Paylaş
Hürriyet Ankara’nın başarılı kent gazetecisi Murat Yılmaz, bu haberiyle yazı işleri masamızda bize “Eyvah!” dedirtti.
“Eyvah!” dedik: Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı BELTAŞ, kentte işlettiği yol boyu otoparklar da dahil tüm otoparklardan çekilmeye hazırlanıyor(muş).
“Eyvah!” dedik: Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nden eğer bu talep geçerse, başkent sokaklarında bir dönem olduğu gibi “özel otopark işletmeciliği” geri dönecek(miş).
“Eyvah!” dedik: Yol boyu otoparkların özel şahıslara kiraya verildiği 2015’te, Rüzgarlı Caddesi’nde 21 yaşındaki Mehmet Karagöz’ün silahla açılan ateş sonucu hayatını kaybetiğini anımsadık.
*
Umarım, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nde karar alınırken, geçmişte yaşanan o acı tecrübe(ler) göz ardı edilmez.
*
Ve yine geçen salı gününün akşamı...
Okurumuz Eyüp B.’den bir ileti aldım.
Bu iletide, Altındağ’ın Hacettepe Mahallesi’ne bağlı Çağlayan ve İpci sokakların kesişimindeki bir otoparktan fotoğraflar da vardı.
Okurumuzun iddiası o ki:
“Otoparkçı, sokağı işgal etmiş!”
Okurumuzun aktardıkları ise şöyle:
İNSANLARI ZORLA OTOPARKA YÖNLENDİRİYORLAR
“Otoparkçılar, sokağa yol boyu sağlı-sollu taşlar koyarak araç park edilebilecek alanları kapatıyor. Sonra da insanları zorla otoparka yönlendiriyorlar. Ankara Emniyet Müdürlüğü’nün, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin ve Altındağ Belediyesi’nin bu bölgede denetim yapmasını bir vatandaş olarak talep ediyorum.”
*
“Taş atıp kolu yorulmamak” işte tam da böyle bi şey.
KEDİ GİBİ OLDUK SUDAN KORKAR HALE GELDİK
26 MAYIS 2023
27 Mayıs 2023
“Yağmur yağıyor, seller akıyor...
Arap kızı camdan bakıyor...”
Lakin.
Her yağmurda Ankara, h’arap oluyor.
*
“Beraber yürüdük biz bu yollarda...
Beraber ıslandık yağan yağmurda...”
Lakin.
Şimdi Ankara’ya yağan her yağmurda, bana her şey altyapı eksikliğini hatırlatıyor.
*
Eğer ki “Ankara’ya deniz getireceğiz” vaadi falan yoksa, Ankara Büyükşehir Belediyesi, “yağmurdan kaçarken doluya tutulan” bu kent(li) için ne yapıyor?
Ya kafalar göğe doğru kalkıyor, işin kabahatlisi “doğa” oluyor.
Ya da kafalar kuma gömülüyor, işin kabahatlisi “geçmiş dönem” oluyor.
İyi de.
Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin, “Türkiye’de en yüksek yağış alan il Ankara oldu, bazı bölgelerde metrekare başına saatte 40 kilogram yağış düştü” şeklindeki açıklaması, Eryaman’da suya gömülen aracında mahsur kalan ve “Arabanın içerisinde neredeyse boğulacaktım” diyen öğretmen Sare Eroğlu’na can simidi oluyor mu?
Dahası.
Yine Eryaman’da, 10 gün içinde ikinci kez iş yeri sular altında kalan esnaf Adnan Akman’ın, “Böyle bir saçmalık, böyle bir belediyecilik, böyle bir yönetim olamaz” isyanının buhar olması mı bekleniyor?
*
Velhasıl.
Kentin bu perişanlığını temize çekmek için daha kaç mevsim geçecek, daha kaç yağmurda sel seli götürecek?
*
Bu kentte kedi gibi olduk, sudan korkar hale geldik.
VATANDAŞIN ORTAK ŞİKÂYETİ
RÖGARLAR MAZGALLAR TIKALI!
Selin yaşandığı, araçların ve iş yerlerinin suya gömüldüğü bölgelerdeki ortak şikâyet şu: “Rögarlar, mazgallar tıkalı!”
Kış aylarında kar küreme araçlarının yol açma çalışmalarını izlemeye alıştık.
