Doğru ünlüyü seç satışlarını katla

Pepsi, reklamlarında ünlü kullanmada en başarılı markalardan biridir.

Ayrıca Pepsi gibi logosuyla bu kadar çok oynamış ama bilinirliğini hiçbir zaman kaybetmemiş kaç marka gösterebilirsiniz?

Pepsi, “Think global act local” (Küresel düşün yerel hareket et) yaklaşımından hareketle Seda Sayan ile çok başarılı bir kampanya gerçekleştirmişti.

Pepsi, Seda Sayan’ı marka yüzü olarak seçtiğinde birçok kişi Seda Sayan’ın doğru isim olmadığı savunmuştu.

Pepsi bu radikal kararında ısrar etti ve başarıyı yakaladı. Seda Sayan’ın rol aldığı “Pepsi yaşatır seni” sloganı ile Türkiye’deki satışlarını katladığı belirtilen
Pepsi'nin son gözdesi bu kez Volkan Konak’mış.

Ancak Pepsi son dönemin en popüler isimlerinden biri olan "Kuzeyin oğlu" lâkaplı şarkıcıdan ummadığı bir yanıt almış. Konak, kendisine yapılan 1 milyon dolarlık teklifi reddetmiş. Buraya kadar her şey normal. Teklif götürülmüş olması da 1 milyon dolar gibi gayet iyi bir rakam telaffuz ediliyor olması da hatta teklifin kabul edilmemiş olması da…

Ancak, televizyon gazetesi'nin iddiasına göre Volkan Konak, Pepsi’yi Amerikan sermayeli bir marka olduğu için reddetmiş. Eğer bu iddia doğru ise Pepsi “Think global, act local” yapayım derken baltayı bu kez taşa vurmuş demektir…

Marka yerleştirmede ve pazarlama iletişiminde en garantili yöntem popüler kültür unsurlarından yararlanmaktır. Bu sayede hedef kitlenize mesajınızı çok hızlı ve etkili bir biçimde ulaştırırsınız. Bu yüzden markalar doğru mesaj taşıyıcısı (marka yüzü) bulduklarında fırsatı kaçırmazlar. Reklamlarda ünlülerden faydalanılması bundandır.

Ama marka yüzü ile hareket etmek pazarlama iletişimi açısından fırsatlar yaratsa da birçok riski de beraberinde getirir. Bir yıldız ile kimlik ve beden bulan markalar o yıldızı kontrol edemediğinde duvara toslayabilir. Çünkü, reklam bir algı yönetimi işidir.

Biz Türkler görsel zenginliğe ve komik olana sempati duyarız. Reklamcılarda bunu çok iyi bilirler. Son yıllardaki reklamlara baktığımızda sempati toplayan Cem Yılmaz, Haluk Bilginer, Gülse Birsel, Mehmet Ali Alabora, Seda Sayan, Şafak Sezer, Acun Ilıcalı, Sibel Can, Özgü Namal, Uğur Yücel, Şahan Gökbakar, Tarkan, Gülben Ergen, Nil Karaibrahimgil, Ata Demirel, Beyazıt Öztürk, Erdal Özyağcılar, Ozan Güven, Demet Evgar, Emre Karayel ve Okan Bayülgen gibi Türk halkının toleransını ve sempatisini kazanmış ünlülüleri markaların yüzleri olarak görmekteyiz.

Sonuç olarak starın reklamlarda kullanımı, dikkat çekiciliği artırmakta ve ürünün akılda kalıcılığını sağlamakta ve satış oranlarını arttırmaktadır.

Burada kritik başarı faktörü, marka yüzünüzün başka markalarca eskitilmiş olmaması ve aynı anda kullanılmamasıdır. Yoksa yapacağınız reklamlar başkalarına yarar...
Yazarın Tüm Yazıları