Paylaş
İtalya’yı bir yana bırakın.
Hürriyet ile Keşfet ekibiyle ziyaret ettiğimiz KKTC, turizm atağında adaya geldiği söylenen Leonardo da Vinci rotası sunmaya hazırlanıyor.
İtalyan dâhisiyle rahatlıkla boy ölçüşebilecek Mimar Sinan gibi bir değer bugüne kadar Türkiye’nin tanıtımıyla uğraşanların aklına gelmezken seramik sektörü bu çok önemli konuya el attı.
Önceki gün Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin önde gelen isimleriyle buluştuk.
200’den fazla ülkeye ihracat yapan birliğin (ÇCSİB)2016 yılı ihracatı 2.75 milyar dolar.
Bunda seramiğin payı yüzde 33, camın yüzde 30, çimentonunki ise yüzde 19.
Seramik ve çimentoda dünyada 5. Sırada, camda ise 17. Sıradayız.
Seramikte “Türkler, İtalyan ve İspanyollardan sonra en iyisi” algısı yerleşmiş.
Dünyada böyle bir başarı yakalamış sektörler, hem kendi sektörlerinin hem Türkiye’nin imajına nasıl katkı yapabilir?
İLK STAR MİMAR
Bu meseleyle ilgili, Türk Seramik Tanıtım Grubu İngilizce adıyla Turkishceramics oldukça iyi bir yol almış görünüyor.
ÇCSİB Yönetim Kurulu Başkanı, Kale Grubu’nda Bahadır Kayan, uluslararası çapta mimari projelerin merkezi konumundaki Londra’daki çalışmalarını anlatıyor.
Seramik Tanıtım Grubu, Royal Academy of Art’ın mimarlık etkinliklerine sponsorluk yapıyor. Diğer yanda, İngiltere’nin önde gelen haftalık mimari dergilerinden Architects’ Journal Türkiye’nin değerlerini dünyaya açan projeler geliştiriyor.
İşte bunlardan biri Mimar Sinan ile ilgili İngiliz mimarlarına yönelik bir inceleme gezisi.
İstanbul ve Edirne’ye davet edilen İngiltere’nin önde mimarlar, Mimar Sinan’ın eserlerini gezdikten sonra akademik çalışma tadında bir kitap yayınlamışlar. “Sinan, İlk Star Mimar” kitabı, Mimar Sinan’ın Rönesans ile ilişkisine, Londra’daki St. Paul Katedrali’ne etkisi gibi konulara değiniyor. Londra’ya bunca kez gidenlerimiz Mimar Sinan’ın St. Paul’e etkisini hiç akla getirmiş miydi?
Kültürlerin birbirine etkilerine en çok günümüzde ihtiyaç yok mu?
4 YILDA YÜZDE 6’DAN YÜZDE 50’YE
Kayan, Mimar Sinan’dan önce İngiliz mimarlarla “sebil” kitabını yaptıklarını söylüyor.
Bizim coğrafyanın benzersiz öğeleri tabii ki yabancılara ilginç geliyor.
Bu kitaplar uluslararası tasarım, mimarlık fuarlarında ziyaretçilerle buluşuyor.
Seramik Tanıtım Grubu’nun İngiltere’de yaptırmış olduğu bir ankete göre, tanıtım amaçlı çalışmalardan önce Türk seramiklerinin bilinirlik oranı yüzde 6.
Dört yıl aradan sonra bu oran yüzde 50.
Seramik Tanıtım Grubu şimdi Londra’da yeni bir binada faaliyet göstermeye hazırlanıyor.
Mimari ofislerin yoğunlukta olduğu Clerkenwell semtindeki bina “Türk Tasarım Merkezi” tabelası altında seramik sektörünün tanıtımını yapacak.
Tabii en fazla da Türkiye’nin.
Bu arada, ÇCSİB’nin toplantısında TİM’in altında yeni bir yapılanmayı konuştuk.
TİM AŞ yurtdışında ihracatçıları desteklemek için Türk Ticaret Merkezleri açıyor.
İlki dün Tahran’da açılan bu merkezlerin ihracatçılara verdiği teşvik her türlü maliyetin yüzde 75’i oranında.
Dubai, Londra, New York, Şikago gibi merkezlerde açılacak.
Londra’daki “Türk Tasarım Merkezi” de TİM AŞ’nin şemsiyesi altında.
Paylaş