Paylaş
Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı da dünyada milyonlarca kişi tarafından kullanılan sosyal paylaşım sitesi Facebook'ta sayfa açtı. Böylece insan haklarıyla ilgili şikâyetler artık Facebook üzerinden de devlete iletilebilecek.
Başkanlık’ın açtığı Facebook sayfasında insan hakları konusunda çeşitli bilgiler, uyarıcı videolar, haberler ve Facebook üyelerinin insan haklarıyla ilgili görüş ve talepler yer alıyor.
İsterseniz Başbakanlık’ın duvarına da bir şeyler yazabiliyorsunuz.
Sanal da olsa duvara yazı yazmak… Hem de Başbakanlık’ın duvarına!
Neyse bundan 10 yıl önce birileri çıkıp “Başbakanlık’ın duvarına yazdım. Aklıma ne geliyorsa döktürdüm” dese, “Bu adam ya hayal görüyor ya da aklından zoru var” derdik.
Ey teknoloji sen nelere kadirsin!
Öte yandan araştırmalar, Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı’nın Facebook’ta sayfa açmasının doğru bir hamle olduğunu ortaya koyuyor. Neden mi?
ERA Research ve Bersay İletişim Danışmanlığı tarafından geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, sosyal medya, marka ve kurumların halkla ilişkiler, satış, pazarlama ve CRM stratejilerini geliştirmede her geçen gün önem kazanıyor. Özel sektörün olduğu yerde devletin de olması, hatta öncü olması bu yüzden doğru bir karar.
Söz konusu araştırmada, 65 farklı kurumdan 75 üst düzey yönetici ile temas sağlanmış. Araştırmaya yanıt veren yöneticilerin yüzde 80’i Facebook’a üye olduğunu ve yarısı da Facebook’u aktif olarak kullandığını söylemiş. Bu grupta Facebook’tan sonra kullanımın yüksek olduğu diğer sosyal ağlar Linked-in ve Twitter. Araştırmaya yanıt veren kurum yöneticileri, sosyal medyanın doğru yönetilmezse kurumun itibarına zarar verebileceğine inanıyor.
Görünen o ki artık sosyal medya, marka ve iletişim yönetiminde, farkındalık yaratmada, ürün ve hizmetlerin pazarlamasında en önemli kanallardan biri haline geldi.
Eskiden “word of mouth” (Ağızdan ağza) iletişimden söz ederdik. Anlaşılan sosyal medya sayesinde e-sosyal toplumda “word of hand” (elden ele) iletişimden söz edeceğiz.
Paylaş