Yaz aylarında da ASKİ ekiplerinin rögar-mazgal açma çalışmalarını izleme fırsatımız olsa, hiç de fena olmayacak.
KISA... KISA...
* “Çankaya’nın Turan Güneş Bulvarı’nda (TRT önü) yükselen vinç, yoğun trafiğin üzerinde cellat gibi duruyor. Yağış ve fırtınanın olduğu bu günlerde, vinç için bir önlem de yok. Facia olmaması için dua ediyoruz.”
Yaman EREN
* “Yenimahalle’nin 25 Mart Mahallesi Kaşifler Caddesi sakinlerinin çok sık kullandıkları İstanbul Yolu’nun kenarındaki yürüyüş yolu, pislik içerisinde. Mahalle sakinleri olarak temizlenmesini talep ediyoruz.”
Hülya AKTURAN
SÖZ YETKİLİDE
1)
Geçen pazartesi, Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilci’miz Hande Fırat, kendisine ulaşan bir şikâyeti Burada Okur Yazar’a göndermişti: “Koru ve Çayyolu otobüsü hafta sonları akşamları ve resmi tatillerde azaltılıp bire düşüyor. Çalışan insanlar büyük sıkıntı yaşıyor, eziyet çekiyor, evlerine iki saatte ulaşıyor. Yazık ya!”
*
EGO Genel Müdürlüğü, uzunca bir açıklamayla yanıt verdi. Ve söz şimdi yetkilide:
“Koru ve Çayyolu mahallelerine, Koru Otobüs Hareket Noktası’ndan yönlendirilmekte olan 28 adet güzergâhta 70 adet otobüs ve 106 sürücü personel ile hizmet verilmektedir. Koru metro istasyonuna entegre ring servisi olarak hizmet vermekte olan bu güzergâhlarımızın hareket saatleri ve servis sayıları, yolcu yoğunluğunun yaşandığı tespit edilen saat aralıkları ile birlikte Koru metro istasyonundan hareket eden ve istasyona gelen trenlerle senkronize olacak şekilde planlanmaktadır. Araçlarımızın hareket saatleri sabah, gün ortası ve akşam olmak üzere üç farklı saat aralığı ile hafta içi, hafta sonu günleri baz alınarak düzenlenmektedir. Aynı lokasyona farklı arterler üzerinden toplu taşımacılık hizmeti sağlayan, hafta içi günleri akşam saat 19.00 sonrası, hafta sonu günleri ve resmî tatil günlerinde yolcu yoğunluğunun asgari seviyelerde olduğu tespit edilen güzergâhlarda, semt geneline hitap edebilecek şekilde tahsis edilen ortak bir güzergâh üzerinden hizmet verilerek kamu kaynaklarının daha verimli ve ekonomik bir şekilde kullanılmasının yanı sıra tasarruf edilen araçların yoğunluk yaşandığı diğer hatlara yönlendirilmesiyle birlikte toplu taşımacılık hizmetinin kesintisiz bir şekilde sürdürülebilirliği sağlanmaktadır. Bu uygulama doğrultusunda, Koru Otobüs Hareket Noktası’ndan yönlendirilerek Koru ve Çayyolu mahallelerine hizmet vermekte olan 592 Koru Metro İstasyonu-Yıldız 88 ve 593 Koru Metro İstasyonu-Konutkent-Beyler Caddesi-Kanuni Sultan Süleyman Bulvarı hat numaralı güzergâhlarımızda hafta içi günleri saat 19.00 itibarıyla ve hafta sonu gün boyunca 592-1 Koru Metro İstasyonu-Konutkent-Y.Barış Sitesi-Beyler Caddesi-Kanuni Sultan Süleyman Bulvarı hat numaralı güzergâhımız ile hizmet verilmeye devam edilmektedir. Söz konusu, 592-1 hat numaralı güzergâhımıza ait bir haftalık sefer raporlarının incelenmesi neticesinde ortalama bin 650 yolcu taşındığı ve servis yolcu ortalamasının 25 kişi civarında olduğu, araçlarımızın yolcu kapasiteleri üzerinde yolcu taşımadığı ve mağduriyete sebebiyet verecek bir yoğunluğun yaşanmadığı tespit edilmiştir. Hizmet politikamız gereği, tüm güzergâhlarımızda olduğu gibi Koru ve Çayyolu mahallelerine hizmet vermekte olduğumuz güzergâhlarımızda da iyileştirme çalışmalarımız devam etmektedir. Vatandaşlarımızdan gelen tüm talepler değerlendirilerek daha kaliteli ve konforlu bir ulaşım hizmeti verilebilmesine yönelik gerekli düzenlemeler yapılmaktadır.”
