Tarım Bakanı’nın Red Bull rezaleti

TARIM Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp’in ‘Red Bull’ düşmanlığının arkasındaki neden ortaya çıktı.

Ve bu ortaya çıkış aslında ‘çok büyük bir rezalettir’.

Anladığım kadarıyla, Gökalp Red Bull’un Türkiye’ye girmesini, ‘çok özel bir amaçla’ engelliyor.

Bu amacın ne Red Bull’un içeriğiyle, ne de Türk halkının sağlığıyla ilgisi var.

Bakan’ın niyeti tamamen ticari.

İsterseniz konuyu detaylı bir biçimde baştan anlatayım da, Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp’in gerçek ‘kimliğini’ görelim.

MEDYAPOL

12 Mart 2001 tarihinde Red Bull’un Avusturya’daki merkezine Türkiye’den bir şirket başvuruyor.

Şirketin adı Medyapol.

Medyapol, Red Bull’a yazdığı resmi yazıda, ‘Türkiye’de bir distribütörünüz var ama onun başarılı olamayacağını biliyoruz. Türkiye farklı bir ülkedir ve yabancı bir şirket olarak burada hükümet ve politika üzerinde yoğun etkiye sahip olmanız gerekir, ki biz buna sahibiz (Tarım Bakanlığı ile çok yakınız)’ diyor, şirketi tanıtıyor ve ekliyor: ‘Lütfen teklifimizi ciddiye alınız. Ürününüzün dağıtımını şimdi olduğundan çok daha ucuza yapabiliriz. Hükümet nezninde çok iyi temaslarımız var.’

Red Bull bu talebe, Türkiye’deki distribütörlerinden memnun olduğunu bildiren kibar bir yanıt veriyor.

Ve ardından Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp Red Bull’la uğraşmaya başlıyor.

Sanki Medyapol’ün uyarısı haklı çıkarılmak istenir gibi.

Bir yandan Tarım Bakanlığı Red Bull’un Türkiye distribütörüne ‘kan kustururken’ Medyapol’ün ısrarlı talepleri de sürüyor.

Ve 24 Nisan 2002 tarihinde bu kez Red Bull’un Avusturya’daki İhracat Müdürü Markus Krebs’e, Medyapol’den Cevdet Çağan imzasıyla ‘ültimatom gibi’ bir yazı daha gidiyor.

ÜLTİMATOM

Medyapol’ün yazısı aynen şöyle:

‘Mart 2001’de bildirdiğimiz gibi, doğru temaslarınız yoksa Türkiye’de iş yapmak kolay değildir... Siz Türkiye’de gençlerin yönetimde olduğu bir şirketle çalışıyorsunuz. Kendileri eğlenceli ve zekidirler ama başarılı olamazlar.

Distribütörünüzün kaçakçılık olayı ile bir sorunu var, ayrıca Kontrol Sertifikası dediğimiz belge ile ilgili daha büyük bir sorunu var.

Sayın bayım, sizin için kolay olmadığını biliyoruz ama biz olmadan bu sorunu ÇÖZEMEYECEĞİNİZİ bilmeniz gerekiyor. Tarım Bakanlığı ile olan yakın ilişkilerimiz sayesinde bu sorunu süratle çözebiliriz. Şu an için ithalat izni vermeyen müdürün domuz kafalı veya inatçı olduğunu söyleyebilirsiniz. Ki bu izin 3 seneden beri verilmiyor. Bana inanın, bu konu Türkiye çapında gazetelere tam sayfa ilanlar verilerek çözülemez.’

Medyapol sorunu çözmeyi ‘garanti’ ediyor.

Ve Tarım Bakanlığı ile ilişkilerini garanti gösteriyor.

Peki bu ilişki ne?

GÖKALP VE...

Tarım Bakanlığı ile ilişkisini Avusturya’lara kadar gerinerek anlatan Medyapol adlı bu şirketin Tarım Bakanlığı ile ilişkisini ortaya koyan belgeler, Ankara’da Ticaret Sicili’nde mevcut.

Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp’in ‘yakın akrabası’ Mehmet Serkan Gökalp, 3.3.2000 tarihine kadar Medyapol’un ortağı.

Ancak Hüsnü Yusuf Gökalp bakan olduktan sonra Mehmet Serkan Gökalp ortaklıktan, en azından káğıt üzerinde ayrılıyor.

Medyapol’deki hisselerini de Hakkı Erzurum diye bir vatandaşa devrediyor.

Böylelikle Medyapol ile Tarım Bakanlığı, daha doğrusu Tarım Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp arasındaki ilişki ‘görünmez’ hale getiriliyor.

Ve ondan sonra da Medyapol, ‘Tarım Bakanlığı’na yakınlığını’ öne sürerek ‘uluslararası alanda’ iş takibine başlıyor.

Ne de olsa arkalarında ‘kapı gibi bakan’ var.

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Ar damarımız genetik olarak çatlak olmadığı zaman.
Yazarın Tüm Yazıları