Hayvana zulümden milyarlar kazanıyorlar

Raporu okuyunca tüylerim diken diken oldu. Nefret ettim...

Haberin Devamı

HAYVANLAR için oluşturulan Asya Koalisyonu (AfA) önceki gün çok önemli bir rapor yayınladı...

Asya Koalisyonu dünyanın değişik ülkelerinden seçilen 22 hayvan hakları kuruluşundan oluşuyor... Bu nedenle yayınladığı rapor ayrıca değerli.

Hayvana zulümden milyarlar kazanıyorlar

Raporun en çarpıcı bölümü ise Facebook, YouTube, Tiktok gibi sosyal medya devlerinin “hayvanlara zulüm yapan” videolardan kazandıkları paralar.

Evet yanlış okumadınız.

Bu sosyal medya devleri yayınlanan bu “hayvan zulmü” videolarına aldıkları reklamlardan milyonlarca dolar kazanıyormuş...

UTANÇ VERİCİ VURGUN

AfA sosyal medyadaki bu “kanlı vurgunu” tespit etmek için bir komisyon kuruyor...

Sosyal Medya Hayvan Zulüm Komisyonu... (SMACC)

Haberin Devamı

Bu komisyon, 13 ay boyunca gönüllü araştırmacılardan oluşan bir ekiple sosyal medya üzerinde üretilen ve yayınlanan hayvan zulmü videolarını inceliyor.

Araştırmalar sonucunda:

Hayvanların boğulmasından, kasten uzuvlarının kırılmasından, annelerin öldürülüp bebeklerinin alınmasına ve hayvanların dövüşlerde karşı karşıya gelmesine kadar her şey belgeleniyor.

2020 yılının sadece üç ayında, YouTube, bu videoların paylaşımından 12 milyon dolar kazanmış...

BURAYA DİKKAT: Videoları çeken veya yayınlayanlar ise 15 milyon dolar kazanmış.

Bu bir rezalet değil mi?

Evet.

Dahası var...

Sosyal medya platformlarında hayvan zulmü içeren ve paylaşım ile izlenme oranlarından para kazanan 5 bin 480 video tespit edilerek belgeleniyor. Ve bu videoların yaklaşık 5 milyar 350 milyon kere izlendiği ortaya çıkıyor.

İşte bu izlenme oranlarına göre reklam gelirleri oluşturuyorlar...

Hayvana zulümden milyarlar kazanıyorlar

RAPORDAKİ ÇARPICI NOKTA

SMACC raporunun en çarpıcı bölümlerinden birisi şöyle:

“Reklamlar genellikle para kazandıran zulüm içeriğine yerleştirilir. Araştırmacılarımız bu tür reklamların çok sayıda şirket ve şaşırtıcı bir şekilde bazı hayvan refahı ve koruma derneklerine ait olduklarını belgelediler ve bunların bazıları o zamandan beri harekete geçti. Firmaların reklam yerleşimine rıza göstermediklerini ve genellikle hayvan zulmü videolarındaki reklam özelliğinden habersiz olduklarını belirtmek gerekir...”

UYANIKLAR

Öyle bir tezgâh kurulmuş ki...

Haberin Devamı

Sözde “hayvana yapılan zulmü protesto eder bir başlıkla” videoyu yayınlıyorlar...

Biz hayvanseverler de protesto ederek izliyoruz. Hatta paylaşıyoruz...

İşte o ara izlenme rekorları kırılıyor.

YouTube ve Facebook da videoların başına, sonuna koyduğu reklamlarla milyonlarca dolarlık kanlı oyunu her geçen gün arttırıyor.

Bu alçakça vurgun karşısında...

İnsanlıktan çıkmış, gözünü para ve kan bürümüş bu yapıya “yuh” diyorum...

Arkadaşlar...

Dünyadaki bütün hayvan hakları örgütleri ayağa kalkmalı.

Bu sosyal medya devlerinin bu iğrenç tezgâhı durdurulmalı.

Aldıkları reklamların misliyle cezaya dönüşmesi sağlanmalı.

Evet hayvansever dostlarım.

Gelin biz Türkiye’den başlayalım.

Haberin Devamı

Sosyal medya devlerinin “hayvan zulmü” videolarını protesto edelim.

“Hayvana yapılana bak” başlığıyla tepki veriyormuş gibi yapılan ama üzerine reklam alınan bu “para tuzağı” videoları teşhir edelim.

Bu tür videolara alınan reklamları şikâyet edelim...

Çünkü çağımızın en ahlaksız kazançlarının başında gelir bu vurgun...

Ben buradan isyan ediyorum...

Yazarın Tüm Yazıları