2)
Geçen pazartesi, okurumuz Ömer Faruk Uyar, Keçiören’de ulaşımın en büyük eksiklerinden birinin “metroya ring seferleri” olduğunu belirterek, “Keçiören Belediyesi metro istasyonu ile Güneşevler Mahallesi arası çok yakın olmasına rağmen, bu bölge insanını metroya ulaştıracak herhangi bir ring hattı bulunmuyor. Ayrıca Altınpark kavşağında çok fazla trafik yoğunluğu olduğundan buradaki yoğunluğun da Keçiören metrosu ile çözülebileceğini düşünmekteyim” demişti.
*
EGO Genel Müdürlüğü, okurumuzun bu talebine bir açıklamayla yanıt verdi. Ve söz şimdi yetkilide:
“Keçiören ilçesinin M4-Keçiören-Kızılay metro hattı ring güzergâhı üzerinde bulunan mahallelere; Dutluk, Kuyubaşı, Mecidiye ve Şehitler istasyonlarına entegre ring servisi olarak 12 adet güzergâhta hafta içi günleri 266 adet, cumartesi günleri 222 adet, pazar günleri ise 216 adet servisle hizmet verilmektedir. Altındağ ilçe sınırları içerisinde bulunan Güneşevler Mahallesi’ne, Solfasol Otobüs Hareket Noktası’ndan yönlendirilmekte olan 408 Gülpınar-Güneşevler-15 Temmuz Kızılay Mili İrade Meydanı-Atakule-Birlik Mahallesi hat numaralı araçlarımız ile hizmet verilmektedir. Bu güzergâhımız üzerinde bulunan Gülpınar, Güneşevler ve Altınpark mahallelerinde ikamet eden vatandaşlarımız kent merkezi konumunda bulunan Ulus-Sıhhiye-15 Temmuz Kızılay Millî İrade Meydanı istikametine ulaşımlarında tek vasıta ile aktarmasız ulaşım hizmetini tercih etmektedirler. Bu semtlerden de en yakın metro istasyonu konumunda bulunan Belediye metro istasyonuna entegre bir ring servisi planlanması halinde Dr. Besim Ömer Caddesi ve Zileliler Caddesi üzerindeki trafik akışının yoğunluğu göz önünde bulundurularak aktarmalı servis süresinin mevcut güzergâhın servis süresinden uzun olacağı ön görülmektedir. Güneşevler Mahallesi ile Belediye metro istasyonu arasında bir ring servisi güzergâhının verimli olmayacağı değerlendirilmektedir. Söz konusu M4-Keçiören-15 Temmuz Kızılay Milî İrade Meydanı metro hattı ring güzergâhı üzerinde bulunan semtlerden en yakın metro istasyonlarına uygun güzergâh planlamaları yapılması hususundaki çalışmalarımız devam etmektedir.”
3)
Geçen pazartesi, okurumuz Selami Keskin, Etimesgut’un İstasyon Caddesi’ndeki 50574 numaralı kapalı durağın, “yol genişletme çalışmaları nedeniyle kaldırıldığını” belirterek, “Çalışma sonrası açık durak haline geldi. Ankara Büyükşehir Belediyesi henüz kaldırım çalışmasını da tamamlamadığından dolayı etraf çamur içerisinde. Bu mağduriyetin giderilmesini istiyoruz” demişti.
*
EGO Genel Müdürlüğü, okurumuzun bu talebine yanıt gönderdi. Ve söz şimdi yetkilide:
“Elvankent Mahallesi İstasyon Caddesi üzerinde bulunan 50574 numaralı durağın konumlu bulunduğu alanda yapılan yol genişletme çalışmaları esnasında, alandaki kaldırım alt yapısının sökülmesi nedeniyle bu alandaki yol ve kaldırım yapısı ile çevre düzenlemesinin tamamlanacağı sürece kadar tabela durak konumlandırması yapılmıştır. Sürecin tamamlanması ile birlikte tekrar kapalı durak montajı gerçekleştirilecektir.”
Paylaş