İngiltere’de Diesel’e yasak

Diesel'in "Be Stupid" kampanyası kapsamında yer alan reklamlara sakıncalı ve müstehcen içerikleri bulunduğu gerekçesiyle yayın yasağı getirildi.

Hangi ülkede biliyor musunuz?
Hem de İngiltere’de.
Diesel, “Be Stupid /Aptal Ol” 2010 İlkbahar-Yaz reklam kampanyasıyla aptallığın tüm eğlenceli ve iyi yanlarını gözler önüne sererek, “We’re with stupid. /Aptalların yanındayız” diyordu.
Diesel yaratıcı ekibinin, anglo-amerikan yaratıcı reklam ajansı Anomaly ile birlikte hazırladığı basılı yayın ilanlarında renkli bir tipografi eşliğinde kışkırtıcı sloganlar ve eğlenceli fotoğraflar bir arada yer alıyor.
Çekimleri Kaliforniya’da gerçekleştirilen reklam kampanyasında bir otobüs, 4 ev, park, hayvan bakıcısı, çöl, bar, fotoğraf stüdyosu, süpermarket, sevimli bir fil, kurtlar  gibi aptalca birçok malzeme bir araya getirilerek, eğlenceli kareler oluşturulmuş. Kampanyanın fotoğraflarını sanatçıları Kristin Vicari, Melodie McDaniel ve Chris Buck çekti.
Diesel’in kampanyası için farklı sloganla dolu afişler hazırlanmış. İlanlarda yer alan sloganlardan bazıları şöyle; “Zekiler aklını, aptallar kalbini dinler”, “Aptal başarısız olabilir, Zeki denemez bile”, “Zekilerin planları, aptalların hikayeleri vardır”, “Zeki eleştirir, aptal yaratır”
Diesel’in klasik kırmızı “Successful Living” logosu da “Be stupid” kampanyası ile birlikte kampanyanın imzası niteliğinde geri dönmüş.
Diesel’in ana sloganı da olan “başarılı yaşam’ın (successful living) anahtarı olarak “aptal” olmaya çağırıyor.
Diesel yaratıcı ekibinin ve Anomaly’nin Jackass‘a olan göndermesiyle, Seven Nation Army’siyle ve gençliği ön plana alan çalışmalarıyla “Be Stupid“, umulduğu gibi sansasyon yarattı.
İngiltere’deki yasak haberlerinin ardından Diesel'in yanıtı gecikmedi.
Diesel reklamını savunarak, ilanların "kadınlığın çok güçlü ve beklenmedik imajını sergilediğini" öne sürerek, güvenlik kamerası fotoğrafının "günün 24 saati toplumun izlenmesine karşı bir mücadele anlamı taşıdığını" söyledi.
Diesel Türkiye Distribütörü Tahsin Özlenir ise yasak getirilen reklamlarla ilgili açıklaması ise dikkat çekici. Özlenir şunları kaydediyor:
" Be Stupid reklam kampanyası, 57'nci Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde ‘açıkhava dalı’nda Anomaly New York'a  büyük ödül kazandırdı. Bu ödülün ardından gelen bu yasak, ironi olarak görünüyor. İngiltere'nin bu tutumu bizleri şaşırttı çünkü Türkiye'de böyle bir tepkiyi ya da böyle bir yasaklamayı asla yaşamadık. Türkiye'nin genç ve dinamik bir toplum olması, yeniliklere ve değişikliklere açık olması bizleri mutlu ediyor. İngiltere bu konuda ne kadar konservatif bir yapıya sahip olduğunu ve genç olmayan bir nesle sahip olmanın da getirdiği dezavantajları bu tür tepkilerle veriyor. Toplumların değişime açık olması o ülkeyi her zaman ileriye götürür. Türkiye'nin insanların yaşam tarzına ve eğlence anlayışına yasakçı müdahalelerde bulunan bir ülke olarak diğer ülkeler tarafından algılanması yıllardır süre gelen bir konu. Fakat Diesel kampanyasında bulunan reklamlarla ilgili İngiltere'den gelen bu yasak ile Türkiye'nin bu konuda ne kadar açıkgörüşlü ve modern bir yapısı olduğunu bir kez daha görüyoruz."
Tahsin Özlenir’e göre demokrasinin beşiği kabul edilen İngiltere’ye oranla Türkiye yeniliklere daha açık ve hoşgörülü bir ülke.
Siz ne dersiniz?
Yazarın Tüm Yazıları