“Seks satar” dönemi sona mı eriyor?

Reklamcılıkta “Seks satar ya da sattırır” anlayışı tarih oluyor.

Haberin Devamı

İngiltere’de Diesel’in “Be Stupid” reklamlarında kadınları küçük düşürdüğü gerekçesi ile getirilen yasağın benzeri Belçika’da iç çamaşırı markası Sloggi’nin de başına geldi.

Bu yıl 97’ncisi düzenlenen 3 bin 642 kilometrelik Tour de France’ın (Fransa Bisiklet Turu) başından beri Belçika'da reklam panolarını süsleyen sarı, yeşil, beyaz ve puanlı Tour de France renklerindeki sliplerle bisiklet süren seksi kadınların kullanıldığı Sloggi reklamları yasaklandı.

“Seks satar” dönemi sona mı eriyor

İlk olarak 1903 yılında yapılan Tour de France zamanla dünyanın en önemli spor organizasyonlarından biri haline geldi.

Özellikle 1960'lardan sonra popülaritesi iyice artan Tour de France 20 ayrı etabı, Benelux ülkeleri, İtalya ve İsviçre'yi de kapsayacak şekilde düzenleniyor.

Haberin Devamı

Eurosport ve Rai Sport gibi dünyanın önemli spor yayıncılarının üç hafta boyunca canlı olarak ekrana getirdiği Tour de France, yıllık spor organizasyonları arasında yayını en fazla izlenen, markaların logolarını ekrana getirmek için birbiri ile yarıştığı ve en çok sponsor çeken spor organizasyonlarından biri.

Bu yıl 3 Temmuz’da Roterdam’da start alan ve üç hafta süren ve kıran kıran geçen yarışta rakibi Andy Schleck’i 39 saniye ile geride bırakan İspanyol bisikletçi Alberto Contador şampiyon oldu.

Ancak Contador’un şampiyonluğundan daha çok bu yıl Tour de France’a damgasını vuran gelişme, Sloggi reklamlarına konulan yayın yasağıydı.

Sloggi Benelux temsilcileri bisiklet sporuna yoğun ilgi duyan Belçikalılar'ın ilgisini çekmek için böyle reklam yaptıklarını ve iç çamaşırı reklamının kadın vücudu gösterilerek yapılmasının gayet doğal olduğunu söylese de yapılan şikayetler üzerine Belçika Reklam Denetim Kurumu (Reklam Etik Uygulamaları Jurisi - JEP) reklamları kadın onurunu zedelediği ve kadınları aşağıladığı gerekçesi ile yasakladı.

Sloggi kararı temyiz etmeye hazırlansa da JEP’in gelen şikayetler üzerine bu kararı alması dikkat çekici.

Haberin Devamı

Ama görünen o ki, reklam ve iletişimde artık “Seks satar” dönemi, modern batıda sona eriyor.

Baksanıza elin Avrupalısı’na küt diye yasaklayıveriyor…

Siz hala seks olgusunun reklamlarda öne çıkartıldığında fayda sağlayacağını düşünen ve kadın figürünü reklamlarında bu amaçla kullanan markalardansanız, ne diyelim?

Siz bilirsiniz…

Yazarın Tüm Yazıları