Trafikte 50cc tehlikesi!

Tüm Anadolu Motosikletli Kuryeler Federasyonu(TAMKF) Onursal Başkanı Yakup Sağlam, “Trafikteki 50cc motorlu bisiklet tehlikesine bir an önce önlem alınmalı” diyor.

Haberin Devamı

Koronavirüs salgını sonrası sayıları hızla artan kuryelerin büyük bir çoğunluğunun, “Motorlu Taşıtlar Vergisi’nden muaf olması”, “Zorunlu Trafik Sigortası’nın zorunlu olmaması” ve “A sınıfı ehliyet almayı gerektirmemesi(B sınıfı ehliyet yeterli)” gibi nedenlerden ötürü 50cc motorlu bisikletlerle trafiğe çıktıklarını aktaran Yakup Sağlam, gözden kaçırılan tehlikeyi ise şöyle aktarıyor:

BİR KİT KULLANARAK HIZINI ARTTIRIYORLAR

“Burada yetkililerin gözden kaçırdıkları şey, 50cc motorlu bisikletlerin özel bir kit ile 80 ya da 110 cc’ye çıkarılabilmesi. Yani hem A1-A2 ehliyete sahip olmadan(B sınıfı ehliyetle) motosiklet kullanmış oluyorlar, hem de vergi ve sigorta ödemiyorlar. Üstüne bir de yasal olmayan yöntemle hız arttırımı yaptırdığı ve motosiklet ehliyeti(tecrübesi) olmadığı için trafikte kazalara sebebiyet veriyorlar. İşlerini hakkıyla ve kuralıyla yapan motosikletli kuryeler ise doğal olarak bu durumdan son derece rahatsız ve şikâyetçiler. Rutin kontroller ile görevli uzmanlar tarafından bu 50cc denetimleri derhal arttırılmalı.”

Trafikte 50cc tehlikesi

BU YAZILARA TEPKİ VAR

Haberin Devamı

Motosikletli kuryeler, Ankara’daki bazı sitelerin girişinde yer alan “Motosikletli kurye ve seyyar satıcı giremez”, “Motosiklet ve kuryelerin girmesi yasaktır” gibi yazılara da “Bizler bunu hak etmiyoruz, yapılan bu çirkinliği kınıyoruz” tepkisini gösteriyorlar.

Trafikte 50cc tehlikesi

DİYOR Kİ

65 YAŞ VE ÜSTÜ ANKARAKART’LAR KULLANIMA AÇILMALI

Okurumuz Nurdan Pekel, diyor ki: “65 yaş ve üstü vatandaşlara toplu taşıma için verilen Ankarakart’lar artık kullanıma açılmalı.”

 Trafikte 50cc tehlikesi

BURASI CADDE AMA İKİ YILDIR ASFALTI YOK

Hürriyet Ankara okurlarından bazen öyle yol fotoğrafları geliyor ki...
Sanırsın asfalt henüz icat edilmemiş.
Yol, taş toprak.
Ortalık, toz duman.
*
Misal.
Okurumuz Özlem Özkul, bu bozuk yol fotoğrafını, Akyurt’un Balıkhisar Mahallesi’ne bağlı Yıldırım Beyazıt Caddesi’nde çekmiş.
Caddenin yarısının asfaltlandığını, ancak diğer yarısının ise öylece bırakıldığını belirten okurumuz, iletisinde -özetiyle- şunları kaydetmiş:

ÇALIŞAN DA MÜŞTERİ DE SIKINTI ÇEKİYOR

“Bu yola asfalt atılması için iki yıldır uğraş vermemize rağmen, maalesef bir sonuç alamadık. Taş, toprak ve çukurla dolu bu yolu kamyonlar da çok sık kullanıyor, ortalık toz içinde kalıyor. Bölgedeki fabrikalarda çalışan insanlar da fabrikalara gelen müşteriler de büyük bir sıkıntı çekiyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden artık bu yolun asfaltlanmasını istiyoruz.”
OKURDAN NOT: “Seçim öncesi(14 Mart 2019) bu yolu Hürriyet Ankara WhatsApp Şehir Hattı’na yine yazmıştım, ancak o gün bugündür hiçbir sonuç alamadık.”

