: Büyük paralar dökerek aldıkları ürünleri yakından tanımak, özelliklerini öğrenmek, çağdaş sanat, antika, şarap gibi alanlarda uzmanlaşmak istiyorlar.
Buna bu bilgileri aktaran Balkan İletişim Danışmanlığı’nın kurucusu Şebnem Balkan meslek hayatının büyük bir bölümünü De Beers Grubu’nda geçirmiş. Türklerin pırlantayla tanışmasında büyük oranda payı bulunan Balkan yeni şirketiyle bu kitleye hizmet sunuyor.
Londra, Paris, Frankfurt, Madrid, Milano gibi merkezlerdeki dostlarıyla süreli iletişim halinde.
İÇTİKLERİ ŞARABI BİLMEK İSTİYORLAR
Şebnem Balkan, çağdaş sanat, şarap, mücevher trendlerini iyi bilen uzmanları İstanbul’a davet ediyor.
Örneğin, lüks konut müşterilerine çağdaş sanatla ilgili bir sunum vermesi için Christie’s müzayede evinden bir uzman çağrılmış.
Balkan’a göre, “Türkiye’deki yeni zengin, satın aldığı saatin özelliklerini öğrenmek istiyor. Hong Kong’da bir şişe şarabın niye 300 bin dolara satıldığını
merak ediyor.”
Ünlü bir mücevher firmasının müşterileri için Londra’daki Victoria&Albert Müzesi küratörlerinden ve mücevher uzmanı Geoffrey Munn İstanbul’a geliyor. Prens William ile Kate Middleton’ın düğününü
BBC’de ballandıra ballandıra anlatan moda eleştirmeni James Sherwood da...
Gelir uçurumu ne kadar büyürse büyüsün bu devirde lüks tüketimi kesmek mümkün değil. Yapılacaksa bari bilinçli yapılsın.
Türk dizileri mücevher ihracatına da yaradı
Türkiye lüks tüketime giren mücevher ihracatını giderek artırıyor.
Mücevher İhracatçıları Birliği’nin açmış olduğu ‘Çağdaş Yorumla Geleneksel Türk Mücevheri Tasarım Yarışması’nı üstlenmiş olan Şebnem Balkan’ın verdiği rakamlar çarpıcı.
Türkiye’de mücevherin iç pazar hacmi 2.4 milyar dolarken, ihracatımız 1.2 milyar dolara ulaşmış. Bunun üçte biri de Ortadoğu ülkelerine.
Mücevher sektörü yılda yüzde 30’luk bir büyüme kaydediyor.
Sektörle ilgili ilginç nokta şu: Körfez ülkelerinde gösterilen Türk dizileri mücevherlerimize talebi de artırmış.
Diziden sonra 1 milyon adet satılan Hürrem Sultan’ın zümrütlü yüzüğüne sahip olmak isteyenler sadece Türk kadınları değil.
İsabetli bir şekilde ihracatı artırmanın yolunun yeni tasarımlardan geçtiğini fark eden Mücevher İhracatçıları Birliği bir de yarışma açtı. Bu yarışmayla ilgili bilgiye www.jtr.org.tr sitesinden ulaşmak mümkün.
Paylaş