Yolcu sayısı artıyor seferler yetmiyor

Ankara’da “toplu taşıma” kullananların sayısında ciddi bir artış var.

Haberin Devamı

13 Ekim Perşembe günü 1 milyon 933 bin 765 kişi toplu taşıma(Ankaray, Başkentray, metro, EGO ve özel halk otobüsleri ile teleferik) kullanmış.

(Detaylar bugün Murat Yılmaz’ın haberinde var.)

*

Yolcu sayısındaki bu artış ne kadar etkili bilmem ama son birkaç haftadır Burada okur Yazar’a en çok “ulaşım” konusunda şikâyet geliyor.

*

Geçen hafta Beytepe otobüs durağının, “Bir saat otobüs bekliyoruz, binemiyoruz” feryadına yer vermiştim.

Bu hafta ise “301 Doğukent Caddesi-Atılım Üniversitesi hattı yoğunluğa cevap veremez durumda” serzenişi var.

*

Sabah işe giderken bu hattı sıklıkla kullandığını belirten okurumuz Onur Nazlıaka, “Her sabah tanık olduğum manzara karşısında bu yazıyı yazmaya karar verdim” demiş.

Yolcu sayısı artıyor seferler yetmiyor

Haberin Devamı

Ve otobüs içinden çektiği bir fotoğrafla birlikte şu iletiyi göndermiş:

YOĞUNLUĞA CEVAP VEREMEZ DURUMA GELDİ

“Geçen yıla göre ciddi bir yolcu artışı olan 301 Doğukent Caddesi-Atılım Üniversitesi hattı, 2022-2023 akademik yılının başlamasıyla birlikte -özellikle hafta içi sabahları- yoğunluğa cevap veremez duruma geldi. Sabah 07.50 ve 08.35 seferlerinde körüklü otobüsle servis verilmesine rağmen çok ciddi bir yoğunluk var. Otobüse ön kapıdan binilemiyor. İniş kapılarından yapılan binişler dahi büyük bir zorluk yaşatıyor. Hatta sırf bu yüzden pek çok yolcu, ücret toplama cihazına Ankarakart okutma fırsatı bile bulamıyor. Mecburen son durakta bu işlemi gerçekleştirebiliyor.

BEKLENEN SEFER ARTIŞI GERÇEKLEŞMEDİ

Yolcular tarafından yapılan başvurular yalnızca körüklü otobüs verilebilmesini sağladı ancak beklenen sefer artışı gerçekleşmedi. Oysaki anlık durum iç açıcı değil. Yeni sefer verildiğinde onun da tamamen dolacağı kesinken böyle bir uygulamaya gidilmemekte direniliyor. Bu nedenle hâlihazırda 07.00, 07.50, 08.35 olarak gerçekleştirilen hafta içi sabah seferlerinin Atılım Üniversitesi’ndeki ders başlama saati de gözetilerek 07.05, 07.45, 08.10, 08.35 şeklinde belirlenmesi sorunu çözecektir.”

Haberin Devamı

 GECE SAAT 2’DEN SONRA AŞTİ’YE GİTMEK!

 Okurumuz Mehmet Aydın, Başkent 153’e “Gece saat 02.00’den sonra AŞTİ’ye toplu taşıma aracı var mı?” diye sormuş, 107-6 Gölbaşı-Ulus hattını söylemişler. Lakin bu hattın Kızılay dönüşündeki AŞTİ durağının 800 metrelik bir mesafede olduğuna dikkat çeken okurumuz, “Ankara Büyükşehir Belediyesi, gece otobüse bin, durakta in, AŞTİ’ye 800 metre yürü mü demek istiyor?” diye sormuş.

OKURDAN NOT: 107-6 hattın, Gölbaşı’ndan gelirken AŞTİ’ye yakın durağı var ama Kızılay’dan dönüşte yok!

YAĞLI KOLTUK

Yolcu sayısı artıyor seferler yetmiyor

Bu koltuğun fotoğrafını, 276 hat numaralı EGO’ya ait 06 EK 7603 plakalı otobüste çeken okurumuz Yusuf Karagöz, “Çok eski, yağlı ve kirli... Oturulamayacak durumda. Acilen değiştirilmeli” demiş. 

Haberin Devamı

Yolcu sayısı artıyor seferler yetmiyor

GELİR DESTEĞİNİN SONA ERMESİ ESNAFIMIZI ÇARESİZLİĞE İTMİŞTİR

 Burada Okur Yazar, sadece toplu taşıma kullanan yolcuların değil, toplu taşıma esnafının da köşesi.

