İnternet kullanıcılarının son günlerde en fazla karşılaştığı sorunlardan biri, az kullanıma rağmen, çıkarılan yüksek faturalar. Bu sorunun da kullanıcıların İnternete bağlanırken kullanım kılavuzundan yararlanmak yerine, özel bilgilerini ikinci bir şahısa söyleyerek yardım talep etmelerinden kaynaklandığı ortaya çıktı. Yardım ederken kullanıcıların şifrelerini öğrenen kişiler, bu şifreler aracılığıyla sistem sağlayıcılarına bağlanıyor. Bunun bedelini ise şifresini çaldıran abone ödemek zorunda kalıyor.İnternet'te şimdi de şifre fareleri türedi. İnternet sistemlerini kuranların oluşturduğu bu şifre fareleri, sistemleri kurarken kullanıcıların şifrelerini öğreniyor. Öğrendikleri bu şifreler aracılığıyla müşterilerinin adına sistem sağlayıcılarına bağlanarak, bedava hizmet alıyorlar. Bu bedava hizmetin bedelini ise şifresini çaldıran abone ödemek zorunda kalıyor.İnternet şifrelerinin bir başkası tarafından öğrenilmesi durumunda, mutlaka servis sağlayıcılarıyla temasa geçilmesi ve şifrenin değiştirilmesi gerekiyor. Aksi taktirde, limit aşımından kaynaklanan yüksek faturaların ödenmesi kaçınılmaz oluyor. ŞİKAYETLER ARTTIİnternet kullanıcılarının son günlerde en fazla yaşadığı sorunlardan birini az kullanıma rağmen, çıkarılan yüksek faturalar oluşturuyor. Yüksek bedeller içeren bu faturalardan şikayet eden abonelerin ınternete bağlanırken kullanım kılavuzundan yararlanmak yerine, özel bilgilerini ikinci bir şahısa söyleyerek yardım talep etmelerinden kaynaklandığı ortaya çıktı. Arkadaşımız Fadime Çoban, Superonline Müşteri Hizmetleri Müdürü Levent Dağaşan'la İnternet kullanıcılarının ödemek zorunda kaldığı yüksek fatura bedelleriyle ilgili olarak görüştü. İnternet servis sağlayıcılarından aldığı özel bilgileri başka kişilere kesinlikle vermemesi için ınternet kullanıcılarını uyaran Dağaşan, ‘‘Limit aşımından kaynaklanan faturalara itiraz eden abonelerin şikayetleri üzerine yaptığımız araştırmaların sonucunda bu abonelerin güvenlik numarası, kullanıcı adı, kullanıcı ve e-mail şifrelerini başka kişilere söylediğini belirledik. İnternet'e bağlanılması için İnternet servis sağlayıcı tarafından aboneye gönderilen kutunun içinde kullanım kılavuzları var. Ancak, bazı abonelerimiz bu kılavuzdan yararlanmak yerine, ikinci şahıslardan yardım almayı tercih ediyor. Bunlarda abonelerimizin bilgilerini kullanarak ınternete bağlanıyor. Abonemizin sırtından bedava hizmet alıyor. Kabarık faturaları da abone ödemek zorunda kalıyor’’ dedi.ÖNERİLERBazı abonelerin bu hataya düştüğüne de dikkat çeken Dağaşan, İnternet kullanıcılarına şu önerilerde bulundu:‘‘ Aboneler ayrıca ınternet ortamında güvenirliğinden emin olmadığı durumlarda isim, adres, telefon, e-mail adresi gibi şahsa özel bilgilerini kesinlikle vermemeli. Şayet, ödemelerini kredi kartı ile yapıyorlarsa, kredi kartı ekstrelerini her ay kontrol etmeli. İnternet hizmetlerinden analog santrallere oranla dijital santraller kullanılarak daha sağlıklı yararlanılabiliyor. Bu nedenle, İnternet erişimlerini sağlayan hatların Türk Telekom'a başvurularak analogdan dijital hatta çevirilmesi daha uygun olur.’’