Şeker Sigorta 230 milyar verdi Contour krizi yine bitmedi

Geçen mayıs ayında uğradığı su baskınının yol açtığı hasar yüzünden zor duruma düşen Contour, sigorta şirketinden hasar bedeli olarak 230 milyar lira aldı, karşılıksız çıkan çeklerini ödedi. Ancak, iki şirketin yaptığı açıklamalar, hasar bedeli yüzünden aralarında yaşanan krizin henüz bitmediğini gösteriyor.ŞEKER Sigorta, geçtiğimiz mayıs ayında su baskınına uğrayan Contour Marketler Zinciri'ne hasar bedeli olarak 230 milyar lira ödedi. Ancak, iki kuruluşun yaptığı açıklamalar, aralarında yaşanan krizin daha uzun süre devam edeceğini gösteriyor.Çünkü, hasarının 801 milyar lira olduğunu iddia eden Contour, 230 milyar lirayı zor durumda kaldıkları için kabul ettiklerini, aradaki fark için mahkemeye gideceklerini açıkladı. Şeker Sigorta ise, eksper raporunda 185 milyar lira olarak belirlenen hasar bedelinin, 230 milyar liraya çıkarıldığını ve bu bedel üzerinden ödeme yapıldığını savunuyor. Hasar bedelinin ödenmesiyle ilgili düzenlenen protokole, ödenen hasar bedelinin ihtilaf konusu edilmeyeceğine dair özel bir madde konulmasının gerekçesi olarak da firmanın art niyetli davranışlarda bulunmasını gösterdi.DERE TAŞINCAAçılışı geçtiğimiz şubat ayında yapılan Contour'un Ankara mağazası 28 Mayıs günü dere taşması yüzünden su baskınına uğramıştı. Sular altında kalan mağazadaki malların yanı sıra otoparktaki müşteri araçları da büyük hasar görmüştü.Gerek Contour, gerekse Şeker Sigorta, hasar tespiti için iki ayrı çalışma yaptırdı. Şeker Sigorta tarafından görevlendirilen eksperin raporuna göre, mağazadaki hasar sadece 185 milyar liraydı. Oysa, Contour'un yeminli mali müşavirlik firmasına yaptırdığı tespitte, hasar bedeli 801 milyar liraydı.Bu iki farklı tespit, Şeker Sigorta ile Contour arasında ödenecek hasar bedeli konusunda anlaşmazlık yaratmış, Contour, itiraz hakkı saklı kalmak üzere Şeker Sigorta eksperinin belirlediği hasar bedelinin bir an önce ödenmesini talep etmişti. Şeker Sigorta ise, eksper tarafından belirlenen hasar bedelinin ancak, başka bir hak talep etmeme şartı karşılığında ödeme yapma yoluna gitmişti. Tüm anlaşmazlık da bundan kaynaklanmıştı.ŞEKER'İN AÇIKLAMASIYaşanan bu krizin, ‘‘Contour'a asıl darbeyi sigorta şirketi vurdu’’ başlığıyla Hürriyet'in Tüketici Köşesi'ne yansımasının ardından, Şeker Sigorta hasar bedeli olarak 230 milyar lira ödedi. Bu ödemenin ardından her iki firma da açıklamada bulundu. Şeker Sigorta Genel Müdürü Yurdal Sert'in yaptığı açıklama şöyle:‘‘Şirketimizin sigortalamış olduğu Ankara'daki Contour mağazasındaki hasar, 12 ve 28 Mayıs tarihlerinde olmuştur. Şirketimiz henüz elinde hiç bir rapor olmamasına rağmen, sadece sigortalının ticari faaliyetine katkıda bulunmak maksadıyla 60 milyar lira avans ödemesinde bulundu. Sigortalımıza verilen poliçe sadece, kendi mülkiyetinde olan malları kapsıyor. Şirketin talebi olmadığı için otoparktaki araçlar, sigorta kapsamında değil. Dolayısıyla otoparktaki araçların hasarları şirketimizin sorumluluğu dışındadır. Hasar tespitinin uzamasının nedeni ise sigortalının bağımsız eksperin ve Milli Reasürans tarafından atanan eksperin istedikleri dökümanları eksiksiz olarak hazırlayamamasından kaynaklanmıştır. Ayrıca firma, altı kez rapor vermiş, bu raporlar her defasında bir önceki geri istenerek ve tekrar tekrar değişiklik yapılarak ibraz edilmiştir. İlk raporun sonucu 652 milyar lira iken, son rapor, 801 milyar liraya kadar yükseltilmiştir. Halbuki ilk envanter raporu ile bağımsız eksper raporu birbirini tutmaktadır. Her iki hasarın hakem müessesesine gidilmeden anlaşma yolu ile çözümü için yapılan toplantılarda sigortalımız hasar tespitine 560 milyar lira ile başlamış, sonunda 260 milyar lira ödenmesi halinde ibranameyi itirazi kayıt koymadan imzalayacaklarını belirtmişlerdir. Daha sonra yapılan görüşmeler sonucunda sigortalımıza 290 milyar lira brüt olmak üzere net 230 milyar lira ödeme yapıldı. Sigorta hasar bedelleri konusunda sektördeki genel uygulama, kesin ibra alınarak dosyanın kapatılmasıdır. Bu, yalnızca şirketimize özgü değil, tüm sigorta sektörünü, hatta tüm ticari hayatı kapsayan bir uygulamadır. Ancak, Şeker Sigorta olarak iyiniyetini gördüğümüz müşterilerimize bunu uygulamıyoruz. Ancak, Contour olayında suistimale meydan vermemek için ihtirazi kayıt konmadan kesin ibra almak zorunda kaldık.’’CONTOUR'UN AÇIKLAMASIContour da, hasar bedeli olarak 230 milyar lirayı Şeker Sigorta'dan almalarıyla ilgili olarak, ‘‘Şirketimiz, bugüne kadar ödemelerini zamanında yapan ve hiç bir çeki karşılıksız çıkmayan bir kuruluştu. Ancak, hasar bedelini sigorta şirketinden tahsil edemememiz yüzünden borçlarımızı ödeyemez duruma geldik. Çeklerimizin karşılığını yatıramamaya başladık. Bu çeklerin karşılığını yatırabilmemiz için Şeker Sigorta yetkililerinden 70 milyar liranın acil alarak tarafımıza ödenmesini istedik. Sigorta yetkilileri de ödemeyi, başka hiç bir talepte bulunmayacağımıza dair ibranameyi imzalamamız koşuluyla ödeyeceklerini ifade ettiler. Alacaklılarımızı mağdur etmemek ve ticari faaliyimizi devam ettirebilmek için bu belgeyi imzalayıp, 230 milyar lirayı almak zorunda kaldık. Bu belgeyi alacaklılarımızın gözünde ticari itibarımızın bozulmaması için imzaladık ama yasalar karşısında hakkımızı aramaya devam edeceğiz’’ denildi.
Yazarın Tüm Yazıları