PaylaÅŸ
Bunda da, her yıl saç rengini değiştirip, beyazları kapatmak için boya kullanan kadınların, sürekli kullandıkları boyaların saç dökülmesine yol açtığından ve kalıcı olmadığından yakınması etkili oldu.
ŞAMPUANDAN sonra dökülmeleri engelleyip, saçların zarar görmemesinin önüne geçen boyaların piyasaya sürülmesiyle birlikte, yıllık pazar hacmi 26.9 milyon adetle, 215 milyon liraya ulaşan saç boyalarında rekabet iyice kızıştı. Bunda da, saçlarını boyatan kadınların sürekli boyaların saç dökülmesine yol açtığından ve kullandıkları boyaların kalıcı olmadığından yakınması, etkili oldu. Yıllık hacmi 1 milyar lirayı aşan şaç bakım ürünleri pazarından yüzde 20 pay alan saç boyaları segmentinde yaşanan tüm bu gelişmeler, pazarın bir anda hareketlenmesini sağladı.
GÃœRLEÅžTÄ°RMEK Ä°STÄ°YORLAR
Yapılan araÅŸtırmalar, saç boyasını en fazla renk deÄŸiÅŸimi için kullanan, ancak saç saÄŸlığından da vazgeçmek istemeyen Türk kadınlarının, boya uygulamasını en az zararla atlatmak istediÄŸini ortaya koyuyor. Bunun öncülüğünü de Türkiye’de Bioblas yapıyor. Türkiye’nin ilk saç dökülmesini engelleyen saç boyasını piyasaya sunan Bioblas, yeni ürünleriyle boya yüzünden saçları dökülen kadınları hedef alıyor. Bunda da yapılan araÅŸtırmalarda kullandıkları boyalarda saçları gürleÅŸtirme özelliÄŸi arayanların yüzde 37’yi bulması etkili oluyor. Ayrıca, bu oran saç dökülmesine karşı ÅŸampuan kullananlarda yüzde 86’ya kadar çıkıyor.Â
ÖNCELİK RENK DEĞİŞİMİNDE
Saç boyalarının tüketiciler üzerinde oluşturduğu algıyı belirlemek amacıyla Nielsen araştırma kuruluşunun gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye’de ki kadınların saç boyası kullanım alışkanlıklarını da ortaya koyuyor. Araştırmaya göre saç boyası kullananların yüzde 44.5’i sadece renk değişimi için saçlarını boyarken, yüzde 39,5’i hem beyazları kapatmak hem de hem de renk değişimi yapmak için saçlarını boyuyor. Yüzde 16’sı ise sadece beyazlarını kapatmak için kullanma yoluna gidiyor. Boya kullanım oranın yüksek olmasına rağmen, Türkiye’de saçlarını boyatanlar kullandıkları boyaların saçlarını yıprattığını, kırgınlaştırdığını ve saç dökülmesine yol açtığını da düşünüyor. Buna rağmen boyadan da vazgeçemiyor.
Güvenilir marka tercih ediliyor
AKADEMETRE’nin yaptığı araştırmaya göre kadınların saç boyası tercihinde ilk iki kriter, markaya yönelik, sonraki 3 kriter de ürün performansına yönelik oluyor. Buna göre, tanınan marka olması gerektiğini söyleyenlerin oranı yüzde 81.5’i, güvenilir marka olması gerektiğini söyleyenlerin oranı da yüzde 72.5’i buluyor. Rengin kalıcı olmasını tercih edenlerin oranı, yüzde 71 olurken, beyaz kapatıcı özellik yüzde 67’yi, istenilen rengin tutturulabilmesi de yüzde 59.5 oranında etkiliyor. Tercihte fiyat faktörü yüzde 31.5, promosyon ve kampanyalar da yüzde 21 ile yüzde 24 oranında etkiliyor. Saçları gürleştirme özelliğini arayanların oranı da yüzde 37’ye ulaşıyor.
PaylaÅŸ