Beyaz Saray kanalizasyona teslim oldu

Çankaya Mebusevleri Mahallesi Ayten Sokak’taki Beyaz Saray Apartmanı’nın başı, ‘kanalizasyon’ derdinden 8 yıldır kurtarılamadı.

Haberin Devamı

Ana kanalizasyon ile apartmanımızın kanalizasyon gideri arasındaki kod farkından dolayı, her yağmur sonrasında evlerimizi pis su basıyor. Başkent’in göbeğinde 8 yıldır bu belayla boğuşuyoruz. Yağmur yağar, pis su apartmanı basar. ASKİ Çankaya Bölge Müdürlüğü en erken 2-3 güne ana kanalı açıp gider. Böylece bizim sorun da bir sonraki yağmura kadar çözülür.
Bir defasında kanalizasyon ana hattını açmaya gelen ekipler, 100 TL ücret istemişler. Harcadığımız su miktarı içinden ‘atık su’ bedeli almayı bilen bir kurum, nasıl oluyor da bir apartmanın sorununu 8 yıldır gideremiyor.
Muharrem SAKINCI

Sincan-Kızılay 1 saat

Batıkent-Sincan metro hattı, 13 yıl sonra hizmete girdi girmesine ancak yeterli deneme sürüşü yapılmadı. Tüm dünyada metro hatları devreye girmeden önce kum çuvallarıyla test ediliyor. Bizde ise 1 haftalık ücretsiz biniş sırasında metroyu hınca hınç dolduran vatandaşa kum torbası muamelesi gösteriliyor. Metroda yeterli testin yapılmadığı; yavaş gitmesinden, istasyonlardaki bekleme süresinden de anlaşılıyor. Diğer hatlar 6 vagondan oluşurken, yeni hatta 3 vagon hizmet veriyor. Batıkent’ten aktarma yapılması da cabası... 1 saatten önce Kızılay’a gitmek mümkün değil. Seçim öncesi alel acele açılan Batıkent-Sincan hattı tam anlamıyla rötarlı ve sorunlu. Bakalım bizi Çayyolu hattında ne sürprizler bekliyor olacak.
Metin ALTAY

Haberin Devamı

Eurocup maçında utandıran manzara

Çarşamba akşamı Aykon TED Ankara Kolejliler’in Arena Spor Salonu’nda oynan Eurocup maçına gittim. Arena’nın önüne geldiğimde tüm yaya yollarının kapalı olduğunu gördüm. Kaldırımda yürümesi gereken yayalar, araçların geçtiği yola inip, spor salonuna giriş yapabiliyordu. Kaldırımlar bariyerlele kapatılmıştı. Böylesine önemli bir organizasyona akşam vakti birçok TED öğrencisinin geleceği belliydi. Özellikle ilköğretim çağındaki çocuklar, kaldırımı kullanamadıkları içinz araç yolunda yürümek durumunda kaldı. Tüm dünyanın takip ettiği Eurocup gibi bir organizasyonda gördüğüm bu manzara ülke olarak beni utandırdı. Bu büyük ayıbı yayınlarsanız, belki bu sorumsuzluk takrarlanmaz.
Barış KAYMAK

Haberin Devamı

Sinyalizosyon ‘kaos’ yaratıyor

Her geçen gün araç sayısının arttığı Ankara trafiğinda, ‘kaos’ ortamı hakim. İki konuya dikkat çekmek istiyorum:
Birincisi; Dikmen Sokullu Caddesi ile Çetin Emeç Bulvarı’nın kesiştiği köşedeki sinyal sistemi... Bu noktada kırmızı ışık uzun süreli yandığı için Sokullu Caddesi’ndeki araç kuyruğu nerdeyse bir kilometreyi buluyor. Yeşil ışık ise çok kısa yandığından geçiş yapabilen araç sayısı çok az oluyor. Bu nedenle halk otobüsleri ve dolmuşlar, yeşil ışığı beklememek için Salkım Söğü ve Niğde sokakları ile Hürriyet Caddesi’ni, güzergahları olmadığı halde kullanıyor. Haliyle de dar sokaklarda tehlike oluşuyor. Süre ayarlamasının yeniden yapılanması gerektiği kanaatindeyim.
İkinci konu ise Ankara’daki kavşaklarda uygulanan trafik ışıkları sinyalizasyon sistemi... Trafikteki sıkışmanın en temel nedeni bu sistem. Birçok kentimizde modern sinyal sistemi uygulanırken, Ankara’da hâlâ 60’lı 70’li yıllardan kalan sinyalizasyon sistemi kullanılıyor. Yeni sistemde sırayla bir tarafa yeşil ışık yanıyor; sağa, sola, ileri gidiş ve U dönüşü yapılabiliyor. Bu sayede araçlar kavşaklarda iki defa beklemiyor ve kavşaklarda yığılma olmuyor. Antalya, Konya, Gaziantep, Kayseri ve daha birkaç kentin yıllar önce geçtiği yeni sistemi ülkenin başkenti neden uygulamıyor?
Ali TAN

Haberin Devamı

Uykuya hasret kaldık

Çankaya Sancak Mahallesi’nde her gün sabah 07.00’de simitçilerin bağırış ve naralarıyla uyandırılıyoruz. Uykuya hasret bırakan bu mağduriyetimizi ALO 181, ALO 153 ve Çankaya Belediyesi zabıtasına şikayet ettim. Birkaç kişi pijamasını çıkarmadan simit yiyecek diye bu eziyeti bize çektirenleri ve görevini yapmayanları protesto ediyorum.
Dr. Şaban SEÇGİN

Ortalık savaş alanı

ODTÜ Yolu’na ‘1071 Malazgirt’ Bulvarı adı verilmesi doğrusu çok yakışmış. ‘Bu yolu 70 gün gibi kısa sürede yapacağım’ diye yola çıkan Büyükşehir, filin züccaciye dükkanına girmesi gibi 100. Yıl ve Çiğdem mahallesine daldı. Kapatılmadık yol, bozulmadık cadde bırakmadı. Öyle ki, insanlar bügün hangi yoldan gidip, geleceğiz diye birbirine sorarak işe gitmeye başladı. Otobüs şoförlerine bile yolu vatandaşlar tarif ediyor. Bir yandan hafriyat kamyonlarının getirdiği toz toprak, diğer yandan plansız, programsız açılan kapanan yollar halkı bezdirdi. Yani buraları bulvarın adı gibi tam savaş alanı. Bırakın 70 günü, inşaat başlıyalı 4 ay bitmek üzere... Ne zaman açılacağı henüz belli değil.
E. DEMİROĞLU

Yazarın Tüm Yazıları