Paylaş
MAKYAJ için yılda 170 milyon TL harcayan Türk kadınları, temizlemek için de 84 milyon TL ödemek zorunda kalıyor. Türkiye’de yıllık hacmi 1.6 milyar TL’ye ulaşan kişisel bakım ürünleri pazarından yüzde 5.2 pay alan yüz temizleme ürünleri, yüz bakım pazarından da yüzde 53 pay alıyor. Geçtiğimiz yıl 8.2 milyon adet yüz temizleme ürününün satıldığı Türkiye’de artık, makyaj temizlemede de fonksiyonel ürünler ön plana çıkıyor. Yüz, göz ve dudakların temizliği için geliştirilen bu 3’ü bir arada ürünler, tonik, süt ve peeling (hücre yenileme) özelliği de taşıyor.
Hangi ürünler var
Lorael’in Garnier, Henkel’in Diadermine, P & G’nin Olay, Eczacıbaşı’nın Nivea, Johnson & Johnson’ın Neutrogena ve Clean & Clear, Ezel Kozmetik’in de Dermokil markasıyla ön plana çıktığı pazarda, Avon, Oriflame, Clinique, Vichy, Uni, Roc gibi markalar da rekabette yerini alıyor. 3’ü 1 arada ürüllerde, Lorael, ‘Saf& Temiz’ adlı ürünü, temizleyici özelliğinin yanı sıra peeling (deriyi soyup, hücrelerde yenileme) ve maske özelliği bulunuyor. Schwarzkopf & Henkel’in tek adımda yüz, göz ve dudakta etkili temizlik sağlayan fonksiyonel temizleyici su ürünüyle rekabete katılırken, Nivea birçok fonksiyonu içerisinde barındıran All-in-1 (hepsi birarada) temizleme jeli ve çift etkili göz makyaj temizleyicileriyle öne çıkıyor. Johnson&Johnson Neutrogena markasıyla yeni geliştirdiği tek adımda makyaj ve yüz temizleyici ürünü, bir yandan makyajı temizlerken diğer yandan da cildi siyah lekelerden arındırıyor. Tüm cilt tipleri için hazırlanmış Dermokil yüz ve makyaj temizleme sütü ise cildi temizlerken içeriğindeki tropikal fındık yağı ile de nemlendirme sağlıyor, Omega-3 ve Omega-6 yağ asitleriyle cilt yenilenmesine yardımcı oluyor.
Argan yağı ve ginseng özü
Arkadaşımız Dilara Açıkgöz’ün yaptığı araştırmaya göre, irili ufaklı çok sayıda oyuncunun yer aldığı pazardan uluslararası firmaların aldığı pay, yüzde 80’i buluyor. Son zamanlarda en çok büyüyen ürün grubunu ise göz makyajı temizleme ürünleri, maskeler ile peelingler oluşturuyor. İçerik olarak argan yağı, badem yağı, ginseng özü gibi cildi besleyen ve doğal ürün hissi uyandıran malzemelerin olduğu ürünler Türk tüketicilerinden daha fazla talep görüyor.
Pazar yüzde 21 büyüdü
Nielsen Araştırma Şirketi’nin verilerine göre, Türkiye’de saç boyası, şampuan, saç bakım ürünleri, saç şekillendiricileri, deodorant, duş jeli, diş macunu ve cilt bakımı kategorilerinden oluşan kişisel bakım pazarının hacmi 2011 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 14 oranında büyüyerek 1.6 milyar TL’ye ulaştı. Yüz temizleme ürünlerinin hacmi ise geçtiğimiz yıl yüzde 21 büyüyerek 84 milyon TL’yi buldu. Böylece yüz temizleme ürünleri toplam kişisel bakım pazarından aldığı pay da yüzde 5.2’ye yükseldi.
Jellere yüzde 33 pay
Yüz temizleme ürünlerinin yer aldığı segmentte, jel, süt, tonik, peeling, göz makyaj temizleyicisi, siyah nokta bantları, mendil ve maskeler yer alıyor. Yüz temizleme jelleri aldıkları yüzde 33 oranındaki payla pastadan en büyük dilimi alan ürün grubu oluyor. Bunu yüzde 15 ile tonik, yüzde 13 ile peeling, yüzde 11 ile de göz makyajı temizleme ürünleri takip ediyor. Yüz temizleme mendillerini payı yüzde 9 olurken, sütlerin yüzde 8, maskelerin yüzde 7, siyah nokta bantlarının payı da yüzde 5 oluyor. Yıllık yüz temizleme ürünü kullanım miktarı, kullanılan yüz temizleme ürününe göre değişiyor. En çok tüketilen jeller yaklaşık 2 ayda bir satın alınıyor.
Kadın pürüzsüz erkek enerjik görünüm istiyor
ERKEKLER hızlı yaşam temposu içinde yorgun ve stresli görünmeyi giderecek ürünleri tercih ediyorlar. Kadınlar için ciltlerinin pürüzsüz ve güzel görünmesi önemliyken, erkekler için enerjik bir görünüm önem kazanıyor. Erkeklere özel yüz temizleme ürünlerinde Nivea, Innova ve For Man öne çıkıyor.
Kişi başına 26 Euro kozmetik tüketiyoruz
SON dönemlerde, Türk kadınlarının bakım için yaptıkları tüketim harcamalarında yüksek oranda artış gözlenmesine rağmen, deodorant, renkli kozmetik ve cilt bakımı gibi kategorilerde halen AB’deki tüketim harcamalarının çok altında kaldığı görülüyor. Türkiye’de kişi başına düşen kozmetik tüketimi 26 Euro düzeyinde kalırken, bu Norveç’te 235 Euro’ya, Danimarka’da 187 Euro, Avusturya’da ise 168 Euro’yu buluyor. Bu da kozmetik sektörünün Türkiye’de çok önemli bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor.
Paylaş