PaylaÅŸ
TÜRKİYE’de internete sabit hatlar üzerinden bağlananların sayısı 7 milyona ulaşınca, yıllık hacmi 3.5 milyar TL’ye ulaşan ADSL’de (Asimetrik Sayısal Abone Hattı) ‘abone kapma yarışı’ başladı. Buna da ADSL havuzuna yeni abone kazandırmak için gerekli olan fiber optik ağ yatırımların astarı yüzünden pahalıya patlaması yol açtı. Bazı servis sağlayıcıların pazarda yeni yatırım yapmak yerine pastadan aslan payı alan kuruluşların abonelerini cazip şartlar sunarak, kapmaya çalışması, sadece tarifelerde düşüşe değil, verilen hizmetin kalitesinde de artışa neden oluyor.
Türkiye’de mobil, uydu ve sabit hatlar üzerinden internete bağlanan abone sayısı, 18 milyonu buluyor. Bunun 7 milyonunu sabit hatlar üzerinden geniş bant data bağlantısı gerçekleştiren ADSL aboneleri oluşturuyor. 7 milyon ADSL abonesinin de 6 milyonunu TTNet tek başına bünyesinde barındırıyor. Geri kalan 1 milyon aboneyi de diğer ADSL servis sağlayıcıları aralarında bölüşülüyor. Bu servis sağlayıcıları da ADSL pastasından aldıkları payı artırmak için özellikle TTNet’le taahhütlü kampanya sözleşmesi yapmış olan aboneleri hedef alıyor. çağrı merkezleri üzerinden TTNet’in sözleşmesi dolan abonelerini tek tek arayan bu servis sağlayıcıları, daha cazip şartlar sunarak, abone portföylerini genişletmeye çalışıyor.
YÃœZDE 40 Ä°NDÄ°RÄ°M
Arkadaşımız Birol Öner’in yaptığı araştırmaya göre, TTNet de rakiplerinin abonelerine yönelik yaptığı bu atak karşısında kayıtsız kalmayınca, aylık tarife bedellerinde yüzde 40’lara varan indirimler de beraberinde geliyor. Taahüt süresi dolan abonelerini kaptırmak istemeyen TTNet, yeni taahhütte bulunan mevcut abonelerinin tarifelerinde indirime gidiyor.
2006 yılına kadar çevirmeli sistemle internete bağlanabilen internet kullanıcıları, sık sık bağlantı kopma, donma gibi sorunlar da yaşıyorlardı. Geniş bant sistemine geçişle birlikte. ADSL abone sayısı da 7 milyona ulaşıldı. Fiber optik ağ şebekesine ağırlık veren TTNet, kısa sürede 6 milyon aboneyle Türkiye’nin en büyük, dünyanın ise 10’ncu büyük geniş bant internet servis sağlayıcısı konumuna geldi.
YATIRIMLAR DEVAM EDECEK
Datanın giderek ses iletiÅŸiminin öne çıktığı son dönemlerde, sektördeki rekabetin hizmet kalitesine kaymasını da saÄŸlıyor. GeniÅŸ bantta rekabetin hıza kaymasıyla birlikte altyapı yatırımlarında fiber ÅŸebeke ağına ağırlık verilmesi gerekiyor. Bu da, her bir abone için yapılan yatırımların maliyetlerini önemli oranda artırıyor. Ancak, teknolojideki geliÅŸmelere ayak uydurup, sektörde yeni ürünler geliÅŸtirme imkanı bulabilmek için de pazarda faaliyet gösteren kuruluÅŸların da bu yatırımları yapılması gerekiyor. Â
PaylaÅŸ