Paylaş
Çünkü Ankaragücü, Denizlispor, Gençlerbirliği, Gaziantepspor, Kayserispor, Sivasspor, Kasımpaşaspor, Diyarbakırspor ve İstanbul Büyükşehir Belediye gibi yaklaşık 10 Süper Lig takımlarına göğüs reklamları karşılığında sponsorluk desteği veren Turkcell’in bundan vazgeçmesiyle kulüpler sıkıntılı günler yaşamaya başladı.
Süper Lig'de 10 Anadolu kulübünü sponsorluk ücreti dışında da destek veren Turkcell, sponsor olduğu kulüpler içinden Süper Lig şampiyonuna 500 bin dolar veriyordu.
2'nciye 250 bin dolar, 3'üncüye veya Avrupa Ligi'ne katılan kulübe ise 150 bin dolar ek destek sağlıyordu.
Turkcell, sponsor olduğu kulüplerden Avrupa Ligi'nde grup maçlarından sonra son 32'ye kalan takıma ve Şampiyonlar Ligi gruplarına kalan takıma da 100'er bin dolar prim ödüyordu. En çok gol atan ve milli takıma oyuncu gönderen takımlara da 100'er bin dolar ek destek sağlıyordu.
Turkcell adı geçen 10 Anadolu kulübüne sadece göğüs reklamı için sadece geçen yıl 6 milyon dolar ödedi. Turkcell’in futbol kulüplerine sponsorluktan vazgeçmesi ile kulüpler şimdiden sıkıntılı günler yaşamaya başladı ve sponsor arayışına girdiler.
Zora düşen kulüplerden bazıları geçen yıl Turkcell'den aldığı ücretin altında anlaşmalara imza atmaya çalışırken, bazı kulüpler de teklif toplamaya çalışıyorlar.
Sponsor bulma konusunda en şanslı Anadolu takımları Eskişehirspor, Manisaspor, Kardemir Karabükspor, Antalyaspor ve Trabzonspor gibi görünüyor. Eskişehir, Karabükspor ve Manisaspor şehirlerinde üretim yapan dev şirketlerin sponsorluğuyla Süper Lig'de mücadele ediyor.
Öte yandan Türkiye Futbol Federasyonu geçtiğimiz yıl aldığı kararla forma reklam alanlarını genişletmişti. Bundan en kârlı çıkan yine 4 büyükler oldu.
Forma reklamlarına kol, sırt, şapka ve şort sponsorluklarının da girmesiyle 4 büyüklerin formalardan kazandığı para 6 milyon doları geçmişti.
Sponsorluklar, kurum ya da markaların kurumsal sosyal sorumluluk projelerini hayata geçirirken başvurdukları en önemli yönetmelerden biri.
Bu yüzden sanattan spora, eğitimden sağlığa ve çevre konularına kadar çok geniş bir alanda sponsorluk faaliyetlerine tanık oluyoruz.
Markalar kurumsal vatandaşlık görevlerini yerine getirdiklerini sergilemek için kendi vizyon ve misyonları çerçevesinde sponsorluklardan faydalanıyor. Çünkü popüler kültür enstrümanları hem marka iletişimi hem de itibar yönetimi açısından sponsorluklar da pek çok fırsatı da bir arada sunuyor.
Hele popüler kültürün en etkili parçası futbol sponsorluk anlamında en gözde alan. Bu nedenle dünyanın birçok ülkesinde futbol sponsorlukları en pahalı iletişim ve reklam alanı…
Turkcell’in bu alandan çekilmesiyle bir boşluk doğduğu görülüyor. En azından şimdilik… Anlaşılan Spor Toto Süper Lig’te takımların göğüs reklamları kapanın elinde kalacak.
Paylaş