Kartlı alışverişte promosyon yarışı

TAKSİTİN yanı sıra, uçuş mili toplamaktan, hediye çekine, ücretsiz gezilerden ferdi kaza sigortasına kadar bir çok avantajı beraberinde getiren alışveriş kartları, kredi kartlarından daha cazip hale geliyor.

Bu da, banka ve finans kuruluşlarının, krize rağmen büyüyen bu pastadan pay kapmak için yeni pazarlama yöntemleri geliştirmesine yol açıyor.


KASIM 2000'den beri soluk aldırmayan ekonomik kriz, tüketicileri taksitle alışverişe yönlendirdi. Bu da, vade farksız, kefilsiz, senetsiz taksitle alışverişe imkan sağlayan kartlara yarıyor. Banka ve finans kuruluşları da, krize rağmen büyüyen bu pastadan pay kapmak için şimdi, sürekli yeni pazarlama yöntemleri geliştiriyor.

Bu kartlar, geliştirilen yöntemler sayesinde, taksitle alışverişin yanı sıra, bedava bilet için uçuş mili toplamaktan hediye çekine, ücretsiz gezilerden ferdi kaza sigortasına kadar bir çok avantajı beraberinde getiriyor. Bunun sonucunda da, alışveriş kartları, kredi kartlarından daha cazip hale geliyor. Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu'nun yaptığı araştırmaya göre, banka ve finans kuruluşlarının alışveriş kartlarıyla birlikte verdiği hizmetler ise şöyle:

AKILLI KART: Koç Finans'ın bu chipli kartı, tüketicilere 3 binden fazla mağaza ve işyerinde taksitle alışveriş imkanı sağlıyor. Bu kartla, 6 aydan 24 aya kadar taksitle alışveriş yapılabiliyor. Mağazaların düzenlediği kampanyalarda faiz yansıtılmıyor. Faiz, kampanya dışına çıkıldığında uygulanıyor. Yapılan alışverişlerin sonucunda elde edilen her 1000 puan karşılığında 1 milyonluk alışveriş yapma hakkına sahip olunuyor.

TAKSİT KART: Yapı Kredi Bankası'nın bu kartıyla, 2 aydan 12 aya kadar taksitli alışveriş yapılabiliyor. Bu kartla satın alınan ürünler, 45 gün süreyle her türlü risklere karşı 3 bin dolara kadar sigortalanıyor.

GALAXY KART: Finansbank'ın bu kartı, 12 aya kadar taksit imkanı sağlıyor. Kart sahibine kredi kartı limitinin yüzde 50'si kadar nakit kredi kullanma imkanı da sunuluyor. Nakit avans çekimlerinde, yüzde 8.95 faiz uygulanıyor. Bu kart, sadece Türkiye'de değil, yurtdışında da kullanılabiliyor. Yapılan alışverişlerde, Galaxy puan kazanılıyor. 5 milyon liralık puan biriktiğinde çek talep edilebiliyor. Galaxy Miles, 10 bin puana ulaştığında, uçak biletine hak kazanılıyor.

SHOP AND MILES: Garanti Bankası'nın bu kartıyla, bazı mağazalarda 3 aya kadar taksitli alışveriş imkanı sağlanıyor. 5 milyar liraya kadar nakit avans çekilebilen bu kart, yurt dışında da kullanılabiliyor. Kartla yapılan her 1 milyon liralık alışverişte, 2 mil kazanılıyor. Bu miller biriktikçe hem yurtiçine hem yurtdışına THY'den bedava uçak bileti alınabiliyor.

BONUS CARD: Garanti Bankası'nın bu diğer kartıyla da 2 aydan 18 aya kadar taksitle alışveriş yapılabiliyor. Nakit avans çekme imkanı da sağlayan bu kart, yurt dışında da kullanılabiliyor. Yapılan aşıverişlerde Bonus puanlar biriktiriliyor. Bu bonus puanlarla da kataloga gerek olmadan alışveriş yapılabiliyor.

ADVANTAGE CARD: Benkar'ın yeni ortaklık anlaşmasıyla birlikte Fibabank'a geçen bu kart, üç taksitle alışveriş imkanı sağlıyor. Taksit sayısı, düzenlenen kampanyalarla artabiliyor. Kartla yapılan harcamaların bir kısmı, ödül hesabına aktarılıyor. Ödül hesabında 10 milyon lira biriktiğinde çek veriliyor.

