Gardrop dedektifi

Moda dünyasında kariyer yapmayı planlayan gençlerle yolum hep kesişmeye devam ediyor.

Haberin Devamı

Bu aralar merak ettikleri konulardan biri de kişiye özel alışveriş yapan ‘personal shopper’ların nasıl çalıştığı... Konuyla ilgili perakendecilik ve moda konusunda deneyimine çok güvendiğim bir ismin; Melike Odman’ın yorumlarını aldım.

 

Kendisinin adı; İstanbul’un en başarılı ‘personal shopper’ları arasında ilk sıralarda... Uzun yıllar moda/perakende dünyasında hem profesyonel hem de çok sevilen ‘Mergim’ butiğin sahibi olarak çalışmış, deneyimli bir isim. Şu an bir de ‘Mergim’ adıyla ürettiği kadın giyim koleksiyonu var ve bu son serüveninde Odman’a kızı Lal Ersu da tasarımlarıyla destek veriyor.

Gardrop dedektifi
 

Haberin Devamı

Öncelikle Melike Odman’dan verdiği servisin kapsamını tarif etmesini istiyorum. Her şeyden önce bu servisin hem stil danışmanlığını hem de gardrop detoksunu kapsadığını anlatıyor. Gardrop oluştururken çıkış noktası, müşterinin yaşam şekli ve tarzı... ‘Müşteriyi ikna etmek gereken ilk konu ne’ diye sorduğumda herşeyden önce kişinin şahsi proporsiyon meselesini  tüm keskinliğiyle idrak etmesi geliyor gündeme. Gardopta ‘belki bir gün...’ diye toz tutan, gerçek dışı parçaları elemek de öyle... Fazlalıklar ve hatalar göz önünden çekildikten sonra sıra eksiklere geliyor. Kadınlar sevdikleri, rahat ettikleri parçalardan lüzümundan fazla edinip var olanları daha iyi tamamlayabilecek parçaları almayı göz ardı edebiliyor. Oysa eklenecek bir tek parçanın dahi gardroplara bahar esintisi getirmesi, daha koordineli giyime olanak sağlaması mümkün. Odman ‘Sezona göre kişinin mutlaka dolabında bulunması gereken parçaları belirleyip alışverişe çıkıyoruz. Müşterinin bu servise ayırmak istediği bütçeye göre yurtdışından da alışveriş etmek mümkün; buradan da.’ Alınacaklar listesini hazırlamalarının ardından sıra kombinasyonları belirlemeye geliyor. Her kombinasyonun resminin çekilip bir kenara konulması, giyim-kuşamda karar aşamasını ne denli hızlandıran, akıllı bir çözüm... Özellikle evden çıkması hızlı, hazırlanması bir asır sürmeyen kadınlar için.

Haberin Devamı


Bahsettiğim bu süreç, Odman’ın her sene müşterileriyle yaşadığı bir ritüel. Birbirini iyi tanımış, neyin çalışıp neyin aksayacağını çok iyi anlamış iki ortak gibi çalışıyorlar. Bir de müşterinin hayatının parçası olan sosyal ortamlar alışverişin niteliğini etkiliyormuş. Katılacağı davetler, çıkacağı seyahatler... Melike Odman sezon başında verdiği bu servisle konunun bir lahzada kapanmadığını, müşteri ile sezon içinde de sıkça görüşebildiğinden bahsediyor. Ayrıca kıyafet konusunun hakkını veren bazı müşterilerin kişisel bakım ve güzellik konusunda da önerilere ihtiyacı olabiliyormuş. Odman bu başlık için konusunun en iyilerine yönlendirme yapmayı belli ki çok önemsiyor çünkü işin sonunda vardığı nokta, köklü bir ‘değişim!’. Bu arada Melike Odman’ın İstanbul sosyal sahnesinin şık isimlerinin pek sevdiği  ‘Mergim’ kıyafet koleksiyonu da verdiği bu servisin bir uzantısı sayılabilir: ‘Kendi koleksiyonum genellikle dışarıda arayıp da bulamadığımız parçalardan oluşuyor. Ben müşterilerimin eksik parçalarını bildiğim için koleksiyonuma ona göre yön verebiliyorum’ diyor.

Haberin Devamı


Konunun başından bu yana kadın bir müşteri kitlesi tarif ettim, öğrendim ki Melike Odman’ın bu kişiye özel servisinden yararlanan erkekler de varmış. Erkek ya da kadın, genellikle orta yaş üzeri gruptan müşterileri... Ve alışverişe vakit ayıramayacak, çok yoğun iş hayatı olan kişilerin bu servisle hayatlarının kolaylaştığı da muhakkak. Odman’la zamanın ruhunu yansıtan, şık bir stilin güne -ve hayata- başlarken kişiyi nasıl da daha kendinden emin ve memnun kıldığından bahsediyoruz. Neredeyse ilk intiba ile yürüyen hayatların içinde hepimizin ihtiyacı olan ‘avans’ı dış görünümümüzün sağladığında ben de hemfikirim. Odman’a bir müşteri ile çalışırken nihai hedefinin ne olduğunu soruyorum: ‘Dışarıdan fark edilir, göze çarpan bir değişim’ diyor. 


Peki, bu yaş grubunun modadaki yeniliklere ve yeni markalara yaklaşımı nasıl? Odman müşterisini çok iyi tanımış bir profesyonel olarak belli ki bahsettiğim güven meselesini çoktan aşmış: ‘Müşterilerim bu konuda bana güveniyor; onları kendi çizgilerinden çıkartmayacağımı biliyorlar. Eğer ben o markanın müşterimin kendisini yansıtacağına inanıyorsam o parça gardıropta yerini almış demektir’ diyerek son noktayı koyuyor. 

 

Haberin Devamı

Karşılıklı kimya tutmuş olsa da alışveriş yaparken hepimizi değiştiren bir etmen, anlık psikolojimiz. Melike Odman’ın yorumunu merak ettiğim son konu gün be gün değişen kadın isteklerine, moduna karşı kendini nasıl koruduğu... Girişi alışverişin anlamının herkes için farklı olduğundan bahsederek yapıyor. ‘Kimileri için külfet kimileri içinse en büyük kaçamak... Benim işim bu zevkin bizi yanlış yönlendirmesine izin vermemek. O da olsun; ama bu da olsun! diyen ve bize lüzumsuz alışveriş yaptırabilen iç sesi inkar etmek. Her zaman az ve öz alışverişten yanayım; bir parçayla birden çok kombinasyon ve stil yaratabilmektir, esas olan’ demesi ironiktir ki bana hemen sosyal medyayı istila etmiş, her gün bir başka halini önümüze süren moda yaygaracılarını hatırlatıyor!

 

Yazarın Tüm Yazıları