PaylaÅŸ
Avrupalı internet kullanıcılarının internette bulundukları süreyi perakende sitelerine ayırma oranı da yüzde 75'e ulaş durumda. Bu rakam geçen yıla göre yüzde 8.5 artış gösteriyor. Dijital dünyada alışverişe en düşkün Avrupalılar ise İngilizler. Perakende sitelerinde bir ayda 84.1 dakika ile en fazla gezinen İngiliz tüketicileri, 83.2 dakikayla Fransızlar izliyor.
Ziyaretçi rakamlarına bakıldığında ise pazarın en büyüğü 40.6 milyonluk ziyaretçi rakamıyla Almanya. Almanya'yı 36.6 milyonla Fransa, 34.6 milyonla İngiltere takip ediyor.
Avrupa'daki gelişmiş 18 ülke arasında yapılan araştırmada; perakende sitelerinde gezinme süreleri ise ortalamada 52.4 dakikaya çıkmış görünüyor.
Sitelerden yapılan alışverişlerde ise fiyat karşılaştırmalı alışveriş yüzde 31.6 ile en fazla zaman harcanan kategori durumunda. Bunu 28.4 ile tekstil, yüzde 27.1 ile tüketici elektroniği, yüzde 20.2 ile bilgisayar donanımı ve yüzde 15.9 ile bilgisayar yazılımı takip ediyor.
Türkiye'de yaklaşık 35 milyon internet kullanıcısı var. Türkiye internet kullanıcısı sayısıyla Avrupa'da 4'üncü sırada…
2010 yılı sonunda ülkemizde gerçekleşen e- ticaret hacmi 15 milyar lira civarında. Firmalar kendi internet siteleri dışında ortak kurdukları sanal satış siteleri ile mağazada kaybettikleri kârları internetten kazanmanın peşinde.
Öyle ki; geçen yıl İpekyol'un sahibi Yalçın Ayaydın, günde 5 milyon adet ürün satan trendyol.com'a ortak oldu. Boyner'in sahibi Cem Boyner de e-ticaret için kurduğu Fırsat Elektronik adlı şirket ile internetten satışlara başladı. Vakko ise e-ticaret sitesi daybuyday.com ile outlet çadırını sanal âleme taşıdı. Kiğılı, Hotiç, Converse, Diesel gibi 17 marka bir araya gelerek e-ticaret sitesi kurdu. SILK&CASHMERE de ülkemizde sanal mağazası ile en çok rağbet gören perakendecilerden biri...
Bir de ülkemizde son birkaç yıldır büyük ilgi gören fırsat siteleri var. Tıpkı www.yakala.co gibi…
Bu e-ticaret platformları sayesinde pek çok ürün ve hizmet sunucusu e-ticaret sitesi kurmadan, e-ticaret için personel, amortisman ve tanıtım gibi maliyetlere katlanmadan müşterilerine ulaşabiliyor. Bu sayede de satılan ürün ve hizmetin fiyatları da ister istemez makul seviyelere iniyor. Böyle olunca da tüketiciler son derece hesaplı ve cazip fiyatlarla istedikleri ürün ve hizmeti satın alabiliyorlar.
E-ticaretin yıldızı ülkemizde giderek parlıyor…
Görünen o ki; e-ticarette erken kalkan hem hızlı yol alacak hem de karlılığını katlayacak.
Ertan Acar’ı http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...Â
PaylaÅŸ