MAXİMUM KART: İş Bankası'nın bu kartıyla yapılan alışverişlerde taksit sayısını mağazalar belirliyor. Müşteri taksitlerini gününde ödediği taktirde faiz yansıtılmıyor. Yurt dışında da kullanılabilen bu kartla nakit avans çekilebiliyor. Yapılan alışverişlerin karşılığında toplanan Maxipuanlarla, yine alışveriş yapılabiliyor. Kart sahipleri ayrıca, kaybolma ve çalınma, ferdi kaza ve alışveriş sigortasına da sahip oluyor.

Hacettepe'den para harcama teknikleri


HACETTEPE Üniversitesi, mevcut gelirle daha fazla ihtiyacın giderilebilmesi için parayı akıllı kullanmanın yollarını içeren bir rapor hazırladı. Hazırlanan raporda, alışverişte bilgi, davranış, becerinin de para kadar önemli olduğuna dikkat çekildi. Ayrıca, reklamların, indirimli satışların ve promosyonların etkisinde kalınmaması istendi. Paranın akılcı olarak kullanılması için gerçek ihtiyaçların keyfi isteklerden ayrılması, öncelikli ihtiyaçların belirlenmesi gerektiği belirtilen raporda, ‘‘İhtiyacı karşılayacak mevcut kaynakların neler olduğu bilinmeli, içinde bulunulan duruma en uygun seçim yapılmalı, ihtiyaçları karşılamada para, zaman, insan gücü, enerji gibi kaynak ve olanaklar, bilinçli ve tutumlu kullanılmalı’’ denildi.

Alışveriş yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar da şöyle sıralandı:

Öncelikle ihtiyaç ve istekler incelenmeli, bunlar sıraya konularak, gerçekten ihtiyaç olup olmadığına karar verilmeli,

Neye ihtiyaç olduğunu belirlerken, yanlış seçime ve savurganlığa yönlendirebilecek; reklamlar, indirimli satışlar, taksitli, promosyonlu satışlar ve pazarlama yöntemlerinin etkisinde kalmamaya dikkat edilmeli,

Boşa zaman ve para harcamayı önlemek için neyin, ne miktarda, nereden alınacağı ile ilgili bir liste hazırlanmalı,

Herhangi bir malı satın almadan önce alışverişin kredi kartı, taksit ya da peşin ödeme yöntemlerinden hangisi ile yapılacağına karar verilmeli.

Müşteri şikayeti acentalığı feshettirdi


KREDİ kartı numarasını yanlış aldığı için hesabından taksitlerini tahsil edemediği müşterisinden faiz talep eden Pınar Tur'un sözleşmesi Asya Tur tarafından iptal edildi. Okuyucularımızdan Kemal Akdener'in şikayetiyle ilgili olarak görüştüğümüz Asya Tur yetkilileri, ‘‘Yaptığımız araştırmalar sonucu Pınar Tur'un rezervasyon yapan acentamız olarak konuya gerekli hassasiyeti göstermemesinden ötürü hatalı olduğunu tespit ettik. Bu nedenle de Pınar Turizm ile yapılan acentelik sözleşmemezi fesh ettik. Müşterimizin mağduriyetini gidermek amacı ile kendisinden faiz olarak alınan miktarı da hesabına iade edeceğiz’’ dedi.

Aria'da kontörü biten mesaj alamıyor


ARİA hazır kart kullanıcıları, kontörleri bittiği takdirde sadece konuşamamakla kalmıyor, üç haftadır mesaj da alamıyorlar. Bu da teknik bir arızadan kaynaklanıyor. Oysa Aria hazır kartda da, kontörü biten aboneler yaklaşık bir yıl boyunca hem aranabiliyor hem de mesaj alabiliyorlar. Aria Müşteri Hizmetleri yetkilileri ‘‘Yeni kurulan bir şirket olduğumuz için teknik sorunlar yaşayabiliyoruz. Üç hafta önce oluşan bir problem nedeniyle, kontörleri biten Aria hazır kart abonelerinin hatları, karşı taraftan gelen mesajlara da kapatıldı. Altyapı çalışmalarımız devam ediyor. Önümüzdeki günlerde sorun giderilecek’’ dedi.
Yazarın Tüm Yazıları