E, şimdi suçlu ben miyim?

Çankaya-Gaziosmanpaşa’dan okurumuz Ümit H.’nin, “Kalorifer yanmıyor” diye serzenişte bulunduğu iletisini okurken üşüdüm!

Haberin Devamı

Ankara’da mevsim “kış” olunca, haliyle insan “şair” oluveriyor.

Ben de okurumuzun iletisi üzerine “düz kafiye” bi “şiir” yazdım.

*

Kış aralık’tan bakıyor.

Evde kalorifer yanmıyor.

Yönetici telefonu açmıyor.

E, şimdi suçlu ben miyim?

*

Eskiden Çankaya Belediyesi bakardı.

Aradım, “Artık biz bakmıyoruz” dedi, ABB’ye pasladı.

ABB ise kalorifer şikâyetinden bi haberdi.

E, şimdi suçlu ben miyim?

*

Öğrendim ki ABB, yetkiyi Çankaya’dan almış.

Kalorifer meselesi düğüm olmuş dolanmış.

Bu arada birkaç gün geçmiş, bizim kalorifer yanmış.

E, şimdi suçlu ben miyim?

*

OKURDAN NOT

“Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nı da aradım. Onlar da çaresiz. Bakanlık, kalorifer meselesinde belediyelere karışamıyormuş.”

 

EGO OTOBÜSLERİNİN BİRÇOĞUNDA BİLGİLENDİRME EKRANLARI ÇALIŞMIYOR

Haberin Devamı

Ankara’da toplu taşıma sistemini yakından izleyen/inceleyen ismi bende saklı bir okurumuz, “EGO otobüslerinin birçoğunda ‘bilgilendirme ekranları’ çalışmıyor” demiş. Özellikle de son dönemde bilgilendirme ekranları çalışmayan otobüs sayısının arttığını aktaran okurumuz, “Gideceği yerin adresini bilmeyenler, daha da önemlisi görme ve işitme engelli vatandaşlar için bu durum çok büyük zorluk yaşatıyor” uyarısı yapmış.

Okurumuz, “Bir de sorum var” eklemesi yaparak, önemli bir konuya da dikkat çekmiş:

* “Özel halk otobüslerinde neden bilgilendirme ekranı yok?”

E, şimdi suçlu ben miyim

 12-126 kodlu aracın ekranı sadece 'gelecek durak' demekte

E, şimdi suçlu ben miyim

12-407 kodlu araç.

E, şimdi suçlu ben miyim

08-534 kodlu araç

E, şimdi suçlu ben miyim

Haberin Devamı

09-508 kodlu araç(ekran kapalı)

 

BU İŞİN İÇİNDEN ÇIK ÇIKABİLİRSEN

E, şimdi suçlu ben miyim

Okurumuz Kerim Berberoğlu, bu fotoğrafı Yenimahalle’nin Batı Sitesi Mahallesi’ne bağlı Haydarcan Kılıçdoğan Caddesi’nde çekmiş. Batı Bulvarı yol ayrımına gelmeden önce, asfalt üzerinde “sola dönüş” işareti olduğunu ancak birkaç metre sonrasında ise “sola dönülmez” levhasının yer aldığını aktaran okurumuz, “Sağ köşedeki trafik levhası sola dönüşü yasaklıyor oysaki yerdeki beyaz işaret sola dönüşe izin veriyor. Şimdi bu işin içinden çık çıkabilirsen” demiş.

 

SEMT HALİ YIKILIYOR BAHÇELİ BOĞULUYOR

Geçen hafta bu köşeden, Çankaya’nın Yukarı Bahçelievler Mahallesi’ndeki Semt Hali’nde yıkımın başladığını yazmıştım.

Haberin Devamı

E, şimdi suçlu ben miyim

*

Okurumuz Gamze Özdemir, “Yalnız yüklenici firma, yıkım esnasında hiçbir önlem almadan tozu dumana katıyor. Bir damla su sıkmıyorlar ya!” şikâyetini iletmiş.

Ve -özetiyle- şöyle demiş:

“Belediyeye müracaat etmemize rağmen, amyantlı (asbestli) tozlar olduğu gibi çevreye yayılmakta. Semtimizin yaş ortalaması yüksek olduğu için çevreye yayılan toz duman, astım hastalığına/nefes darlığına sebep oluyor.”

OKURDAN NOT

“Yıkımı yapılan Semt Hali’ndeki kuş yuvalarında yavrular vardı, ölüme terk edildiler.”

 KISA... KISA...

 * “Eryaman 259. Sokak’ta, metronun yeşil alanı mevcut. Özellikle gece saatlerinde araç içlerinde çevreyi rahatsız edenler oluyor. Üstelik çöplerini çevreye atıyor, yeşil alanı çöplüğe çeviriyorlar. Caydırıcı bir önlem alınmasını talep ediyoruz.”

