Paylaş
Bugün, “36” diyecek.
Ama bizim kültürümüzde eşik “40”tır.
“Kırkı çıkmak” önemlidir.
Bu yüzden okurlar, “Asfalt katılım bedeli işi ne alemde?”, “300 dolarlık doğalgaz sayaçları meselesi ne alemde?”, “Özel halk otobüslerinin (ÖHO) Ankarakart’a geçme konusu ne alemde?”, “Cep terminali mevzusu ne alemde?” sorularını sordukça...
“Hele bi kırkı çıksın” diyorum.
Ama.
Bir yandan da diyorum ki:
“Mustafa Tuna göreve gelir gelmez, yani daha kırkı çıkmadan, “Ankara’da 24 saat kesintisiz ulaşım” dönemini başlatmış, Ankaralıların gönüllerini okşamıştı.”
Bu yüzden.
Bir yandan da diyorum ki:
Mansur Yavaş, kılı kırk yarmalı ve “Ankaralılar öncelikli olarak ne istiyor?” sorusundan yola çıkıp, bugünkü Büyükşehir Belediye Meclisi’nde en azından bir müjde vermeli.
BURADA OKUR YAZAR’IN MECLİS KONUŞMASI
Madem bugün Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi var.
Gündem dışı hatta Meclis dışı söz alan Burada Okur Yazar da bir-iki kelam etmek ister.
ÖNERGELER YARIŞSIN
“Sayın Başkan, değerli Meclis üyeleri ve saygıdeğer konuklar.
* Geçen ayki Meclis’te, itiş kakış görüntüleri hiç de yakışık almadı. Vatandaş yararına alınan kararlar değil, kavga-gürültü görüntüleri gazetelerin manşetlerini süsledi.
* Bu ayki Meclis’te, Ankara’nın ve Ankaralının yararına alınacak kararlar konuşulsun. Sataşmalar, polemikler yerine Meclis üyelerinin gündeme getirdikleri önergeler yarışsın.
GÜNÜN SÖZÜ
Anadolu’nun ilk lisesi de olan 134 yıllık Kastamonu Abdurrahmanpaşa Lisesi’nin efsane müdürü ve şimdiki onursal başkanı İsmail Dönmez, şöyle derdi:
“Asil azmaz, bal kokmaz; kokarsa yağ kokar, onun da aslı ayrandır.”
ÖNERİM VAR
Kent içi toplu taşıma için ‘aylık abonman uygulaması’ başlatılmalı
Okurumuz Tunç Durmaz’ın, kent içi toplu taşıma konusunda bir önerisi var.
Öncelikle, Özel Halk Otobüsleri (ÖHO) Esnaf Odası’na bağlı mavi renkli ÖHO’ların da Ankarakart uygulamasına geçirilmesi gerektiğini belirten okurumuz, önerisini -özetiyle- şöyle aktarmış:
“Ankara’da, kent içi toplu taşıma için ‘aylık abonman uygulaması’ başlatılmalı. Bu sayede hem insanlar toplu taşıma kullanmaya yöneltilmiş olur, hat sahipleri açısından da gelirleri ciddi oranda artar. Çünkü, ‘aylık abonman’ alıp da haklarını kullanamayan çok sayıda yolcu olacaktır.”
DİYOR Kİ
65 yaş üstüne ‘ücretsiz ulaşım hakkı’ verilmesi adaletli değil
Okurumuz Ahmet İpek, diyor ki:
“Ankarakart ile ilgili ‘65 yaş ve üzerine ücretsiz ulaşım’ yeniden değerlendirilmeli. Hiçbir geliri olmayan öğrenciden 1.75 TL, asgari ücretliden 2.5 TL ücret alınırken, gelirine bakılmaksızın tüm ‘65 yaş üstüne ücretsiz ulaşım’ hakkı verilmesi adaletli değil. Bu yük, dar gelirli kesimin de üzerinde kalmakta.”
SÖZ YETKİLİDE
Esenboğa’ya EGO Hattı konulamazmış çünkü...
Geçen hafta okudunuz.
Bir okurumuz, “Esenboğa Havalimanı-kent merkezi arasında ulaşımı sağlayan Belko Air, geçen yıl 3 milyon 264 bin 873 yolcu taşımış” demiş ve şu talepte bulunmuştu:
“Ankara’da, Esenboğa Havalimanı’na eskiden 442 numaralı EGO hattı gidiyordu. Bu hat özelleştirilerek Belko-Air firmasına verildi. Şimdi, Ankara’nın yeni Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’tan, EGO hattımızı geri getirmesini istiyoruz.”
*
Bu yazıdan bir gün sonra, yani salı günü Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden bir yazılı açıklama geldi.
Esenboğa Havalimanı-AŞTİ-Kızılay hattı, 2013 yılında 10 yıl süreyle Belko’ya verilmiş.
En can alıcı kısmı da şu:
“Sözleşmenin 10 yıl süreli olarak yapılması nedeniyle, EGO otobüsleri ile yeni bir hat açılması şu an için mümkün değildir.”
KISA... KISA...
* “Gazi Tıp Fakültesi’nin girişinde duran minibüsler trafiği etkiliyor, zaman zaman kazalar oluyor. Buna biraz da halkın ‘ışıklarda inecek var’ talebi sebep oluyor. Bu tehlikeli duruma bir çözüm bulunmalı.”
Kani MUTLU
* “Keçiören Fatih Caddesi’nde (21081 no’lu EGO durağının yanında) kurumuş bir ağaç var. Rüzgârın etkisiyle kırılıp, bir yayaya veya araca zarar verebilir. ALO 153 Mavi Masa’ya durumu bildirdim, ilgisiz kaldılar.”
Süleyman ALTUNER
Paylaş