Paylaş
“Dünya’nın en kirli yeri neresidir?” diye sorsam; hemen aklınıza tuvalet gelir değil mi?
Bir de umumi tuvaletleri, pis, leş gibi kokan akaryakıt istasyonlarındaki tuvaletleri düşününce insanın gözünde sanki bir kabus canlanıyor. Hele benim gibi titiz bir insansanız ve evinizin ya da iş yerinizin dışına çıktığınızda tuvalet ihtiyacınız daha da büyük bir kabusa dönüşüyor. Kilometrelerce gezip temiz tuvalet ararsınız.
İşte bu kabusa “Temiz Tuvalet” projesi ile Opet son verdi. Bundan birkaç yıl önce başlattığı kurumsal sosyal sorumluluk projesi ile Opet, dışarıda ya da şehirlerarası yollarda tuvalet ihtiyacı duyduğumda ilk aklıma gelen adrestir.
Opet’in başlattığı bu yeni akımı diğer akaryakıt dağıtıcıları da takip etti. Projesi ile Opet sektörüne de öncülük etmiş oldu.
Aslında her kurum aynı zamanda birer kurumsal vatandaştır.
Nasıl ki her bireyin sadece devlete değil içinde yaşadığı sosyal çevreye karşı da sorumlulukları varsa, kurumlar içinde bu böyledir.
Kurumlar da topluma karşı bu görevlerini hayata geçirdikleri “kurumsal sosyal sorumluluk” projeleri ile yerine getirirler.
Opet yeni reklam filmi ile sosyal kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ve topluma katkısını anlatıyor.
Reklam filminde Opet; “Para tamamda, kalp kazanmak için bunca çabaya gerek var mı?” diye soruyor ve “Bunu bir akaryakıt şirketi yapmaz, yapsa yapsa ülkesini çok seven bir akaryakıt şirketi yapar. Yapsa yapsa Opet yapar” diyerek kendisini farklı bir yere konumluyor.
Opet'in sektördeki 18 yılını altmış saniyeye sığdırdığı reklam filmini usta oyuncu Selçuk Yöntem seslendirmiş. Aşık Veysel'in “Uzun İnce Bir Yoldayım” adlı unutulmaz türküsüyle duygulara da seslenen filmde, Opet’in izleyici ile duygusal bağ kurmasına zemin yaratılıyor.
Reklam filminin prodüksiyonu, Imago New Media Studios 90 saatlik bir çalışma sonunda İstanbul'da gerçekleştirmiş. Rafineri reklam ajansı tarafından Orkun Demirelli ve Ufuk Uslu’nun yaratıcı yönetmenliğinde hazırlanan, senaryosunu Setenay Özcan Yıldırım’ın yazdığı, yapımını da Deniz Omay, Ödül Küçük, Mert Güler ve Hilal Erdebil’in üstendiği reklam filmi hedefi 12’den vurmuş…
Bu arada dünyada en fazla mikrop barındıran yerlerin benim gibi tuvaletler olduğunu sananlardansanız yanılıyorsunuz.
Çünkü yapılan son araştırmalar; dünyanın en kirli ve mikrop barındıran yerlerinin, süpermarkete gittiğimizde satın aldığımız ürünleri içine doldurduğumuz alışveriş arabalarının tutamakları olduğunu gösteriyor.
Bakalım bir süpermarket çıkıp, Opet’in “Temiz Tuvalet” kampanyası gibi temiz alışveriş arabası kampanyası başlatarak sektöründe bir akım yaratacak mı?
Bekleyip göreceğiz…
Paylaş