Bebekler bisküviyle besleniyor, mama 308 milyon YTL’ye kaynıyor
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
TÜRKİYE’de bebe bisküvilerinin yılda 308 milyon YTL’nin döndüğü mama pazarından aldığı pay yüzde 58’e ulaşıyor.
Bisküvileri yüzde 18’lik paylarla biberon ve kaşık mamaları izliyor. Kavanoz püre mamalarının payı ise yüzde 6’da kalıyor. Kaşık mamadan sonra, kavanoz mama fabrikası kurma kararı alan Ülker Hero Baby’nin ithal ürünlerin fiyatını 1 YTL’ye çekmesi rekabetin yönünü değiştirdi.
HER yıl ortalama 1 milyon 300 bin bebeğin dünyaya geldiği Türkiye’de, mama fiyatlarının aile bütçelerini zorlaması, bebeklerin bisküviyle beslenmesine yol açıyor. Bebek bisküvilerinin yılda 308 milyon YTL’lik hacme ulaşan mama pazarından aldığı pay, yüzde 58’e ulaşırken, biberon ve kaşık mamaları, pazardan sadece yüzde 18’lik paylar alıyor. Kavanoz püre mamalarının payı ise yüzde 6’da kalıyor. Kaşık mama fabrikasından sonra, 20 milyon YTL’lik yatırımla kavanoz mama fabrikası kurma kararı alan Ülker Hero Baby’nin, günde 137 bin, yılda ise 50 milyon adet kavanoz mama üretecek olan bu fabrikada üretime daha başlamadan, ürünlerin fiyatını 1 YTL’ye çekmesi, pazardaki rekabetin bir anda kavanoz mamalara kaymasına yol açtı. Yerli üretim fiyatlarını şimdiden uygulamaya başlayan Ülker Hero Baby, ürün raf fiyatını 1.9 YTL’den 1 YTL’ye çekti. Böylece, kavanoz mamalarda 1 YTL’den başlayan fiyatlar, 2.4 YTL’ye kadar uzanıyor.
FİYATI AVRUPA’NIN İKİ KATI: Merkezi İsviçre’de bulunan Hero Group’un CEO’su, Stefan F. Heidenreich, bebek mama fiyatlarının makul seviyelerde olması gerektiğine dikkat çekerek, "Türkiye’de kavanoz mama fiyatları Avrupa’nın iki katı olması, bu mamaları alınması zor ürün konumuna getiriyordu. Pazarın büyümesi ancak, fiyatın Avrupa seviyesine çekilmesiyle mümkün olabilirdi. Biz de Türkiye’de bunu yaparak, pazarın hızla büyümesine katkı sağlayacağız" dedi. Türkiye’de yapılan araştırmalara göre, bebeklerin yüzde 35’i sadece anne sütüyle, yüzde 13’ü de mamalarla besleniyor. Bu da, geri kalan yüzde 52 oranındaki bebeğin evde hazırlanan yiyeceklerle beslenmesinin sağlandığını ortaya koyuyor. Oysa, 0-1 yaş grubundaki bebeklerin beslenmesinde son derece dikkat edilmesi gerekiyor. Ayrıca, Almanya, İspanya gibi Avrupa ülkelerinde mama kategorisine dáhi girmeyen bebe bisküvilerinin Türkiye’de yüzde 58’le aslan payını alması, bebeklerde bilinçli beslenme sorunlarını açıkça gözler önüne seriyor.
21 BİN TON MAMA: Yılda tonaj olarak yüzde 9, ciro olarak da yüzde 20 büyüyen mama pazarında toplam 21 bin tonluk satış gerçekleştiriliyor. Bundan yüzde 58 pay alan bebek bisküvilerini yüzde 18’lik paylarla biberon ve kaşık mamaları izliyor. Kavanoz püre mamaların payı ise yüzde 6 seviyesinde kalıyor. Türkiye bebek maması pazarında ciro açısından en büyük payı yüzde 38’le Milupa elinde bulunduruyor. Milupa’yı yüzde 28’le Ülker Hero Baby izliyor. Bebelac yüzde 16, Eti yüzde 13, Nestle’nin de yüzde 2 payı bulunuyor. Pazara tonaj açısından bakıldığında ise Ülker Hero Baby, yüzde 42 payla öne çıkıyor. Eti yüzde 28, Milupa yüzde 14, Bebelac yüzde 9, Nestle de yüzde 1’lik payla sıralamada yerlerini alıyor.
Ülker Hero Baby 20 milyon YTL’ye kavanoz mama üretecek
ÜLKER Hero Baby, kaşık mama fabrikasından sonra şimdi de 20 milyon YTL’lik yatırımla kavanoz mama fabrikası kuruyor. Ankara’da faaliyete geçecek fabrika, günde 137 bin, yılda 50 milyon adet kavanoz mama üretecek. Hero’nun İspanya, Murcia’da bulunan üretim tesislerinde Ülker’le ortak kavanoz mama üretim kararı aldıklarına açıklayan Hero Group’un CEO’su Stefan F. Heidenreich, planlarını Türkiye’de mama tüketiminin kısa sürede Avrupa düzeyine ulaşması üzerine yaptıklarını söyleyerek, "Yanlış beslenme bebeklerde sağlık sorunlarına yol açıyor. Günlük beslenmelere farklı ürünler eklendiğinde doğru planlamalar yapılarak, bebeğin doğru beslenmesinin sağlanması gerekiyor. Bunun ne kadar önemi olduğu ilerleyen yaşlarda kolayca ortaya çıkıyor" dedi.
Bizim bebeklerin yıllık kavanoz mamasını İspanyol her hafta yiyor
HERO Bebek Beslenme Kategorisi Grup Başkanı Rene Baenziger, Hero’da 400 kişinin çalıştığı bir Ar-Ge departmanın bulunduğuna dikkat çekerken, Ülker Hero Baby Genel Müdürü Nasuh Önal, "Bebek mamalarının Türkiye’de kullanım oranı oldukça düşük. Türk bebekleri, İspanyol bebeklerin haftada tükettiği kavanoz mamayı bir yılda tüketmiyor" dedi.