Paylaş
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) hazırladığı taslağa göre, tüketici, bugünden itibaren ‘izinsiz mesaj ve e-posta’ bombardımanından kurtulacak.
Yani artık, tüketicinin onayı olmadan (fırsat, teklif, reklam... içerikli) SMS ve e-posta gönderilemeyecek.
* * *
Son günlerde şirketler, tüketiciden, “İzninizi istiyoruz” diyerek onay alma yarışına girdi.
Türkiye’de dün gün boyu bunlar konuşulurken, okur Mehmet Bilgiç’ten gelen ileti dikkatimi çekti.
Okur, kentle ilgili şikayetleri için Alo 153 Mavi Masa’yı aradığını, kayda giren numarasına daha sonra, Başkan Melih Gökçek’in çıkacağı televizyon programları hakkında bilgi mesajı geldiğini iletisinde şöyle aktarıyor:
BİLGİLERİM GİZLİ KALMALI
“Kente duyarlı bir vatandaş olarak, Ankara’nın cadde ve sokaklarında karşılaştığım sorun, şikayet ve eksiklikleri Alo 153 Mavi Masa hattını arayarak bildiriyorum. Fakat, Alo 153’ü aradıktan sonra numaramın 3’üncü kişilerle paylaşıldığını öğrendim. Melih Gökçek ile alakalı ‘Şu kanala çıkacak’, ‘Burada konuşma yapacak’ gibi kısa mesajlar, cep telefonuma gelmeye başladı.
Mavi Masa’yı arayıp, “Numaramı verdiniz mi” diye sorduğumda ise ‘bu iddiayı yalanlayamayacaklarını’ belirttiler. Bu bilgilerin gizli kalması gerekirken, bilgilerimizin paylaşılması kabul edilebilir bir durum değil. Kentin sorunlarını dile getiren kişilerin, şahsi bilgilerinin siyasi propaganda malzemesi yapılmasını doğru bulmuyorum. Tarafsız olması gereken Büyükşehir Belediyesi’ne bu durumu yakıştıramıyorum. Yetkilileri, etik ve dürüst davranmaya davet ediyorum.”
Şıp şıp Söğütözü
Kızılay, Kolej ve Batıkent derken, bi ‘şıp şıp’ sesi de metronun Söğütözü istasyonundan geldi.
11 yıl süren çalışmanın ardından 13 ay önce seferlerine başlayan metronun Çayyolu hattının şikayet listesi kabarık:
* 1 yıl oldu, sinyalizasyon sistemlerinde entegrasyon tamamlanamadı.
* Metronun hareket saatleri halen eski haline getirilemedi.
* Tren seti ve vagon sayısı yetersiz.
* Vagonlar balık istifi.
* Hattaki gecikme ve rötarlar bıktırdı.
* Dijital bilgilendirme ekranları çalışmıyor.
* * *
Ankaralıların, Çayyolu metrosuyla ilgili genel sıkıntıları sürerken, okur G.K., tavanı su akıtan Söğüözü istasyonu iletisinde şöyle anlatıyor:
“Çayyolu metrosu, hizmete girmesinin üzerinden 13 ay geçmesine rağmen sanki onlarca yıldır çalışıyormuş gibi sorunlarıyla, vatandaşı da sıkıntıya sokuyor. Söğütözü istasyonunun birçok bölümü, tavandan su akıtıyor. Tavan kaplamasının su akıtan yerleri de pas tutup, çürümüş. Metro görevlileri geçici çözümü su akan yerlerin altına, ‘Dikkat kaygan zemin’ uyarısı koymakta bulmuş. Ama bu su sızıntısı ileride daha büyük sorunlara yol açacakmış gibi geliyor.”
SORUM VAR
TELEFERİK
* NEYİ BEKLİYOR?
* NEDEN BOYANIYOR?
Okur Y. Ramazan Atak, mart ayının ortasında, ‘bakım ve entegrasyon çalışması’ gerekçesiyle 15 gün seferlerine ara verildiği duyurulan teleferiğin halen çalışmadığını, iletisinde şöyle aktarıyor:
“Teleferik ne hikmetse hala açılamadı. Entegrasyon dediler ama, sanırım seçim zamanı bekleniyor. Son birkaç gündür de teleferik direkleri, kurulan vinç vasıtasıyla yeniden boyanıyor. Gerekçesi nedir? Yoksa direkler 1 yılda paslandı mı?”
Konutkent Kavşağı’nda trafik alarmı
Eskişehir Yolu, Konutkent Kavşağı’nın trafik sorunu gittikçe büyümekte ve tehlikeli bir boyut kazanmakta.
Bu kavşakta TOKİ’nin ve özel bir firmanın inşaat çalışmaları hızla devam etmekte. Bu iki inşaatın bitmesiyle bölgenin yoğunluğu artacak. Konutkent Kavşağı’nın trafiği içinden çıkılamaz bir hâl alacak. Bu kavşaktaki yoğun trafik tıkanıklığının çözümü aslında çok basit. Tıpkı Eskişehir Yolu-Mesa Plaza Kavşağı’nda daha önce yapılan alt-üst geçit gibi buraya da böyle alt-üst geçit yapılması gerekmekte.
Tarık Celal GÜVEN
Paylaş