Metin ALTAY

 

Haberin Devamı

 * Çankaya’nın Dikmen Vadisi’nde devam eden yüksek katlı inşaatların hafriyatlarını çeken kamyonlar ve beton mikserleri, Turan Güneş Bulvarı’nın asfaltını bozuyor. İnşaat kamyonlarının kasaları hep açık gidiyor. Maalesef denetim yok.” 

Yaman EREN

 

* “Polatlı’nın Gazi Mahallesi’ne bağlı Abdullah Parla Caddesi Meriç Sokak’ta asfaltlama öncesinde geçen ayın başında tesfiye (düzleme) çalışması yapıldı. Aralık ayının yarısını geride bıraktık ancak ortada halen asfalt çalışması yok.”

Ahmet Tarık SARIKAYA

 

SÖZ YETKİLİDE-1

4 ARALIK 2023

* Okurumuz V.A., “Kızılay’daki Ankarakart kiosk’larının birçoğu çalışmıyor. Çalışanlarda ise kuyrukta beklemek zorunda kalındığı gibi kredi kartıyla yükleme de yapılamıyor. Acil çözüm sağlanması gerekiyor” şikâyetinde bulunmuştu.

Haberin Devamı

E, şimdi suçlu ben miyim

* EGO Genel Müdürlüğü, okurumuzun şikâyeti üzerine bir açıklama gönderdi. Ve söz şimdi yetkilide:

“Kızılay’daki Ankarakart kiosk’larının çalışmadığının belirtilmesi üzerine konu incelenmiştir. Kiosk cihazlarının bakım ve arızaları, sözleşme kapsamında yüklenici firma tarafından yapılmaktadır. Bu kapsamda, Kızılay Metro İstasyonu’nda bulunan kiosk cihazının arızasının giderilmesi için yüklenici firmaya bildirimleri yapılmış; firmadan ‘söz konusu arızaları gidermeye yönelik olarak yurt dışı kaynaklı yedek parça tedarik aşamasında olduğu’ bilgisi alınmıştır. Konuyla ilgili süreç takip edilmektedir.”

 

SÖZ YETKİLİDE-2

11 ARALIK 2023

* Okurumuz Dursun Türker, Yenimahalle–Şentepe Teleferik Hattı’ndan bir fotoğrafla birlikte, “Teleferik kabinindeki koltukların döşemeleri sökülmüş. Yaklaşık üç aydır da böyle. Mevsim kış, insanlar üşüyor. EGO Genel Müdürlüğü, teleferik kabinlerindeki hasarlı koltukları tespit ederek, sorunu gidermeli” demişti.

E, şimdi suçlu ben miyim

* EGO Genel Müdürlüğü, okurumuzun bu iletisi üzerine bir açıklama gönderdi. Ve söz şimdi yetkilide:

“Yenimahalle-Şentepe Teleferik Hattı, COVID-19 pandemisi sürecinde geçici olarak hizmete kapatılmış, pandeminin etkisinin azalmasıyla birlikte ağır bakım ve diğer gerekli bakımlarının yapılmasının ardından 8 Nisan 2022 tarihinde tekrar hizmete açılmıştır. Teleferik sisteminin tekrar işletmeye açılmasıyla birlikte, işletme esnasında kabin içlerinde yolcu koltuklarına zarar verilmesi, bilgilendirme etiketlerinin sökülmesi, kabin camlarına ve tavanına yazıların yazılması ya da kazınması gibi vandalizmle karşı karşıya kalındığı görülmüştür. Buna istinaden zarar gören kabin koltuklarının yenilenmesi amacıyla çalışmalara başlanmıştır. Ancak kabin koltuklarına verilecek olan zararın önüne geçilebilmesi amacıyla öncelikli olarak kullanılamaz halde bulunan kabin içi kamera sistemin aktif hale getirilmesi planlanarak çalışmalar hızlı bir şekilde tamamlanmıştır. Eylül 2023’te teleferik kabin kamera sisteminin kurularak aktif hale getirilmesinin ardından ivedi olarak kabin koltuklarının yenilenmesi için ihale hazırlıklarına başlanılmış ve 6 Aralık 2023 tarihinde ‘Teleferik İşletme Birimi’ne Ait Kabin Koltuk Döşemesi Mal Alımı (Montaj Dahil) İşi’ ihalesi yapılmıştır. 2024 yılı Ocak ayı sonuna kadar da kabin koltuk döşemelerinin yenilenmesi işlemlerinin tamamlanması planlanmaktadır.”

 

 

Yazarın Tüm Yazıları