Paylaş
İSTANBUL Atatürk Havalimanı’nda yaşanan rötar çilesine bir de Anadolu Yakası’ndaki yolcuların uçağa yetişme sorunu eklendi. Buna da İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin geçtiğimiz Temmuz ayından itibaren uygulamaya koyduğu Anadolu Yakası’ndaki Atatürk Havalimanı yolcularını, metrobus ve deniz otobüslerine kaydırma planı yol açtı. Yeni uygulamayla yolcular ellerinde bavullarla 3-4 aktarma yaparak, şehrin bir ucundan diğer ucundaki havalimanına ulaşmanın mücadelesini vermek zorunda kalıyor. Havataş, Anadolu Yakası’nda yaşayanların bu sorunuyla ilgili olarak, “yetkimiz yok, hat açamayız” derken, İETT, “yeterli yolcu sayısı olmadığı için hat iptal edildi” yanıtını veriyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz temmuz ayından itibaren havalimanları ile şehir merkezleri arasında yolcu transfer hizmetini Havaş’tan alıp, 14 milyon 100 bin bilet karşılığında 24 milyon 675 bin TL bedelle Günaydın ve Çimen adlı kuruluşların oluşturduğu Havataş adlı şirkete devretti. Kamuoyunda yoğun tartışmalara yol açan ve yılda 1.5 milyon yolcunun taşınmasını kapsayan bu devir işlemi sırasında, bazı hatlar kapatılıp, metrobüs ve deniz otobüsleriyle havalimanları arasında entegrasyonu sağlayan yeni hatlar devreye sokuldu.
Kozyatağı yerine Yenikapı
İptal edilen hatların başında da Anadolu Yakası’ndaki yolcuların Yeşilköy’e transferini sağlayan Kozyatağı-Atatürk Havalimanı hattı geliyor. Bu hattın yerini Havataş’ın Yenikapı’daki deniz otobüsleri iskelesinden Atatürk Havalimanı ve Taksim’e ring seferleri aldı. Uçak yolcuların Yeşilköy’e gidebilmek için önce kendi imkanlarıyla Bostancı ya da Kadıköy’deki deniz otobüsüne ulaşması gerekiyor. Buradan deniz otobüsüne binip, Yenikapı’ya, Yenikapı’dan da Havataş’ın otobüslerine binerek, Atatürk Havalimanı’na gidebiliyorlar. Oysa, daha önce Kozyatağı’ndan kalkan Havaş otobüsleri, yolcuları direkt, Atatürk Havalimanı’na ulaştırıyordu.
Hat için düzenleme gerekiyor
Hürriyet okurlarının şikayeti üzerine arkadaşımız Birol Öner, 2010 yılında İETT’nin açtığı ihaleyi kazanan Havataş yetkilileriyle görüştü. Havataş’tan yapılan açıklamada, İETT’yle imzalanan sözleşmenin Kozyatağı-Atatürk Havalimanı hattını kapsamadığına dikkat çekilerek, hatın açılabilmesi için yeni düzenleme yapılması gerektiği belirtiliyor.
İETT yetkilileri ise hattın iptal gerekçesini yeterli sayıda yolcu kapasitesinin olmamasına bağladı. İETT açıklamasında, “Metrobüs seferlerinin başlamasından sonra söz konusu hatta talep çok azaldı. Konuyla ilgili araştırmalarımız devam etmektedir. Yeterli talebin oluşması durumunda kararımızı gözden geçirmeye hazırız” denildi.
Havataş-İDO ücretleri
Taksim - Atatürk Havalimanı: 10 TL
Taksim - Sabiha Gökçen: 12 TL
Kadıköy - Sabiha Gökçen: 8 TL
Yenikapı - Taksim: 5 TL
Yanikapı -Atatürk Havaliamanı: 5 TL
İDO Bostancı-Yenikapı (jeton): 7 TL
İDO Bostancı -Yenikapı (Akbil): 4.75 TL
İDO Kadıköy- Yenikapı (jeton): 7 TL
İDO Kadıköy-Yenikapı (Akbil): 4.75 TL
Paylaş