Toplu taşımanın çözüm bekleyen sorunları

BÜYÜKŞEHİR Belediyesi...Geçtiğimiz günlerde ASKİ ve EGO’nun en tepesindeki isimlerde değişikliğe gitti.

Haberin Devamı

Seçimlerden 2 yıl sonra gelen bu değişikle:

* Necmettin Tahiroğlu: 5 yıldır görev yaptığı EGO’nun başından, ASKİ’ye geçti.
* Balamir Gündoğdu: Tahiroğlu’ndan boşalan EGO koltuğuna getirildi.
E hayırlı olsun.
Ankara kazançlı çıksın.
Lakin...
Kent içi içi toplu taşımada, Balamir Gündoğdu’yu bekleyen bi hayli sorun var.
Burada Okur Yazar’a şimdiye kadar gelen -ve halen çözüme kavuşmayan- o sorunlardan öne çıkanlara bi bakalım:

OTOBÜSLERDE ‘RİNG’ METRODA ‘AKTARMA’ ÇİLESİ

* ANKARAKART: Özel Halk Otobüsü(ÖHO) ve midibüslerde geçmiyor.
* SERBEST KART: 65 yaş ve üstü vatandaşlar bu kartı, ÖHO ve midibüslerde kullanamıyor.
* RİNG UYGULAMASI: Mesafeyi uzatıyor, zamandan çalıyor. Ankaralıya ring çilesi olarak geri dönüyor.
* SİNYALİZASYON-ENTEGRASYON: EGO, 12 Mayıs 2014’te çalışmaya başladığını açıkladı. 21 ay geçti, çalışma bitmedi. Vatandaş isyan ediyor.
* SON SEFER SAATLERİ: Ankaralılar, 12 Mayıs 2014’te geri çekilen son sefer saatlerinin yeniden düzenlenmesini bekliyor.
* AKTARMA: Kızılay’dan metroya binen, Batıkent’te aktarma yapıp Sincan’a ulaşabiliyor.
* TREN SETLERİ: Çayyolu ve Sincan metroları 3 vagonla çalışıyor.
* ENGELLİ RAMPASI: EGO şoförlerin bi çoğu, engellileri görmezden geliyor. Bazı otobüslerin rampası çalışmıyor.

Haberin Devamı

65 YAŞIN  KARA LİSTE İTİRAZI

Toplu taşımada, ‘kara liste’ lafını son günlerde çok duyar oldum.
Büyükşehir’in 18 Mayıs 2015 tarihinde verdiği serbest kartının ‘kara liste’ye alındığını aktaran okur Erol Alkan, iletisinde şunları kaydediyor:
“15 Şubat 2016 günü Batıkent’den metro ile Kızılay’a geldim. İşlerimi bitirdikten sonra tekrar Kızılay’dan metroya binmek istediğimde ise kartım geçersiz sayıldı. Aynen şöyle yazıyordu: Kara liste. Kart Bilgi İşlem, “Siz 65 yaşını doldurup, 66 yaşınızdan gün almadığınız için kartınız iptal edilmiş” dedi. Tüketiciler Derneği ise bunun yapılamayacağını, ‘verilen hakların geri alınamayacağını’ söyledi. Ben şimdi kartımı hiçbir şekilde kullanamıyorum ve benden 61-64 yaş kartı almam -125 TL ödemem- isteniliyor. Benim gibi birçok insan mağdur durumda.”

Haberin Devamı

ÖNERİM VAR

HEYET BELİRLENSİN ANALİZ YAPILSIN

EGO’dan ASKİ’ye ‘yatay geçiş’ yapan Necmettin Tahiroğlu’nun gündeminde ise artık ‘şebeke suyu’ olacak.
Gerçi...
Ankara’da yaz ayları yaşanan ‘su polemeği’ bu yıl kışa denk geldi.
Geçtiğimiz hafta, suda ‘ağır metal’ olduğu ve ‘içilmediği’ yönünde sosyal medyada paylaşılan iddialara Başkan Melih Gökçek Twitter’dan, “ASKİ suyu damacana sulardan kat be kat garantilidir. Biz suyumuzla gurur duyuyoruz” yanıtını verdi.
*
Bu su işi artık, “Bardağın yarısı boş mu yoksa yarısı dolu mu” sorusuna benzedi.
Kafa karıştıran söylentiler ve spekülasyonlarla ilgili İMO Ankara Şubesi Su Çalışma Grubu adına ileti gönderen su uzmanı okurumuz Hasan Akyar’ın, bi önerisi var.
Özeti şöyle:
KAMUOYU İLE PAYLAŞILSIN
“Devletin, belediyenin yapacağı ilk iş, tüm tarafların katılacağı ve mahkemelerce belirlenecek bir heyet tarafından, kentin çeşitli noktalarından (ara dağıtım depolarından, farklı zonlardan) usulüne uygun su örnekleri almak ve çeşitli laboratuvarlarda bunları analiz etmek olmalı. (Başta referans laboratuvarımız Hıfzsıssıha Enstitüsü olmak üzere ASKİ, DSİ ve çeşitli üniversitelerimizin kimya ve biyoloji laboratuvarlarında) Ardından bu sonuçları ve değerlendirmeleri kamuoyu ile paylaşmak...”
NOT: ASKİ’nin yeni genel müdürü Necmettin Tahiroğlu, bu öneriye kulak verip, ilk icraatlarından biri olarak Ankaralıların yüreğine su serpecek bi analiz yaptırabilir.

Haberin Devamı

OKUR YAZAR SES GETİRİR

Mehmet Torun'dan
ÖRNEK DAVRANIŞ

Burada Okur Yazar’da geçen hafta, okur Metin Altay’ın iletisi üzerine, ‘80 yaşındaki kadını gazsız bıraktılar’ başlıklı yazıyla Başkentgaz’ı eleştirmiştim. Altay’dan yeni bi ileti geldi. Başkentgaz’ın sahibi Torunlar GYO’nun Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Torun’un, yaşanan olayla ilgili kendisini telefonla aradığını kaydeden okur Metin Altay, şöyle diyor:
“Mehmet Torun, bizzat aradı. İlgilendi, hassasiyetini dile getirdi. Firma sahibi olarak samimiyeti, yaklaşımı, Ankaralı aboneler açısından umut vericiydi. Mutlu etti, teşekkür ederim.”

KISA... KISA...

YÖNÜMÜZ KARANLIK

Kentte, ana arter ve bulvardaki dijital yön levhaları zaman zaman çalışmıyor. Özellikle Ankara Bulvarı’ndaki levhalar sık sık arızalanıyor. Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin, dijital yön levhaları denetim, bakım ve onarımını daha sık yapmalı.
S.C.

Yazarın Tüm Yazıları