*

Ankara Büyükşehir Belediyesi(ABB), özel halk otobüsü esnafına verdiği gelir desteğinin süresini uzatmadı.

Yani özetle, destek bitti.

*

Koronavirüs salgını sonrası artan maliyetler nedeniyle özel halk otobüsü esnafının zor durumda olduğunu aktaran Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği (TÖHOB) ve Ankara Özel Halk Otobüsleri (ÖHO) Esnaf Odası Başkanı Ercan Soydaş, genişçe bir ileti gönderdi.

Ulaşım esnafının içinde bulunduğu durumu anlatan ve çözüm önerilerini de sıralayan Ercan Soydaş’ın iletisi şöyle:

Haberin Devamı

OTOBÜSÜNÜ SATANLAR HAT SAFHADA

Bu dönemde; kredi borcu olanlar, varsa birikimlerini kullananlar, evini-aracını satanlar, akaryakıt istasyonlarına borcunu ödeyemeyenler, yakıt alamadığı için çalışamayanlar, icra takibine düşenler ve otobüsünü borçları nedeniyle satanlar hat safhada. Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nde alınan karar gereği verilen gelir desteğinin ekim ayında sona ermesi ve devamı yönünde herhangi bir karar alınmaması, esnafımızı çaresizliğe itmiştir. Verilen gelir destekleri ile kısmen de olsa akaryakıt alabilen, diğer borçlarını erteleyerek çalışmaya devam eden esnafımızın artık bu yükün altından kalkması mümkün değildir. Özel halk otobüsleri, Türkiye’de ücretsiz hizmet yapan tek özel sektördür. Bir de belediyeler ulaşım ücretlerini güncellemedikleri veya destek vermedikleri zaman toplu taşımanın özel sektör açısından sürdürülebilir olması imkânsız hale geliyor.

Haberin Devamı

ESNAF, MALİYETLER ALTINDA EZİLİYOR

Merkezi hükümetin de ücretsiz taşımada esnafımızın hak ettiği rakamları vermemesi ve herhangi bir vergi avantajı sağlamaması da artan maliyetlerin altında ezilen esnafımızı ciddi anlamda zorlamaktadır. Devlet, ayrıcalıklı gruplara sağladığı avantajlarda özel sektörden hizmet alımı yaparken bedelini nasıl ödüyorsa, ücretsiz hizmetin bedelini de esnafımıza ödemelidir. Bu konudaki taleplerimizi yetkililere sürekli iletiyoruz. Kamu hizmeti yapan ancak kamu bütçesi kullanmayan, geçimini bu işten sağlayan, bu işi meslek olarak yapan esnafımızın ve çalışanlarımızın da geçindirmek zorunda oldukları aileleri olduğu, Ankara halkının bir parçası oldukları unutulmamalıdır. Yıllarca emek verilen, her türlü zorlukta fedakârlık yapılan bir işin kaybedilmesi riski kolay kabullenilebilecek bir durum değildir. Takdir edersiniz ki hiç kimse işini, mesleğini kaybetmek istemez.”

 ÖNERİMİZ

“Ülkemizde her yıl veya altı ayda bir çalışanların, emeklilerin maaşları hangi kriterlere göre güncelleniyorsa, üreten ürettiği ürüne maliyet artışlarına göre zam yapabiliyorsa, tamir, bakım, işçilik ücretleri bile enflasyona göre artıyorsa ulaşım ücretleri de belli kriterlere göre güncellenmeli, gelir desteği artırılmalı ya da gelir garantili bir model hayata geçirilmelidir. Bu konuda alınacak bir karar belediyelerin sorumluluğunu azaltacağı gibi bizleri de sürekli zam isteyen esnaf grubu olmaktan kurtaracaktır.”

 65 YAŞA ‘SINIRLI BİNİŞ HAKKI’ VERİLSİN

Geçen hafta okurumuz Mehmet Özdemir, 65 yaş üstü serbest Ankarakart sahibi bir vatandaş olarak şu öneride bulunmuştu: “65 yaş üzeri vatandaşlara aylık/yıllık sınırlı sayıda biniş hakkı verilmeli.”

*

Bu iletiyi gören okurumuz Ümit Hatipoğlu da “Mehmet Özdemir’in önerisine katılıyorum” demiş ve şu yorumu yapmış: “65 yaşa sınırlı biniş hakkı verilsin. Özellikle beyler boş boş dolaşıyor, oturdukları koltuktan kalkmıyorlar.”

*

OKURDAN NOT: Ben de kart sahibiyim ama utanarak kullanıyorum.

Yazarın Tüm Yazıları