Paylaş
YAPI Kredi, Taksitcardla yapılan alışverişlerde müşterilerinden herhangi bir faiz almıyor. Ancak, Taksitcard üyesi bazı mağazalar, taksitlendirilen alışverişlere vade farkı yansıtabiliyor.
YAPI Kredi'nin başlattığı Taksitcard uygulamasında banka, taksitlendirilen alışveriş için müşterilerine herhangi bir faiz yansıtmıyor. Ancak bu, mağazaların da Taksitcard'la yapılan alışverişlere vade farkı uygulamayacağı anlamına gelmiyor. Taksitcard üyesi mağazalardan bazıları, taksitlendirilen alışverişlere vade farkı yansıtabiliyor. Bu uyarı da, bankanın Taksitcard Kullanım Klavuzu'nda yer alıyor.
İki ay önce başlatılan yoğun reklam kampanyası sonucunda Taksitcard kullanıcı sayısı 500 bine, üye mağaza sayısı da 5 bin 500'e ulaştı. Bunda da en önemli etken, Taksitcard'la yapılan taksitli alışverişlerin mağaza ve müşterileri çek, senet, kefil işlemleriyle uğraşmaktan kurtarması oldu. Taksitcard ayrıca, kullanıcılarına yaptıkları alışverişleri 2 aydan 12 aya varan taksitlere bölme imkanı sağlıyor.
VADE UZARSA
Taksitcard'la yapılan alışverişlerin ödemeleri de mağazaya gitmek zorunda kalınmadan, otomatik ödeme talimatı ya da ATM makineleri, AloBanka ve Yapı Kredi'nin herhangi bir şubesinden yapılabiliyor. Banka, taksitlerin zamanında yatırılması durumunda, müşterilerine herhangi bir faiz ya da komisyon işletmiyor. Böylece, kart sahipleri peşin fiyatına taksitli alışveriş yapma imkanına kavuşmuş oluyor.
Ancak, bazı mağazalar, Taksitcard'la yapılan alışverişlerde, taksit sayısı arttığı taktirde vade farkı koyabiliyor. Kullanma Klavuzları'nda, ‘‘Taksitcard'la pek çok mağazada vade farksız, peşin fiyatına tatsitli alışveriş yapabilirsiniz. Ancak bazı mağazalar, genel uygulamadan farklı olarak, kendi satış politikaları doğrultusunda taksitli alışverişlere vade farkı uygulayabilir’’ ibaresi bulunuyor.
Bu durumun Yapı Kredi'nin müşterilerine imzalattığı Taksitcard sözleşmelerinde yer almayıp, ‘‘Taksitcard Kullanma Klavuzu’’nda belirtilmesi, kart sahiplerinde farklı yorumlara neden olabiliyor.
MAĞAZA BELİRLİYOR
Arkadaşımız Zeliha Aslan, bazı mağazaların Taksitcard müşterilerine vade farkı uygulamasıyla ilgili olarak Yapı Kredi yetkilileriyle görüştü. Banka yetkilileri, ‘‘Taksitcard kabul eden üye işyerlerimiz, Taksitcard sahiplerine 2 ile 12 ay arasında taksitle satış yapabiliyor. Taksitcard'la alışverişler üye işyeri ve müşterinin anlaşacağı şekilde vade farklı ya da vade farksız yapılabiliyor. Böylece müşterilerimize taksitle alışverişlerinde esneklik ve kolaylık sağlanıyor. Taksitcard'la yapılan alışverişlerde, müşteri taksit sayısını ve şartlarını alışveriş yaptığı mağaza ile belirliyor. Bu bilgi Taksitcard sahibi müşterilerimizin her birine ilettiğimiz kullanma kılavuzunda yeralıyor. Taksitcard'la yapılan alışverişlerde müşterilerimizin imzaladığı satış belgelerindeki tutar kart hesabına aktarılıyor. Müşterilerimiz borçlarını hesap bildirim cetvellerimizde belirtilen son ödeme tarihinde kart hesaplarına yatırdıkları takdirde bankamızca vade farkı, faiz veya komisyon adı altında herhangi bir bedel kart hesabına yansıtılmıyor’’ dediler.
Buzdolapları karlanıyor
Buzdolaplarının karlanma yapmaması için belirli aralıklarla çözdürme işleminin yapılması gerekiyor. Aksi takdirde no-frost özelliği olmayan buzdolapları karlanma yaparak cihazın randımanını düşürebilir. Okuyucularımızdan Nalan Kansu da, altı ay önce aldığı Ariston marka buzdolabının karlanma yapmasından ve sebzelik bölümünün fazla soğumamasından şikayetçi. Konuyla ilgili olarak Ariston yetkililerinden Yıldırım Tanılkanla görüştük. Tanılkan, no frost olmayan tüm buzdolaplarının eveparatör kısımlarının belli bir miktar kar yapmasının normal olduğunu söyleyerek ‘‘Kansu'nun buzdolabı gibi yarı otomatik defrost yapan ürünlerin mevsime, içinde bulunduğu ortamın sıcaklığına ve yüküne göre belli periyotlarda defrost edilmesi gerekiyor. Statik bütün buzdolaplarında bu böyledir. Defrost olayı kullanma kılavuzunda belirtildiği şekilde kullanıcı tarafından periyodik olarak başlatılmalıdır. Aynı şekilde termostatın mevsime ve içindeki yüke göre ayarlanması gerekir’’ dedi.
ENTÜM TEMUR'un arızalanan Panasonic marka cep telefonu Tekofaks tarafından yenisiyle değiştirildi.
TURAN ŞAHİN'in arızalanan çamaşır makinası Arçelik tarafından onarıldı.
HASAN İYİ'nin arızalanan otomobili Ford Otosan tarafından onarıldı.
MEHMET NURİ OĞUZ'un arızalanan Motorola marka cep telefonu, Unitel tarafından onarıldı.
DİLEK SEZGİN'in vitesi arızalanan otomobili Renault-Mais tarafından onarıldı.
HÜLYA KILIÇ'ın arızalanan buzdolabının termostatı Arçelik tarafından değiştirildi.
LEMAN UZUN'un arızalanan soğutucusu Bosch tarafından yenisiyle değiştirildi.
BİRGÜL YANAR'ın fırınının arızalanan çakmağı Arçelik tarafından değiştirildi.
DİLEK ERKAN'ın arızalanan saati Swatch tarafından değiştirildi.
NERGİS BOZYİĞİT'in İstanbul-Tunus seferi sırasında kaybolan valizi THY tarafından teslim edildi
GAMZE ERBORU'nun rengi solan kazağı Lacoste tarafından yenisiyle değiştirildi.
NERİMAN KAVRAZ'ın kol ve etek bölümü sarkan kazağı Benetton tarafından yenisiyle değiştirildi.
Paylaş