Paylaş
AVRUPA’nın en büyük, dünyanın da üçüncü büyük yol yardım kuruluşu olan 17 milyon üyeli ADAC, anlaşması bulunan 5 bin servis istasyonu ve 1800 çekiciye 15 milyon TL borç takarak, Türkiye’den çekilme kararı aldı. “Sarı Melekler” olarak adlandırılan ADAC Almanya’nın basın sözcüsü Dieter Wirsich, şirketin Türkiye’de ki faaliyetlerine son verdiklerine dikkat çekerek, “3 Aralık 2010 itibariyle ADAC Türkiye’nin çağrı merkezini kapatıp, iflasını istedik” dedi. Şu anda uluslararası bir inceleme kuruluşunun, şirketin borç dökümünü çıkardığını da söyleyen Dieter Wirsich, ”Borçların nasıl ve kim tarafından ödeneceği henüz belirlenmedi. Buna iflas süreci içinde karar verilecek” diye konuştu.
107 yıllık kuruluş
Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, “Sarı Melekler” olarak adlandırılan ADAC, ilk kez 1903 yılında Almanya’daki otomobil tutkunlarına yol yardım hizmeti vermek amacıyla kuruldu. Kısa sürede tüm Avrupa’ya yayılan ve bugün aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 39 farklı ülkede faaliyet gösteren kuruluş, 2 milyar Euro’luk cirosu ve 17 milyon üyesiyle Avrupa’nın en büyük yol yardım kuruluşu özelliğini de taşıyor.
1992’de Türkiye’ye geldi
Avrupa’da yaşayan Türkler’e seyahatleri sırasında yol yardım hizmeti verebilmek için 1992 yılından bu yana Türkiye’ye faaliyet gösteren ADAC, 2008 yılında ADAC Türkiye’yi kurarak, faaliyet alanına Türkiye’yi de ekledi. Türkiye’de Ford, Mercedes Opel, Volkswagen’in de aralarında bulunduğu 20’ye yakın otomotiv kuruluşunun asist hizmetini üstlenen Sarı Melekler, faaliyet alanınına otomotiv sektörünün yanı sıra sigorta şirketlerini de kattı. Türkiye’nin 81 ilinde sayıları 5 bini bulan çilingir, camcı, tesisat ve servis istasyonunun yanı sıra 1800 çekiciyle de işbirliği yapan ADAC’ın Türkiye’de yıllık üyelik bedeli 95 TL olan bir de asist kart hizmeti bulunuyor. Türkiye şartlarında olay yerine en fazla 25 dakikada ulaşma iddiasıyla çalışan firmanın, asist kart hizmetinden Türkiye’de yararlanan üyelerinin sayısı da 25 bini buluyor. ADAC Türkiye’nin düzenli olarak grup şirketleri tarafından denetlediğini söyleyen basın sözcüsü Wirsich, “Düzenli denetlemeler, Türkiye’deki çalışmalarımızın beklentilerin altında kaldığını gösterdi. Sundukları yatırım tutarını gerçekçi bulmadık. Şirketin finansal anlamda daha fazla zor durumda kalmasını önlemek istedik. Bu nedenle de Türkiye’deki çalışmalarımızı ve bu ülkede yapacağımız yeni yatırım planlarını durdurma kararı aldık. İflas beyanında bulunduk” dedi. Türkiye’ye gelen üyelere asist hizmeti vermeyle ilgili yeni bir karar alma aşamasında olduklarını da belirten Dieter Wirsich, şunları söyledi: “ADAC üyelerimiz daha önce de olduğu gibi acil durumlarda hizmetlerini almaya devam edecek. Yardım desteği ADAC’ın merkezi olan Münih’ten sağlanacak. Sadece Türkiye’de ki kart sahibi üyelerimize ve anlaşmalı olduğumuz otomotiv kuruluşları ile sigorta şirketlerine sunmuş olduğumuz asistanlık hizmetlerimizi durdurduk.”
Sadece yol değil çilingir ve tıbbi yardım da var
ADAC Kart, yol yardımını araç yardımı, tıbbi yardım, yurtdışı seyahat hizmeti, konut yardımı ile bilgi ve organizasyon başlıkları altında veriyor. Verdiği tıbbi destekler , ücretsiz ambulans, gözlük ve ilaç temini medikal hizmetlerden oluşuyor. Konutlara sağladığı destekler ise elektrik ve su tesisat yardımı, çilingir ve cam hizmeti bulunuyor. Araçlara ise çekici, lastik değişimi, yedek parça temini, yol kenarı yardımı, vinçle kurtarma hizmetleri var. Ayrıca, her türlü rezervasyon, nöbetçi eczane, yol durumu, sinema bilgisi, çiçek siparişi gibi hayatı kolaylaştıran hizmetleri de bulunuyor.
17 milyon üyesi 2 milyar Euro cirosu var
Alman Otomobil Kulübü ADAC, 1903’te Almanya’da kuruldu.
17 milyon üyesine otomobil ve tıbbi alanda asist yardım hizmeti sunuyor.
2 milyar Euro cirosu ile Avrupa’nın en büyük, dünyanın da üçüncü büyük otomobil kulübü konumunda.
Hizmetlerini Türk araç kullanıcılarına da sunabilmek için, 2008’de ADAC Service A.Ş kurdu.
Portföyünde ulusal otomobil üreticisi, ithalatçı firmalar, Türk sigorta şirketleri, uluslararası müşteriler bulunuyor.
Paylaş