Kişisel markanıza yatırım yapıyor musunuz?

Kurumunuzun ya da ürününüzün markasına yatırım yapıyorsunuz. Peki kendi kişisel markanıza yatırım yapıyor musunuz?

Haberin Devamı

Bu soruyu sorarken, bireysel gelişim veya kariyer için verdiğiniz uğraşlar ya da sosyal çevreniz değil kastım. Adınızın başka kişilerce kullanımını sınırlamak için çapa sarf edip etmediğinizi soruyorum.

Örneğin adınızı taşıyan bir internet adresiniz, Facebook’ta, twitter’da ya da diğer sosyal paylaşım sitelerinde özel sayfanız veya bir internet günlüğünüz yani kişisel günlüğünüz var mı?

Mesela adınızı tescil altına aldırdınız mı?

Eğer bunlara yanıtınız “hayır” ise kişisel markanıza yatırım yapmamışsınız demektir. “Evet” yanıtını verdiyseniz, o halde internet siteniz ya da internetteki kişisel sayfalarınız ne kadar güncel?

Bakınız Sayın Başbakan’a, adını markalaştırıyormuş.

Başbakan RTE markası için Türk Patent Enstitüsü’ne (TPE) başvurmuş. Başvurusunda da marka tescil alanını da son derece geniş tutmuş.

Çok akıllıca…

Haberin Devamı

Erdoğan’ın başvurusuna göre, RTE markası öncelikli olarak basılı evrak, yayın, takvim, poster, fotoğraf gibi alanlarda kullanılabilecek.

Markanın halkla ilişkiler ile ilgili hizmetlerde, radyo - televizyon yayın hizmetlerinde ve eğitim - öğretim hizmetleri alanında da kullanılması amaçlanıyormuş.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın başvurusunu 2010/36101 numarasıyla işleme koyan TPE, 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle RTE markasını Başbakan için koruma altına almış.

TPE, başvuruda bir eksiklik saptamaması durumunda RTE markasını 5 - 6 ay içinde Resmi Marka Bülteni'nde ilan edip, tescil edecek.

Başbakan’ın başvurusunda kişisel markasının logosu olarak da üzerinde RTE harfleri olan mavi fonlu bir şekil kullanılmış. Anlaşılan RTE markasının kurumsal rengi AK Parti’nin mavisi ile aynı olacak.

Öte yandan Başbakan Erdoğan, www.rte.com.tr internet adresini tescil ettirmek için de başvuruda bulunmuş.

Erdoğan’ın başvurusu siyaseti bıraktıktan sonra da hangi ticari alanda iştigal edeceğinin ipuçlarını verir gibi…

Ama önemli olan Türkiye’deki pek çok siyaset adamı, sanatçı, bilim insanı, işadamı ve iş kadınları kişisel markalarının değerini henüz kavrayabilmiş değil.

Bir sabah uyanacaklar birileri çıkıp adlarını tescil ettirmiş. Onlar da artık çok değerli olan adlarını sadece nüfus cüzdanlarından başka yerde kullanamayacaklar.

Neden mi söylüyorum?

Haberin Devamı

Biz iletişimcilerin “Lider İletişimi” olarak tanımladığımız iletişim faaliyetleri ile kanaatlerdeki kişisel marka değerinizi yükseltirsiniz.

Üşenmeyin kişisel markanıza yatırım da yapın.

Kim bilir? 

Belki de gelecekte evlatlarınıza bıraktığınız adınız tescilli olmadıkça bir anlam ifade etmeyecek…

Yazarın Tüm Yazıları