Altmış altı yıl aradan sonra aynı kareye giren beş kişi

1950’de çekilen ve Can’ın, Lefter’in yanağını tutup çektiğini gösteren, 5 efsane Fenerlinin de yer aldığı fotoğrafın aynısı Gökhan Gönül, Volkan, Nani, Volkan Şen ve Diego ile çekildi. Fenerium’larda şimdi vintage formalar da satılacak.

Haberin Devamı

1- 21 Haziran 2016 günü, Las Vegas...O gün açılacak olan “Dünya Lisanslama Fuarı”na katılacak firmalardan Japon Sanrio şirketi yeni bir girişimini bütün dünyaya duyuracak.Sanrio, 1974 yılında yarattığı “Hello Kitty” karakteri ile bir dünya fenomeni oldu.Karakterleri ile bugün 5 milyar dolarlık bir gelire ulaştı. Finans devlerinden onu ilk keşfeden Bank Of America oldu. Hello Kitty karakterini, ödeme kartlarının üzerine koydu. Onu Visa, Master Card izledi. Dünyanın en ünlü gitar markası Fender, Stratocaster isimli efsane modelinin üzerine o karakteri işledi. Airbus A330, Boeing 777 de o deseni kullanan ürünler oldu.Sanrio yöneticileri 21 Haziran günü Las Vegas’ta şirketin Fenerbahçe ürünlerini pazarlayan Fenerium’la yapacağı işbirliğini bütün dünyaya duyuracak.Bundan böyle üzerinde Fenerbahçe amblemi bulunan sempatik Hello Kitty tişörtleri ve ürünleri bütün dünyada pazarlanacak.Fenerbahçe neden böyle bir lisans anlaşmasına gidiyor?Hello Kitty, ergenlik öncesi kız çocuklarına yönelik tasarlanmış bir karakter.Fenerium’un müşteri yelpazesinde kadın ve kız çocuğu gamı biraz eksik. Şirket şimdi o alana giriyor.

Haberin Devamı

 Altmış altı yıl aradan sonra aynı kareye giren beş kişi

2- FINAL FOUR UÇAĞINDAN SON DAKİKADA VERİLEN TALİMAT

 

13 Mayıs 2016...Fenerbahçe basket takımının Final Four’un ilk maçını oynayacağı gün, Aziz Yıldırım’la birlikte Berlin’e hareket etmek üzere olan uçakta, Fenerium’un yeni genel müdürü Mümtaz Karakaya da bulunmaktadır.Uçağın hareketinden kısa süre önce, cep telefonuna bir fotoğraf gönderilir.

Altmış altı yıl aradan sonra aynı kareye giren beş kişi
 

Fotoğrafta 5 Fenerbahçeli futbolcu görünmektedir. Gökhan Gönül, kaleci Volkan’ın yanağından tutmuş kendine doğru çevirmektedir. Nani, Volkan Şen ve Diego ise onu seyretmektedir.Üzerlerinde ise çok eski bir eşofman vardır.Aslında bu fotoğraf, tam 66 yıl önce çekilmiş efsane bir fotoğrafın birebir kopyasıdır.1950’de çekilen fotoğrafta Can, Lefter’i yanağından tutmuş kendine doğru çevirirken görünmektedir. Arkada ise Naci, Ergun ve Necdet oturmaktadır.Fenerium yönetimi işte 1950’deki bu efsane eşofmanı yeniden üretmiş ve tanıtımı için de bugünün 5 futbolcusuna aynı formayı giydirip aynı pozu verdirmiştir.O gün uçakta son kararı verilen tanıtım fotoğrafını ilk kez bugün Hürriyet’te görüyorsunuz.

 

Haberin Devamı

Aziz Yıldırım vizyonunun taraftar formasına dönüşümü

 

FENERIUM, tam anlamıyla bir Aziz Yıldırım vizyonu ürünü.Şirket 2000 yılında kuruldu ama asıl büyük ataklarını son yıllarda yapmaya başlamıştır. Abdullah Kiğılı, Fenerium’a yeni bir anlayış getirdi. O ayrılınca yeni yönetim de gelişmeyi sürdürdü.

 

Altmış altı yıl aradan sonra aynı kareye giren beş kişi

 

3- EFSANE FORMADAN BİR LİSANS DEVİ DOĞUYOR

 

FENERBAHÇE bugün, Türkiye’nin en büyük “lisanslama şirketi” haline geldi. Coca-Cola ile yaptığı son anlaşmadan sonra Türkiye’de yarattığı ekonominin hacmi 250 milyon TL’yi buldu.Takım, lisans verdiği ürünlerin satışından yüzde 5 pay alıyor. Bu da 2015 yılı için 12 milyon TL’lik bir para anlamına geliyor.Bu miktar, Fenerbahçe’nin geçen yıl 110 milyon TL’yi bulan Fenerium satışları içinde henüz küçük gibi görünüyor.Ancak takım ekonomisi içinde en hızlı büyüyen kalem lisans anlaşmaları. Anlaşmalardan gelen gelir 2015 yılında yüzde 42 artışla rekor kırdı. Bu yılın ilk çeyreğinde ise geçen yılki toplam gelirin yüzde 50’si aşıldı.

