Bulvarlar karardı

Ankara Hürriyet’te, geçtiğimiz günlerde yer alan bir haberde, kentin aydınlatılması konusunda yapılan çalışmalara yer verilmişti.

Haberin Devamı

Bulvarlar karardı

Yetkililer; binlerce armatürün ve bozulan ampullerin değiştirildiğini, aydınlatma konusunda onarımların yapıldığını ve kentin bulvar, cadde ve sokaklarının karanlıktan kurtarıldığını ifade etmişti.
* Ancak ben, bu bilgileri veren yetkililerin İnönü Bulvarı ile devamı Eşkişehir Yolu’ndan (Dumlupınar Bulvarı) uzun zamandan beri hiç geçmediklerine inanıyorum.
* Söz ettiğim güzergah üzerinde 4-5 tane üniversite, nüfusu 100 binleri geçen 2-3 yerleşim alanı ve son senelerde sayıları artan devletin önemli birimlerinin binaları yer alıyor.
* Hava karardıktan sonra 25-30 km’lik bu hatta tek tük -tesadüfen- yanan aydınlatma lambaları var.
* Bulvarlar, daha çok araçların farları ile aydınlanıyor.
* 18 senedir Ümitköy, Çayyolu yerleşkelerinde oturuyorum. Hiçbir zaman bu ana arter bulvarın ışıklarının tam yandığını, köprü ve kavşaklardaki aydınlatmaların tamam olduğunu göremedim.

Haberin Devamı

LAMBALAR DA SORUNLU

Bir diğer husus da, bu bulvarın son genişletme işleminden sonra, daha iyi bir aydınlatma sağlamak maksadıyla orta refüje dikilen lambalar. Üst bölümü yola eğik durumdaki bu aydınlatma sistemlerinin bazılarının eğik bölümleri dönerek, bir birleriyle yan yana, yapışık hale gelmiş vaziyette. Yani ana direğin üstünde, sağa ve sola doğru olması gereken eğik aydınlatma bölümleri her nedense sağda veya solda bir birlerine yapışık duruyor.
Bu görünüm ve aydınlatmanın yetersizliği, Türkiye’nin başkenti Ankara’ya hiç yakışmıyor. Yetkili, ilgili, sorumlu hiç kimse mi bu yoldan geçmez. Teknolojinin, sistemlerin, imkanların bu kadar geliştiği bir devirde bulvarları, caddeleri, sokakları karanlık bir başkent olmak istemiyoruz. Hani Avrupa başkentiydik?
A. Onur NOYAN

ÖNERİM VAR

‘ÇİLE’RAY ÇAYYOLU

Bulvarlar karardı

Çayyolu metrosu, mesai saatleri dışında da kalabalık. Bu fotoğraf 13.30-14.30 saatleri arasında çekildi. Benim talep ve önerilerim şöyle:
* Metroların vagon sayıları artırılmalı.
* EGO otobüsleri tekrar Kızılay seferlerine başlamalı.
* Ümitköy gibi aktarma yapılan istasyonlarda daha fazla yürüyen merdiven olmalı.
* Ümitköy’den Çayyolu’na gitmek isteyen biri, neden Koru’dan Kızılay’a giden insanlarla aynı parayı versin. Aynı semtte olan duraklar arasında daha cüzi bir ücret belirlenebilir.
Kadir A.

Haberin Devamı

OKUR SORDU YETKİLİ YANITLADI

İSTASYON CADDESİ’NİN TRAFİK SORUNU NE OLACAK?

* Okur Ferhat Kaya, Etimesgut’un trafik ve alt yapı açısından en sıkıntılı bölgesi olan İstasyon Caddesi hakkındaki iletisinde, şu şikayetleri aktarıyor:
“İstasyon Caddesi ile Zırhlı Birlikler arasında her gün trafik sıkışıyor. İşlerimize geç gidip, işimizden eve geç dönüyoruz. Ayrıca, İstasyon Caddesi ile Türk Kızılay Caddesi’nden; kışın çamurdan, yazın da tozdan geçilmiyor. Etimesgut ve Sincan halkının yoğun bir şekilde kullandığı bu iki caddeyi, Büyükşehir Belediyesi ikiplerinin günlük temizlemesini (temizlik araçlarını göndermesini) istiyoruz.

ÇALIŞMALARIMIZ SÜRÜYOR

* Okurların, İstasyon Caddesi hakkındaki şikayetlerini Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanı Vedat Üçpınar’a aktardım. Üçpınar, ulaşım sorununu gidermesi planlanan çalışma hakkında şu bilgileri verdi:
“İstasyon Caddesi ile ilgili çalışmalarımız sürüyor. İstasyon Caddesi’ni, Ankara Bulvarı’na kadar bağladığımız noktadan alıp, tekrar Elvanket’e kadar genişletmek istiyoruz. Ama orada iş biraz karışık. Çünkü zor bir yer orası. İlerleyen yıllarda İstasyon Caddesi’nin sorununu kesinlikle çözeceğiz.”

Yazarın Tüm Yazıları