Paylaş
* Başkent’in ilk resmi planı olan Jansen Planı’nda ‘kent meydanı’ olarak tasarlanan Kızılay’ın kalbi konumundaki Güvenpark, bugün yayalardan çok dolmuş, seyyar satıcı ve polislere ev sahipliği yapıyor.
* İsminin kullanılmasını istemeyen bir okurumuz, Ankara Hürriyet’in geçen yıl eylül ayında sayfalarına taşıdığı ‘Güvenpark’ta neler oluyor’ başlıklı yazı dizisini hatırlatarak, şunları aktarıyor:
BİR YIL GEÇTİ TIK YOK
“Yazılanlar, verilen söz ve vaatler çabuk unutuluyor. Halbuki, ‘Güvenpark’ta neler oluyor’ başlıklı yazı dizinizin son bölümünde Büyükşehir Belediye Başkanı sayın Melih Gökçek, dolmuş ve otobüs işgalinin, yalnızca yer altı otoparkı ile çözülebileceğini, yeni bir proje çizdirdiklerini ve birkaç ay içerisinde ihaleye çıkacaklarını kaydetmiş ve şöyle demişti:
‘Otobüs ve minibüsleri yer altına alacağız. Üst kısmı ise tamamen parkın devamı olacak, meydan gibi olmayacak ama yeşil alan olacak.’
Aradan koca bir yıl geçti, tık yok. Gerek Çankaya Belediyesi, gerekse meslek odaları, Güvenpark için düğmeye basmalı, Büyükşehir Belediyesi’ne bu konuda baskı yapmalı. Güvenpark bu kentin yaşil alanı olmalı, kente kazandırılmalı.”
KEŞMEKEŞİ NASIL ÇÖZECEKSİNİZ
CHP Grup Başkanvekili Levent Gök, Kızılay Güvenpark’taki trafik keşmekeşini soru önergesiyle TBMM gündemine taşıdı. Gök, TBMM Başkanlığı’na ilettiği soru önergesinde, şu ifadelere yer verdi:
* Ankara’da Kızılay Güvenpark minibüs duraklarındaki yolculara ve sürücü esnafa yüksek kaza riski bunalımı yaşatan ilave yoğunluğun sebebi nedir.
* Kimi ilgililerce geçici olduğu ifade edilen bu sıkıntının giderilmesi için ne kadar zaman gerekmektedir.
* Güvenpark duraklarına çok sayıda güzergâh ve araç ilavesiyle ortaya çıkan keşmekeş nedeniyle canından bezerek yetkilileri basın aracılığıyla göreve çağıran vatandaşların sorununu çözmek için ne yapmayı düşünüyorsunuz.
Çayyolu metrosu dolmuşa döndü
Toplu ulaşımdaki ring seferlerinin ardından Çayyolu metrosu, dolmuşa döndü. 1950’li yıllarda Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’de Almanca derslerine giren Dr. Kristinus, dolmuşlara ‘taşmış’ derdi. Bugün metrolar da ‘taşmış’ halini aldı. Şimdi soruyorum:
* Trenlere neden iki vagon daha eklenmiyor. İstasyonların uzunluğu buna elverişli. Yoksa sistem bunu çekemiyor mu?
* Bari, yolcu kapasitesi göz önünde tutularak, sabah saat 8.00-10.00, akşamüstü 17.00-20.00 arası her 3 dakikada bir sefer konması gerekmez mi?
Tarık Celal GÜVEN
‘AYDEDE’MİZİ GERİ VERSİNLER
Batıkent’teki, Mesa Mobil Anadolu Lisesi ile Dr. Ufuk Ege Anaokulu’nun önünde yer alan Aydede Parkı’nı elimizden aldılar.
Yaşlıların dinlendiği, ailelerin oturup sohbet ettiği, küçük çocukların oyunlar oyndığı parkımıza; kokoreç-köfte yapan büfe açıldı. Parkın yeşil alanlarına masa, sandalye konuldu. İşin en acı yanı ağaçlar kesildi, çimenler ezildi, kuruyan çimenlerin üzerine beton atıldı.
Tüm bunlar yetmemiş gibi; tuvaleti, suyu olmayan büfeden pis kokular geliyor, dumanlar yükseliyor. Artık nefes alamıyoruz. Gece saatlerinde tuvaletlerini parka yapan insanlara tanıklık ediyoruz. Ve artık bıktık:
* Bizlere hizmetin en iyisini sunan ve her daim yanımızda olan Yenimahalle Belediye Başkanı sayın Fethi Yaşar’dan, bu büfenin kaldırılmasını istiyoruz.
* Nefes aldığımız Aydede parkımızın bizlere ve çocuklarımıza geri verilmesini, çevre site sakinleri olarak arz ederiz.
Paylaş