PaylaÅŸ
Buna göre genç nüfus alışveriş için tercihini alışveriş merkezlerinden (AVM) ve markalardan yana kullanıyor.
GerçekleÅŸtirilen Yeni Nesil Gençlik AraÅŸtırması ya da diÄŸer adıylaÂ"Harçlık Pazarı AraÅŸtırması" sayıları 15 milyonu bulan lise ve üniversite çağındaki gençlerin tüketim alışkanlıkları, hayat görüşleri ve izledikleri trendleri anlamak açısından önem taşıyor.
Araştırmaya göre, gençler en çok spor giyim ve elektronik eşya alışverişlerini AVM'lerden yaparken günlük giyim, ayakkabı ve çanta alışverişi için pasajları tercih ediyorlarmış. Üniversiteli, liseli ve çalışan gençler arasında cep telefonu denince Nokia, spor giyimde d Adidas ve Nike öne çıkan markalar. Kozmetikte ise gençlerin favori markası Avon.
Öte yandan araştırmadan elde edilen bulgulara göre liseli gençler arasında markanın reklamı ve reklamda rol olan yüzün güvenilir olması çok önemli. Çünkü alışveriş tercihlerinde bu büyük rol oynuyor. Üniversite öğrencileri ve çalışan gençler ise reklamları daha çok önemsiyor.
Yine araştırmadan çıkan bir başka sonuca göre ekonomik bağımsızlığını eline almış çalışan gençler giyimlerinde marka giysileri tercih ediyor ve çevresindekilerin marka tercihlerini daha çok dikkate alıyor.
Youth Republic’in Synovate ile birlikte gerçekleştirdiği bu araştırmanın sonuçlarını doğru okumakta fayda var. Çünkü 10-20 yıl sonrasının ana müşteri profilini şimdiden analiz etmek için ipuçları içeriyor.
BMW’den çarpıcı reklam
Almanya'da sinemalarda ön gösterime sunulan BMW'nin son reklamı büyük tartışma yarattı. Reklam filmi insanların Güneş'e bakıp ardından gözlerini kapatmalarıyla oluşan fenomeni kullanıyor. Hani Güneş'e çıplak gözle doğrudan baktığınızda ve ardından gözünüzü kapattığınızda bir görüntü oluşur ve birkaç saniye kalır ya işte ondan söz ediyorum.
İşte bu reklam sırasında patlayan flaşları, sanki motosikletin ön farından kaynaklanan standart bir flaş gibi algılıyorsunuz. Ama gözlerinizi yumduğunuzda, gözkapaklarınızda BMW logosu beliriyor. (Söz konusu reklam ve reklamın hazırlık çalışmalarına ilişkin kamera arkası görüntüler Youtube’taki şu videoda yer alıyor: http://www.youtube.com/watch?v=GR_vDq2iXJ4)
Reklam, motosiklet yarışları şampiyonu Ruben Xaus, konuşmasıyla başlıyor. Ruben Xaus, motivasyondan söz ediyor. Siyah beyaz reklam filminde Ruben Xaus'un yarışa hazırlandığı izlenimi yaratılıyor. Xaus, reklamın sonunda seyircilere 'hayallerini yaşamalarını' tavsiyesinde bulunuyor. Bunun, onun için 'insanın kendi derinlerine bakması' anlamına geldiğini belirtiyor ve "Sadece gözlerinizi kapatın ve içinizin derinliklerine bakın. Belki bu sizin de rüyanızdır. Gözlerinizi kapatın ve göreceksiniz. Şimdi onlara yakınlaşın" diyor.
O anda ekran kararıyor ve izleyici gözlerini yumuyor. Gözkapaklarındaki BMW logosuyla karşılaşıyor ve logonun gitmesi birkaç saniye sürüyor.
Reklamın, epilepsi nöbetlerini tetikleyeceği yönünde eleştiriler olsa da çok yaratıcı bir reklam olduğu da kesin.
Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam'dan,Âwww.facebook.com/ertanacar001 ve http://twitter.com/ertanacar 'dan da takip edebilirsiniz...
PaylaÅŸ