Haberin Devamı

Altmış altı yıl aradan sonra aynı kareye giren beş kişi
 

 

HEPSİBURADA.COM ÜZERİNDEN 5 BİN 320 FARKLI ÜRÜN SATILACAK

FENERIUM ürünleri yarından itibaren Türkiye’nin, Balkanlar’ın ve Ortadoğu’nun en büyük e-Pazarlama platformu olan hepsiburada.com’da da satılmaya başlayacak.

Fenerium’un kendi imkânları ile yaptığı dijital satışlar çok hızla büyüyor.

Altmış altı yıl aradan sonra aynı kareye giren beş kişi

2105 Nisan-2016 Nisan döneminde e-satış yüzde 26 büyüdü. Fenerium’un toplam satışlarındaki artışın yüzde 17 olduğu düşünülürse, e-şatış ve lisans anlaşmalarının Fenerbahçe kulübü ekonomisindeki önemi de daha iyi anlaşılıyordu.

Fenerbahçe takımının ürün pazarlama şirketini, dünyanın bütün öteki takımlarınınkinden farklı kılan bir özelliği, ürün sayısı ve çeşitliliği...
Şirket tam 5 bin 320 farklı ürünü pazarlıyor. Bu gam içinde, günlük hayatta aklınıza gelebilecek her şey var.

 

Haberin Devamı

TARAFTARININ BEDEN ÖLÇÜSÜ VE AYAKKABI NUMARASI NEDİR

- Mağazalarda en çok satılan ürünler şöyle sıralanıyor.

1. Forma

2. Tişört

3. Çocuk ürünleri.

- Geçen yıl 480 bin forma satılmış. 

- En çok satılan isimler Van Persie ve Nani olmuş.

- Fenerbahçe taraftarının en çok satın aldığı beden ölçüsü “large”.

- Ayakkabıda ise 41-42 numara gidiyor.

 

LEFTER’İN VINTAGE FORMASI 15 GÜNDE KAÇ TANE SATTI

FENERIUM yönetimi “Nostalji koleksiyonu” diyor. Ancak modern tekstil dilinde “Vintage” deniyor.Son günlerin en büyük satış fenomeni Lefter’in giydiği efsane çubuklu triko forma.15 günde 6 bin adet satılmış.

Altmış altı yıl aradan sonra aynı kareye giren beş kişi

 

PAZARLAMA

FENERBAHÇE MAĞAZALARINA BİR AYDA KAÇ TARAFTAR GİRİYOR

 

Haberin Devamı

- Fenerium’un 30 ilde 102 mağazası var. m Mağazaların kullanım alanı 12 bin metrekareye ulaşmış.

- Ayrıca 150 yetkili satış korneri var.

- Bunlara satış yapan 2 gezici TIR’ı da eklemek gerekiyor.

- Almanya ve İngiltere’de ise internet üzerinden satış yapıyor.

- Toplam personel sayısı 400. Bunun 60’ı merkezde çalışıyor.

- Mağazalarına geçen ay giren insan sayısı 517 bin.

- Forma satış rakamları Manchester United, Real Madrid, Barcelona gibi kulüplerin altında da olsa, yöneticilerine göre bu 5 bin 320 ürünlük gam dikkate alındığında, Fenerium’u açık ara dünyanın en yaygın spor pazarlama kulübü haline getiriyor.

 

FUTBOL KULÜBÜ YILDA KAÇ DOLARLIK MALZEME KULLANIYOR

SPOR kulübü ekonomisinin çok ilginç bir özelliği var.Kulübün en büyük müşterisi yine Fenerbahçe.Önümüzdeki sezonun ihtiyaç bilançosu geçen hafta belirlendi. Fenerium bu sezon profesyonel branşlara ve altyapısına 55 bin adet ürün satacak.Sadece futbol takımının kullanacağı forma, şort, tozluk vs için Adidas’a 750 bin dolarlık fatura kesilecek.Şirket bunu perakende fiyatıyla alsaydı değeri 1.7 milyon dolar olacaktı.Amatör branşların malzeme ihtiyacı için harcanacak para ise 850 bin TL’yi bulacak.

 

KRAMPONLAR VE TOPLARI KİM ALIYOR, KİM SATIYOR

FUTBOL ekonomisinin en kendine özgü özelliklerinden biri, krampon ve top temininde.Futbol terminolojisinde ayakkabı değil “krampon” deniyor.Kramponların temini daha çok futbolculara ait. Onlar ya bazı üretici şirketlerle özel anlaşmalar yapıyorlar ya da kendileri alıyorlar.Maçlarda, antrenmanlarda kullanılan topları ise federasyonlardan almak zorundalar.

 

ŞİRKET DİLİ

FENERIUM’DA ‘MÜŞTERİ’ VEYA ‘TÜKETİCİ’ YOK

ŞİRKETLER, ürünlerini alan insanlar için ya “müşteri”, “tüketici” ya da “kullanıcı” kelimesini kullanırlar.Fenerium mağazalarından alışveriş yapanlar için kullanılan kelime ise “taraftar”.

 

 

 

Yazarın Tüm Yazıları