BAŞARILI bir kampanyada fiyatı düşürülen bir ürün, 4 farklı ürünün satılmasını sağlıyor. Perakende zincirleri promosyon sayesinde, müşteri bağımlılığını yüzde 56, cirolarını da yüzde 40'a varan oranda artırabiliyor.
EKONOMİK krizlerin ardından satışları canlandırmak için promosyona sarılan perakende zincirleri, günlük ve anlık indirimlerle tüketicileri alışverişe çekiyor. Türkiye'nin önde gelen perakende zincirlerinin verilerine göre, başarılı bir kampanyanın sonunda fiyatı düşürülen bir ürün, 4 ürün daha sattırıyor. Ayrıca, bu kampanyalar sayesinde, müşteri bağımlılığı yüzde 56, cirolar ise yüzde 40'a varan oranda artabiliyor.
Bu perakende zincirlerine göre, ekonomik krizlerin ardından tüketim alışkanlıkları değişen Türk tüketicileri artık, özellikle temel ihtiyaçlarını karşılarken indirimdeki ürünleri tercih ediyor. Ancak, indirimdeki bu ürünler, çoğu zaman sınırlı stokları kapsadığı için tüketicilerle mağaza yöneticileri arasında tatsız tartışmalar çıkabiliyor. Bazı zincirler, bu tepkiyi azaltmak için şimdi ya toplu satışlara izin vermiyor ya da aynı üründen başka bir markayı kampanya kapsamına alıyor.
Arkadaşımız Yeliz Küçük, perakende zincirlerinin uyguladıkları kampanya politikalarını araştırdı. Araştırmaya göre, perakende sektöründe faaliyet gösteren firmalar, kampanyalarda şu yöntemleri uyguluyor:
MİGROS: Düzenlenen kampanyalardan tüm müşterilerin yararlanabilmesini sağlamak amacıyla toplu satışlara izin verilmiyor. Ancak, kampanyalarda indirime giren ürünler, kampanya sonuna kadar tüm Migros'larda bulunabiliyor.
TANSAŞ: Promosyondaki ürün stoklarda kalmadığı taktirde, bir başka ürün fiyatı daha pahalı olsa dahi promosyon fiyatıyla satılıyor. Tüm gıda ürünlerinde koşulsuz iade garantisi veren Tansaş, etiketle kasa fiyatı farklı olduğu taktirde, tüketiciye düşük olan fiyatı yansıtıyor.
GİMA:Genel ürün portföyü göz önüne alınarak gerçekleştirilen kampanyaların sonucunda, mağaza cirolarında belirgin oranlarda artış sağlanıyor. İndirimli ürün satışı, stoklarla sınırlı tutuluyor. Ancak stoklar belirlenirken normal dönemdeki satış miktarının üzerinde stok oluşturuluyor.
KİLER : Kampanya sırasında fiyatı önemli oranda düşürülen ürünlerde, toplu alımları önlemek için adet bazında sınırlamalar getiriyor. Bu yolla, kampanya kapsamındaki ürünlerin tüketiciler yerine bakkal, market, spot piyasa gibi ticari alımlara kayması önlenmeye çalışılıyor. Kiler yetkilileri, kampanya kapsamındaki ürünlerin kar marjı sıfır oranına kadar düşürüldüğü taktirde müşteri bağımlılığının yüzde 56 oranında artırılabildiğini savunuyor. Ayrıca, bu tip kampanyalarda cironun da yüzde 40'a varan oranda arttığına dikkat çekiyor.
REAL: Kampanyaya dahil edilecek ürünlerin fiyatları, mevsim, piyasa şartları ve üreticiler ile yapılan görüşmeler göz önüne alınarak belirleniyor. Fiyatında önemli oranda indirim yapılan ürünlerde adet sınırlaması getirilebiliyor. Bunda da, tüketicilerin ev ihtiyaçları göz önüne alınıyor.
CARREFOURSA: Kampanyaya dahil edilen indirimli ürünler stoklarla sınırlı tutuluyor. Ayrıca indirimdeki ürünün tüketiciye satışında da adet sınırlaması bulunuyor.