PaylaÅŸ
Sebebi belli.
RİNG: Direkt hatlar kalkınca, mesafe ve toplu taşımada geçen zaman uzadı.
AKTARMA: Ankaray dışında aktarma’nın olmadığı bir başka hat kalmadı.
SİNYALİZASYON-ENTEGRASYON: Batıkent’teki çalışmaya şimdi de AKM eklendi.
TREN SETLERİ: Çayyolu ve Sincan metroları 3 vagondan 6’ya çıkamadı.
ANKARAKART: Özel Halk Otobüsü(ÖHO) ve midibüslerde uygulanmaya başlamadı.
SERBEST KART: Vatandaşlar bu kartı, ÖHO ve midibüslerde bir türlü kullanamadı.
*
Emeklisinden, gencine...
Çalışanından, öğrencisine...
Okurların şikâyetleri şöyle:
BU PARA ONLARA HARAM
Ankara’da, 65 yaşını aşmış bir vatandaş olarak ne özel halk otobüslerine ne de midibüslere ücretsiz binemedim. ‘Bu sizin yasal hakkınız’ denildiğine tanık olmadım. Oysa İstanbul 2 yıldır bu yasayı uyguluyor. Başkent’te ise 65 yaş ve üzeri vatandaşlar şamar oğlanı gibi itilip, kakılıyor. Madem öyle, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Başkent’teki özel halk otobüsleri ve midibüslerin her biri için vereceği aylık 1000 TL’den vaz geçsin. Çünkü bu para onlara haram.
Murat KARA
EMEKLİ KOLTUKTA ÖĞRENCİ AYAKTA
ANKARA’da yaşayan üniversite öğrencisiyim. Yazılarınızı çoğu zaman takip ediyorum. Uzun zamandır 65 yaş ve üstü kişilerin yaşadığı sorunlara yer veriyorsunuz. Zaten EGO otobüsleri, Ankaray ve metroya ücretsiz biniyorlar. Bu hakkı oyun haline getiren, Eryaman’dan Kızılay’a ekmek almak için gidenler var. Biz öğrenciler bu kişilere yer veriyor, ellerimizde kitaplarla ayakta kalıyoruz. Bir de her aktarmada ücret ödüyoruz. Emeklilerin maaşı var. Asıl geliri olmayan öğrencinin ulaşım sorunları çözülmeli.
Zeynep ÖZER
TÜM 4. AKTARMALARDA GERİ ÖDEME YAPILMALI
Kent içi toplu taşımadaki 4. aktarma konusunda EGO’nun yaptığı açıklamaya göre sadece Akköprü’de kart basıldığında ücret düşenlere para iade edilecek. Yani, eğer sizin kartınızdan orada para düşmediyse ve Akköprü-Atatürk Kültür Merkezi aktarmasını kullanarak Batıkent’te 4. aktarmanızı yaptıysanız, düşen miktar geri ödenmeyecek. Sistem 3 aktarmaya izin verdiği için 4. aktarmadan tam ücret alınıyor. Bu sorunun asıl nedeni ise Akköprü aktarması. Bu yüzden -Akköprü’yü kullanan- tüm 4. aktarmalarda geri ödeme yapılmalı.
Emre ÇETİNER
DÄ°REKT HATLAR TEKRAR KONULSUN
Bilkent-1 Çamlık Sitesi’nde yaşıyorum. Bu bölge için ulaşım konusu çok büyük sıkıntı haline geldi. Metro açıldıktan sonra direkt otobüsler kaldırıldı. İleriki yaştaki insanların şehirle irtibatı kesildi. Ring otobüsleri çok uzun süre dolanıyor. Ayrıca ring’ten inip metroya yetişmek için hızlı hareket etmek, hatta koşmanız gerekiyor. Zaten duraklarda 3-5 kişilik oturma yeri var. Kışın soğuğu, yazın sıcağı... Bizim beklentimiz eskisi gibi -sık olmasa da- EGO’nun direkt hatlarının tekrar konulması.
Merih SONEK
YOLLARDA YAÅžLANDIM
Burada Okur Yazar’ı, gazetenin dışında sosyal.hurriyet.com.tr’den takip eden okurlar da var.
Sosyal Hürriyet’e yapılan yorumlara ve ulaşımla ilgili okurların serzenişine bir bakarsak:
Mert tasdemir: Batıkent-Kızılay metro hattı artık kullanılamaz halde. Binlerce insan aynı anda iniyor, binlerce insan aynı anda biniyor. Otobüse tıkıştırılıp, istasyona bırakılıyor. Orda da inenlerle karşılaş. Etti size 3-4 bin kişi. Tek merdiven, onca insan ezilsin. Trenler geç gelir, aynı anda herkes binmeye çılışır. Engelli ve yaşlıları artık söylemiyorum bile.
SEVAL ÜNVER: Tez zamanda bu aktarma saçmalığının bitmesini diliyorum. Defalarca şikâyette bulundum ama şikâyetleri ciddiye alan yok. Günde 1 saatim ekstra yollarda geçiyor. Aktarma eziyetten başka bir şey değil. Paran, aktarman senin olsun. Metro da istemiyoruz. Yeterki tek vesaitle istediğimiz yere gidelim. 2 senede yaşlandım yollarda, in bin in bin...
PaylaÅŸ