Trafikte 50cc tehlikesi

KENTKOOP’TA ALTYAPI YILLARDIR AĞLIYOR

Haberin Devamı

Yenimahalle’nin Kentkoop Mahallesi muhtarı Şükran Ayaz, etkili olan her sağanak yağışta cadde ve sokakların göle döndüğünü, mahallenin altyapı sorununa yıllardır müdahale edilmediğini söylüyor.

Trafikte 50cc tehlikesi

TAŞ OCAĞI UĞRUNA...

İsmi bende saklı(gizli kalmasını istemiş) bir okurumuz, Kahramankazan’ın Soğulcak Mahallesi’ndeki taş ocağı için, “Ankara’nın hemen yanı başındaki yoğun çam ve meşe ormanları ile doğal su kaynaklarına ciddi zarar veriyor” demiş. Üç yıl önce(2018) dönemin Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu tarafından Kahramankazan’daki Durasan Şah Tabiat Parkı’nın ‘Türkiye’nin 226’ncı tabiat parkı’ ilan edildiğini de hatırlatan okurumuzun talebi şu:
“Bu doğa harikası ormana sahip çıkılmalı, çevre katliamına ‘dur’ denilmeli.”

ÖNERİM VAR

Haberin Devamı

ANKARA KENT KONSEYİ ‘KENTE KARŞI SUÇLAR’ ÇALIŞTAYI DÜZENLEMELİ

Okurumuz Umut Özkan, “Ankara Kent Konseyi’ne önerim var” demiş ve önerisini şöyle özetlemiş:
“Ankara Kent Konseyi, ‘kente karşı suçlar’ konu başlığı altında geniş kapsamlı bir çalıştay düzenlemeli. Bu alanda bir müdürlük kurulması için Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne öneri ya da önerge sunmalı.”

KARAPINAR İLE AKPINAR ARASINA DİKMEN VEYA ÖVEÇLER MODELİ

Okurumuz Cengiz Seyran, “Bu kez Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden bir yanıt bekliyorum” demiş ve daha önceki talebini bir kez daha yazmamı istemiş. Okurumuzun talebi şu:
“Çankaya’nın Karapınar ile Akpınar mahalleleri arasındaki Ahmet Yesevi Caddesi’nin iki tarafında kalan vadiye, Dikmen veya Öveçler gibi bir vadinin yapılmasını istiyoruz.”

Haberin Devamı

DARISI HIDIRLIKTEPE’YE

Ankara Büyükşehir Belediyesi(ABB) Basın Yayın ve Halkla ilişkiler Dairesi Başkanlığı Basın Merkezi, geçen salı(15 Haziran) “Büyükşehir’in Şirindere’de atıkla mücadelesi tamamlandı” başlıklı bir haber servis etti:
“Çiğdem Mahallesi Şirindere’de gecekondu, çadır ve barakaları tek tek temizleyen Büyükşehir Belediyesi, bölgeden toplam 4 bin 400 kamyon hafriyat çıkardı. Tamamlanan çalışmalarla bölge sakinleri rahat bir nefes aldı.”
*
Hürriyet Ankara’nın “Şimdi şirin” başlığıyla çarşamba günü(16 Haziran) birinci sayfadan manşetine taşıdığı bu haber, okurumuz Alaattin Torun’un dikkatini çekmiş. Okurumuz, “Darısı Hıdırlıktepe’ye” demiş ve eklemiş:
“Tarihi Ankara Kalesi’nin karşısındaki Hıdırlıktepe’nin perişan görüntüsü, Atatürk’ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’nin başkentine hiç yakışmıyor. Yıkıntılar, molozlar... Virane bir görüntü. Buranın da makus talihi değişmeli.”

Haberin Devamı

HÜRRİYET ANKARA YAZIYOR SORUNLAR ÇÖZÜLÜYOR

Trafikte 50cc tehlikesi

14 HAZİRAN

Okurumuz Can Hayat Özyurt, Ankara Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı Numarataj Şube Müdürlüğü’nce değiştirilen cadde/sokak levhalarında “noktalama hatası” olduğuna dikkat çekmişti.

Trafikte 50cc tehlikesi

17 HAZİRAN

Ankara Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı, cadde/sokak levhalarındaki sayılı yol isimlerinin sonuna nokta konulması yönünde ilgili birimlere gerekli talimatın verildiğini ve çalışmanın yapıldığını bildirdi.

Yazarın Tüm Yazıları